carl Posted 29 juli 2014 Report Share Posted 29 juli 2014 Als ik het goed begrijp kan je via een abonnement een 100 procent copie vanuit de cloud streamen. Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk hoe dit werkt. Heb je alleen een streamer nodig en een abonnement of komt er ook nog een computer aan te pas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juli 2014 Report Share Posted 29 juli 2014 Als je qobuz bedoelt (zal wel), dan vind je hier dacht ik alle toepassingen: http://www.qobuz.com/nl-nl/applications Zo te zien ondersteunen ze een streamer als Sonos, maar wellicht werkt het dan ook met andere streamers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 16 november 2014 Report Share Posted 16 november 2014 ik zocht via de zoekfunctie of er al iets over qobuz was gedeeld op dit forum. vandaar een bericht op een post van een paar maanden geleden. Ik heb me aangemeld bij qobuz, een vinkje gezet bij de qobuz plugin bij logitech media server en ik stream nu flac's via de squeezebox. simpel. en beter dan zelfde cd via mijn vrds t1 loopwerk! daar hoef ik geen A-B vergelijk voor te doen, dat is direct hoorbaar. beiden via zelfde merdian dac. ik heb nog niet vergeleken met een geripte cd. maar als dit allemaal voorhanden is waarom dan nog die moeite nemen? In Duitsland is wimp actief met flac streaming. met een betere calalogus. maar dan moet ik via een proxy surfen heb ik begrepen en ik weet nog niet hoe dat werkt. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 16 november 2014 Report Share Posted 16 november 2014 Ik gebruik sinds een paar weken Qobuz. Naar volle tevredenheid. Zowel beneden op de hoofdset als op een werkkamer met Sonos Play 1. Is vooral leuk om nieuwe muziek te ontdekken. Kwaliteit is CD-nivo, aldus Qobuz (flac), maar ik heb de ervaring dat een zelf geripte CD beter klinkt. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 november 2014 Report Share Posted 16 november 2014 Lourens hoi Heb je zin om een geripte CD om te zetten naar 320 of de CD opnieuw te rippen naar 320 en deze te vergelijken met qobuz? Ben benieuwd hoe deze 2 zich verhouden ... en vermits ik geen qobuz heb of de mogelijkheid momenteel om dit te proberen bij iemand hoor ik graag wat je bevindingen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 november 2014 Author Report Share Posted 16 november 2014 Dat zou wel een leuk artikeltje voor Puresound zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 16 november 2014 Report Share Posted 16 november 2014 Hoi Stefk, niet datgene wat je vraagt maar op Qobuz heb je de mogelijkheid om muziek af te spelen in standaardkwaliteit (lossy 320) of echte CD kwaliteit (lossless Flac). Daartussen hoor ik wel degelijk een verschil ten gunste van de laatste. Overigens gebruik ik het format lossless wave bij het rippen. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 16 november 2014 Report Share Posted 16 november 2014 Lourens hoi Heb je zin om een geripte CD om te zetten naar 320 of de CD opnieuw te rippen naar 320 en deze te vergelijken met qobuz? Ben benieuwd hoe deze 2 zich verhouden ... en vermits ik geen qobuz heb of de mogelijkheid momenteel om dit te proberen bij iemand hoor ik graag wat je bevindingen zijn de vraag is niet aan mij gericht maar wat is het nut hiervan? qobuz streamt in cd kwaliteit flac waarom dan een 320 bestand vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Uit interesse Mart en omdat Lourens aangeeft dat zijn rips toch beter klinken dan de stream van qobus ben ik benieuwd hoe een geripte cd in 320 zich verhoudt tov stream ... de ene rip is de andere niet Ik heb nu 1maal veel muziek in 320 omdat de digitale versie niet in Flac werd meegeleverd bij mijn vinyl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Stef, wat je hebt heb je. Maakt het wat uit of wavs dan wel flacs beter zouden klinken dan jouw 320 rips? Zo ja, ga je dan je LP's zelf weer rippen naar flac of wav? Heb je écht die moeite ervoor over? Als ik de hier genoemde kwaliteit eens op een rijtje zet krijg je dit, van beter naar minder: WAV <?> FLAC > 320 <?> Qobus FLAC > Qobus 320 ----- eigen rips----------- -----internep rips------------ "<": slechter ">": beter "?": weet niet Interessant Hoe de LP zich hierin verhoudt laat ik fijn in het midden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Ik bekijk het andersom Marc, lp doet doelbewust niet mee hoor das een ander medium dat ik graag gebruik en beluister, als de 320 RIP almost hetzelfde is als de qobus stream, waarom zou ik dan qobus gebruiken vr dat kleine beetje verschil ..; Los van het gebruiksgemak de bib die ze hebben enz. Ik lijk nu percies negatief naar qobus toe maar dat is helemaal zo niet hoor. De enige info die ik heb is dat qobus in FLAC streamt. Hoe komt die FLAC tot stand, wat doorloopt deze allemaal alvorens in mijn streamer te komen, enz enz. Ik verwacht dat er onderweg meer verloren gaat dan we vermoeden. ik verschiet wel een beetje van de kleine heisa door een simpele vraag die ik stel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Ja, er gaat iets verloren. Maar het zijn geen bitjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Ja, er gaat iets verloren. Maar het zijn geen bitjes. Helemaal off-topic maar heb je je mailbox vol? Krijg bericht dat je geen PM kunt ontvangen en ik wil je graag eentje sturen. Kijk je hier even naar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Dag Bert, Zal er vanavond naar kijken. Op mijn smart... eh.. dummyphone is het niks gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Dag Bert, Zal er vanavond naar kijken. Op mijn smart... eh.. dummyphone is het niks gedaan. Okee, ik heb nu ook geen tijd meer, even bij een dochter op bezoek en dan naar de nieuwe Floyd luisteren. PM komt laat of morgen. Groetjes, TL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Kon zowaar wat vrijmaken, makker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 (edited) Kon zowaar wat vrijmaken, makker. Komt eraan, is onderweg. Edited 17 november 2014 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 Marc lees je PM nou even ik ben bijna weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 .... De enige info die ik heb is dat qobus in FLAC streamt. Hoe komt die FLAC tot stand, wat doorloopt deze allemaal alvorens in mijn streamer te komen, enz enz. Ik verwacht dat er onderweg meer verloren gaat dan we vermoeden. ik verschiet wel een beetje van de kleine heisa door een simpele vraag die ik stel. die flacjes komen denk ik van de labels. de studiomaster omgezet in 44.1/16. het is geen site waar particuleren uploaden en anderen dan weer downloaden. ik ga nog wel een keer luisteren naar verschil in een geripte cd in flac en de stream maar de qobuz stream via squeezebox is voor mij al stukken beter dan cd via de teac t1 via dezelfde dac en met zelfde interlink. Verschil tussen stream en cd is (denk ik) enerzijds de studiomaster omzetten in 44.1/16 flac en anderzijds het procedé om de studiomaster op cd te zetten. ik schat in dat het eerste met minder verlies kan gaan. 320 mp3 ga ik geen moeite voor doen voor een vergelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 17 november 2014 Report Share Posted 17 november 2014 vergelijk met emmylou harris cd wrecking ball. geript naar wav met eac. Uitdager is qobuz flac stream. beiden via de squeezebox. winnaar is qobuz. ik ervaar qobuz als afgetekender, strakker en helderder. ik ga nog eens proberen of ik het verschil kan waarnemen tussen 'gewone' cd stream en studiomaster stream. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 november 2014 Report Share Posted 18 november 2014 Tanx Mart In 1e instantie gaat het mij niet om "een winnaar" te hebben, want ik ben sterk overtuigd dat je naar beide streams kan luisteren en genieten Ik vind het interessant om lezen wat het (muzikale) verschil is dat men waarneemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 18 november 2014 Report Share Posted 18 november 2014 Goed punt stefk, zeer goed punt. Ik zit echt niet te genieten als ik zo zit te luisteren. maar wel een 'wauw' reactie als ik merk dat het toch weer beter kan/is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 10 december 2014 Report Share Posted 10 december 2014 Ik gebruik sinds een paar weken Qobuz. Naar volle tevredenheid. Zowel beneden op de hoofdset als op een werkkamer met Sonos Play 1. Is vooral leuk om nieuwe muziek te ontdekken. Kwaliteit is CD-nivo, aldus Qobuz (flac), maar ik heb de ervaring dat een zelf geripte CD beter klinkt. Lourens inmiddels is bij mij de geluidskwaliteit van Qobuz enorm verbeterd door gebruik te maken van de Jriver 20 WDM driver en JRiver Media Center 20 als audio uitvoer te kiezen. Het is nu genieten hoor. Nu heb ik zoiets van: "Hoezo CD's rippen, waarom zou je?". Via Qubuz is bijna alles binnen te halen. En reuze handig. Zoals vanavond om enkele albums van de TOP 50 van de VK te beluisteren. Met nu de pianist Aaron Pilsan aan bod, die Beethoven en Schubert speelt (met stip op nummer 3). Mooi hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 december 2014 Author Report Share Posted 11 december 2014 Wat ik gisteravond bij de Audioclub Limburg van Qubuz hoorde vond ik vies tegen vallen Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 december 2014 Report Share Posted 11 december 2014 Wat ik gisteravond bij de Audioclub Limburg van Qubuz hoorde vond ik vies tegen vallen Lag dat niet aan de hele set Carl? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts