Tubejack Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Je zal bijna vergeten, dat er nog een mooier medium is Marc. Heb ook Jean Michel Jarre Equinoxe op LP Dat is echt wel de overtreffende trap, zo mooi, zo vloeiend klinkt dat via een zorgvuldig gebouwde buizen riaa en een Delos Die 24bit/192khz Japanse persing is ook erg mooi, maar dit is gewoon top. Nu staat Grace Jones op, super Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 augustus 2014 Report Share Posted 16 augustus 2014 Je zal bijna vergeten, dat er nog een mooier medium is Marc. Heb ook Jean Michel Jarre Equinoxe op LP Dat is echt wel de overtreffende trap, zo mooi, zo vloeiend klinkt dat via een zorgvuldig gebouwde buizen riaa en een Delos Die 24bit/192khz Japanse persing is ook erg mooi, maar dit is gewoon top. Jack, het hangt ERG af van de apparatuur die je gebruikt, wat voor jou de top is, en wat (net) niet. Ik heb hier een nog mooier medium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2014 Report Share Posted 16 augustus 2014 Je zal bijna vergeten, dat er nog een mooier medium is Marc. Heb ook Jean Michel Jarre Equinoxe op LP Je zwabbert een beetje Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Je zwabbert een beetje Jack Valt wel mee. Probeer out off the box te denken, probeer ook veel. Vind dat Tom hardware een statement neer heeft gezet waar niemand omheen kan. Een 2$ chip tegenover een 2000$ dac. Ook Hear konden mensen met goede oren het verschil tussen een Blokkert dvd.... De digitale spullen die ik hier heb, klinken erg fatsoenlijk, maar mijn platenspeler wint. Net zoals ik een cd mooier vind klinken, dan het andere digitale spul dat ik hier heb. Nu kan ik wel meer gaan investeren in een mooie dac of zo maar vrij vertaald zegt Tom dat, dat weinig zin heeft. Noem jij het maar "zwabberen" ik zeg audiofiele meuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 16 augustus 2014 Report Share Posted 16 augustus 2014 Ik kan ook genieten van het streamen (dat is voor mij dan internetradio). Ik heb laatst een paar CD's op mijn NAS gezet en afgespeeld via de Sonos, maar dat vond ik niet zo'n verbetering ten opzichte van de cd spelert. Maar goed, daar verdiep ik me later wel eens in, eerst de set goed neerzetten en daarna eens luidsprekers bouwen voor de PC..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 augustus 2014 Author Report Share Posted 16 augustus 2014 Vind streamen zeker een aanwinst. Kan erg makkelijk (voor mij) nieuwe muziek proberen en zet desnoods een Youtube filmpje om in mp3 Maar als ik iets mooi vind, dan wil ik graag de cd of lp. Helaas is sommige nieuwe muziek alleen via Itunes te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Voor mij is streamen, eh, ik bedoel de harde schijf als medium de top. Dan die goeie ouwe LP er naast. Nieuw naast oud, en de cd-speler ga ik vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 17 augustus 2014 Author Report Share Posted 17 augustus 2014 Dat moet jij zelf weten Marc, bij mij klinkt de cd-speler wat natuurlijker door gebrek aan elektronica Met een Asus Xonar Essence geluidskaart kan ik waarschijnlijk dezelfde truc uithalen en een PC precies hetzelfde laten klinken. Wat ik aan eigen conclusies trek, na het e.e.a. geprobeerd en gelezen te hebben. Jitter heeft zo weinig invloed, dat het niet hoorbaar is. Meer als 16/44.1 is niet hoorbaar. CD kwaliteit is goed. Hoge sample rates van 192khz zijn eerder schadelijk, dan dat het iets toevoegt. Ook goedkope dac's kunnen perfect D/A omzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 (edited) Dat moet jij zelf weten Marc, bij mij klinkt de cd-speler wat natuurlijker door gebrek aan elektronica Met een Asus Xonar Essence geluidskaart kan ik waarschijnlijk dezelfde truc uithalen en een PC precies hetzelfde laten klinken. We hoeven er geen ruzie over te maken, c.q. een meningsverschil te hebben. Ik had het inderdaad over mijn situatie. En ik wil onmiddellijk geloven dat een cd-speler net zo kan klinken als een pc met toppie-woppie geluidskaart. Voor mij is dat dus niet the way to go. Jitter heeft zo weinig invloed, dat het niet hoorbaar is. Meer als 16/44.1 is niet hoorbaar. CD kwaliteit is goed. Hoge sample rates van 192khz zijn eerder schadelijk, dan dat het iets toevoegt. Ook goedkope dac's kunnen perfect D/A omzetten. En zo is het maar net. We zijn het hartstikke eens. Edited 18 augustus 2014 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Dat moet jij zelf weten Marc, bij mij klinkt de cd-speler wat natuurlijker door gebrek aan elektronica Met een Asus Xonar Essence geluidskaart kan ik waarschijnlijk dezelfde truc uithalen en een PC precies hetzelfde laten klinken. Wat ik aan eigen conclusies trek, na het e.e.a. geprobeerd en gelezen te hebben. Jitter heeft zo weinig invloed, dat het niet hoorbaar is. Meer als 16/44.1 is niet hoorbaar. CD kwaliteit is goed. Hoge sample rates van 192khz zijn eerder schadelijk, dan dat het iets toevoegt. Ook goedkope dac's kunnen perfect D/A omzetten. De 24 bits 192 kHz opnamen benaderen hier de LP het dichtst. De LP klinkt hier het best. In mijn oren dan hé... Niet mee eens dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Met deze geluidskaart is ook de laatste psygologische "hobbel" genomen. Hij heeft een "Jitter free TCXO clock" Van een pc een high-end audio machine maken Gewoon omdat het kan http://www.asus.com/Sound_Cards/Essence_STX_II/ Jah, de marketing machine doet zijn best Een TCXO heeft alleen een hogere frequentienauwkeurigheid, meestal 2 ppm i.p.v. 20 ppm bij een gewone XO. Over jitter zegt dat helemaal niets en lekker boeiend voor audio, meer iets voor een nauwkeurige wekker Jitter wordt meer bepaald door de kwaliteit voeding van de oscillator en dat is bij de meeste betere kaarten prima verzorgd en op een zeer laag niveau. Leuk bezig Jack, leuk om te volgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Mijn cambridge 640c had van huis uit ook low jitter. Low jitter clock inderdaad marketingmachine. Ahum. Ik heb dat ding behoorlijk aangepakt en ideeën aangerijkt gekregen waardoor de weergave subliem werd. Vergelijking met een standaard machine was daarbij doorslaggevend dat de verbetering echt daar was. Ik zal hem binnenkort toch nog eens aansluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 augustus 2014 Author Report Share Posted 19 augustus 2014 Leuk bezig Jack, leuk om te volgen! Heb nog 2 reserver DVD-spelers waar ik de truc met de dac trafo's kan doen. Maar mochten die het loodje leggen of ik op een andere manier tegen de benodigde hardware aanloop (lees gratis hardware krijgen van 2 familie leden die systeembeheerder zijn) Dan lijkt het me zo gek nog niet. Met Linux kun je dat vast heel mooi maken, waarschijnlijk zijn er zelfs kant-en-klare distributies. Liefst bedienbaar via smartphone of tablet. Wat ik tot nu toe geprobeerd heb met de ESI Juli@, valt helemaal niet tegen. Ik ben er bij mee, prima Arta meet omgeving Maar die Asus kaart heeft wat meer technische knutsel mogelijkheden. Waarschijnlijk, is je eigen creatieve brein, de enige beperking. P.s. had ik al verteld dat de NAS DS713+ verschrikkelijk goed doet? Geupgrade naar 4gb intern waardoor er 3,5gb voor handen is om dingen in de cache te zetten. Mijn wordpress site draait daar flitsend op. Ik kan het flink dicht timmeren. Net de laatste versie van de site van de jongste schaduw laten draaien daarop binnen 15 minuten. Het nadeel is, dat ik met allemaal kastjes blijf zitten .... voordeel is, geen single point of failure Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 augustus 2014 Author Report Share Posted 24 augustus 2014 Vandaag een bijna nieuwe Imac gekregen, nu was ik al behoorlijk verwent met Linux Mint17, maar dit is ook erg mooi. Lekker groot senioren scherm, ideaal om mijn website mee te bewerken. Vind het wel een beetje commercieel I dit en i dat en overal betalen Hmm misschien maar een echt besturingsysteem opzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 augustus 2014 Report Share Posted 24 augustus 2014 Dual boot ofzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 augustus 2014 Author Report Share Posted 24 augustus 2014 Dat heb ik meer gedaan op een MacBook. Weet het nog niet Patrick, wat ik mis bij Mac is de naadloze overgang van b.v. mijn websites, nassen en ander locaties. Onder Mint17 maar ook andere Linux versies, is zo' n locatie gewoon een map op mijn desktop, ongeacht waar de locatie is. Een FTP of SSH verbinding wordt dan onder de motorkap gemaakt. Voor de rest vind ik het wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 augustus 2014 Author Report Share Posted 25 augustus 2014 Het delen van bestanden op de Nassen werkt inmiddels prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 augustus 2014 Author Report Share Posted 30 augustus 2014 Mint 17 op de Imac gezet ..... Het voelt als thuiskomen Computers hebben volgens mij best overeenkomsten met een audio set. MacOSX, het is "aardig" maar als je Linux gewent ben, mis je zoveel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Yup, mint17 is heerlijk! Nog weer stukken beter dan 13; ik ben er nu aan gewend en wil niks anders meer! Heb het ook op de laptop gezet ipv. Ubuntu, het werkt toch net wat intuitiever vind ik. Ook mijn vader (80+) blijgemaakt met Mint17 op zijn lappie, hij ging erachter zitten en wist vrijwel direct de weg te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Is het aan te raden Linux(mint17) naast windows7 te installeren op mijn laptop? heb nog nooit met Linux gewerkt maar wil het eens proberen ... maar voor de rest van de familie kan ik moeilijk zonder windows7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Ja, dat kan heel goed naast elkaar draaien Stef. https://sites.google.com/site/computertip/Home https://sites.google.com/site/computertip/mint-cinnamon-directdoen Let even op of je 32 danwel 64 bit hebt! https://sites.google.com/site/computertip/2 Het is heel snel gewend hoor; zeker als je van XP of 7 af komt. Windows 8 gebruikers zullen iets meer moeite hebben maar voor een desktop- of laptop omgeving zonder touch screen is het een veraderming. En snel, en veilig. Alles zit zowat voorgeprogrammeerd erin. En als het niet bevalt knal je het er zo weer af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Wow Sander wat een hoop informatie en snel ... ga dat morgen, met een frisse kop, eens rustig doornemen. tanx M8!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 augustus 2014 Author Report Share Posted 30 augustus 2014 Dat kan prima Stef, als je het eenmaal gewent bent, kan het een verademing zijn. Het is zo mooi en zoveel veiliger dan Windows. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Ik hoor er niets anders dan positieve dingen over Jack MAAR ik durf er niet aan beginnen Heb het nog nooit gezien, heb nog nooit een besturingssysteem geinstalleerd enz, is echt mijn dada niet ... Het kriebelt wel Wat met mijn outlook, office enz Wat als ik windows7 niet meer kan opstarten enzo Heb vele bange vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Het frappante is dat ik toen al mijn machines hier nog XP hadden ik eigenlijk altijd op linux mint werkte. nu zijn alle machines voorzien van win7 en gebruik ik mint eigenlijk niet meer. En dat terwijl ik toch liever linux gebruik maar door dat alles in de slaapstand staat start windhoos standaard op en ga ik daar maar mee verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts