stefk Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Hoi Hoi, Soundbars in overvloed voor de platte TV's tegenwoordig Vermits de TV toch niet tussen de installatie blijft staan, zoek ik een betaalbare en elegante oplossing om het geluid van de TV wat op te krikken. Iemand ervaring met zo'n soundbar? Suggesties welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Heb thuis een Sonos bar onder de TV hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Ik wil geen reclame maken maar dit is een echte blinde test van soundbars, beperkt assortiment maar wel leuk. http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/20355/Blindtesten-met-Bijlo-Cabaretier-Vincent-Bijlo-test-soundbars-Compressie.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 juli 2014 Author Report Share Posted 25 juli 2014 Leuk Bert thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Bij MN ouders hebben we recent een Pioneer surround receiver neergezet met die hele platte Kef speakers. Dat ziet er netjes uit maar klinkt ook nog aardig. Ze gaan niet heel diep dus een sub is nodig maar die laten ze vaak bewust uit staan om dat zij dat voor de TV niet echt nodig vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Als het alleen om geluidskwaliteit gaat zo ik persoonlijke onderstaande preferen: - kijken naar 2x kleine actieve speakers, eventueel draadloos. Denk aan Dynaudio, Adam, Teufel, Nubert, Kef, Jbl.... keuze zat. Over Nubert Pro lees ik veel goede berichten en veel waar voor je geld Gaat het ook om allerlei geluidseffecten, DSP-geneuzel, virtual dolby-surround e.d.dan zou een soundbar een beter optie kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 juli 2014 Report Share Posted 25 juli 2014 Leuk Bert thanks Je bent welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 juli 2014 Report Share Posted 27 juli 2014 Mag ik meeliften op dit topic Ik heb een klipsch center speaker onder de tv, maar is niet aangesloten. Zou daar een mono versterker voor moeten hebben maar dan ben ik er nog niet, want de tv is stereo en ik zou bijv de hoofdtelefoon aansluiting kunnen gebruiken. Maar dan ben ik er vermoedelijk nog niet, vanwege lip-synch toestanden. En ik houd een mono geluid. De soundbars die bij via een hdmi met arc zijn aangesloten (wordt dat zo gedaan?) hebben dan een ingebouwd mechanisme voor dat probleem. En dat lijkt me eenvoudiger dan geklooi met een versterker. Een simpele zelfbouw versterker van de Conrad zou kunnen. Maar een soundbar lijkt me deftiger, duurder en dan wellicht minder goed in geluidskwaliteit. Een hele simpele oplossing voor een paar tientjes is Logitech 2.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 november 2014 Author Report Share Posted 4 november 2014 Na een tijdje in de breedte gespeeld te hebben, niet slecht maar ook niet zaligmakend, ga ik toch weer iin de lengte van de living spelen ... TV blijft aan de kant en dan dringt een soundbar zich weer op. Nu het streamverhaal meer en meer geraakt ingeburgerd, lees NAS streamtoestel enz, ga ik voor een soundbar met de nodige USB en HDMI aansluitingen Ik hoef gewoon een goed geluid en streef geen artificieel cinemageluid na. Om dezelfde reden zal de bluray een oppo worden, hoef ik enkel een langere hdmi in te zetten van de set naar de TV/ soundbar en kan de bluray als CD dienst doen indien nodig Ethernet kabel van de NAS via router naar de Oppo en we zijn vertrokken De soundbar waar ik zeer benieuwd naar ben is de Monitor Audio ASB-2 heeft iemand hier ervaring mee en/of deze al gehoord en klankmatig vergeleken met andere soundbars? Hartelijk dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 6 november 2014 Report Share Posted 6 november 2014 Ik denk dat het een geschikt apparaat is Stef, vooral wat de mogelijkheden qua streaming etc. betreft. Let wel op de aanschafprijs, ik vind nogal wat verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 november 2014 Author Report Share Posted 6 november 2014 Hey Bert Ondertussen is de Naim Mu-So ook int zicht gekomen ... Wat de verschillen in prijs betreft voor de monitor audio, vermoed ik dat er een nieuwe en een oudere versie In ieder geval niet gemakkelijk, het kiezen van een soundbar De JBL L16 bvb produceert een warmer geluid, wat voller ook dan de naim maar de MuSo is verfijnder en heeft meer detail + ik kies de looks van de MuSo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2014 Report Share Posted 7 november 2014 Ik ken iemand die is wel happy met zo'n cambridge TV base ding. Is alleen geen bar maar een plateau, waar je kunt je flat screen eventueel ook op kunt zetten (hangt een beetje van de vorm van de voet af denk ik) Weet niet welk type, dus doe ik maar een midden model http://www.cambridgeaudio.com/products/speakers/tv2 Voordeel is je hebt geen sub woofer nodig want er zit een 6.5" lage tonen speaker in (echt DTS film geweld is natuurlijk minder heftig dan met een echte sub). Eigenlijk is het van de gekke. de markt wil kennelijk tvs van 5 mm dik maar men moet nu uitwijken naar lelijke kastjes voor het geluid. Weg design. Ik zou liever een tv hebben de 5 cm dik is en waar nog goed geluid uitkomt. Wat is nu 5 cd om een diagonaal van 50". Een beetje schilderij lijst is toch ook zo dik. Maar ja, behalve enkele (veel te dure) merken (Bose bv) gaan de grote fabrikanten (LG, Samsung, Panasonic, Sony, de rest doet niet meer mee) liever steeds dunnere schermen maken die dan ook nog gebogen moeten zijn en met een resolutie (4K) die onder de 50" absoluut nergens op slaat (alleen maar nadelen heeft). Dat heet vooruitgang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 november 2014 Author Report Share Posted 7 november 2014 De cambridge heb ik ook al over nagedacht duckie De MuSo van naim speelt echt wel goed, en kan ik gemakkelijk inzetten om muziek te luisteren of de radio zonder dat de set steeds moet aanstaan ... Deze heeft ook meer aansluitmogelijkheden dan de cambridge. Is ook duurder dan de cambridge Een sub hoef en wil ik niet TV ga ik aan de muur hangen maar dan zo'n 35 - 45 cm van de muur af zodat deze boven de kast lijkt te zweven, en zo zitten we iets korter De TV is een samsung F7000 - 46 inch Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 november 2014 Report Share Posted 7 november 2014 Ik snap het "design" van de huidige televisies al helemaal niet meer. Wat is er nu Design aan een zwarte plaat van 5 mm dik. De werkplaats bij het bedrijf waar ik werk ligt er vol mee... En ook veel grotere én veel dunnere. Het blijkt meer op een wedstrijd... "ik heb de dunste en de grootste" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 november 2014 Report Share Posted 7 november 2014 Het is jammer dat de B&W Air (zeppelin) wat beperkt is kwa aansluitingen (geen hdmi bv) anders zou het best een aardige tv speaker zijn voor iets minder geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 7 november 2014 Author Report Share Posted 7 november 2014 Er zijn er wel meer die geen hdmi hebben hoor En wat bluray spelers betreft, die hebben vaak maar 1 uitgang dus ook daar ben je beperkt design TV persoonlijk vind ik het interessant en rustgevend dat mijn TV maar een randje heeft van 5mm en de rest beeldvullend is. Hoeveel platte TV's van 5j en ouder hebben nog een serieuze zwarte rand ... 46inch is bij mij 45.7inch beeld en daar betaal ik graag voor Ik zeul ook liever met een laptop van 1.5kg ipv 3.5kg hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts