audiovorden Posted 11 december 2014 Report Share Posted 11 december 2014 Wat ik gisteravond bij de Audioclub Limburg van Qubuz hoorde vond ik vies tegen vallen Ik heb het over Qobuz. Dat klinkt hier in de Achterhoek top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 december 2014 Author Report Share Posted 11 december 2014 Lag dat niet aan de hele set Carl? Ook TL 200, maar op een USB stick (mp3?) klonk het al beter. Was jij er ook? Volgende keer even praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 12 december 2014 Report Share Posted 12 december 2014 Ook TL 200, maar op een USB stick (mp3?) klonk het al beter. Was jij er ook? Volgende keer even praten. Ik was daar niet Carl, dat vroeg ik me af n.a..v. deze post van jou:http://www.high-endforum.nl/topic/10128-weer-n-audiofiele-dag/page-646#entry439946 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2014 Report Share Posted 14 december 2014 Hallo, tussen Flac, WAV zit geen verschil, of dat nu zelf geript is of via het WWW binnenkomt. Waar wel verschil in kan zitten is het omzetten van studiomasters van 24/96 naar 16/44.1 Dat kan op verschillende manieren en die verschillen kunnen duidelijk hoorbaar zijn. Dus als het identiek geripte CD's zijn bij Qobuz dan zul je geen verschil horen maar zijn die Flacs omgezette studiomasters dan is het heel goed mogelijk dat je verschil hoort met zelf geripte CD's. En wat dan beter klinkt is niet te zeggen, dat hangt erg van de gebruikte converter af. Daarnaast is het ook nog zo dat van een zelfde album verschillende CD releases kunnen zijn die ook verschillend (beter/slechter) kunnen klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 14 december 2014 Report Share Posted 14 december 2014 ik kan amper verschil horen tussen met eac geripte cd naar wav en de cd zelf (cd via teac t1 en wav via squeezebox touch en zelfde dac en zelfde kabels.) qobuz klinkt bij mij beter. ik gebruik dan de squeezebox plugin. Mijn proefperiode is afgelopen en ik wacht eigenlijk op wimp of tidal want die hebben een betere catalogus. maar ik heb daarvan nog geen proefperiode kunnen luisteren want nog niet beschikbaar in nederland, (en ik heb geen zin om uit te zoeken hoe dat werkt met surfen via een proxy want dan kan het wel heb ik begrepen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2014 Report Share Posted 14 december 2014 Ok, als Qobuz duidelijk beter klinkt, dan geeft dat wel een beetje aan dat ze studio masters gebruiken en goed converteren naar CD formaat. Goede zaak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts