Jump to content

Jack White - Lazaretto Ultra Lp

stefk
 Share

Recommended Posts

Onderstaand filmpje vind ik best intrigerend om te zien en horen.

Heeft iemand de lp trouwens?

Wat vinden jullie van zo'n uitgave? Zelf ben ik best nieuwsgierig + ben nogal een liefhebber van Jack White dus ik ga deze wel bestellen. 1 ding, de track in de papergroove, betrouwen jullie dat?

[url=https://www.youtube.com/watch?v=i-8B-_Jq2ro

Lijkt mij wel een ding dat geld gaat opbrengen (Arden, kopen... ;) ). Ik heb er wel aan zitten denken om hem aan te schaffen, maar de muziek vond ik net effe te weinig hebben. En die papergroove, mmmm, gaat dat inderdaad wel goed? Wel een superplaat voor de liefhebbers!

Heb de 1e ook René + Dead Weather en dergelijke ...

Deze zal ik dan waarschijnlijk aanschaffen voor de collectie en de muziek, it's not bad but ook niet wow :)

Dead Weather heb ik dan wel weer gekocht. Leuke hoes trouwens (ben wel van de foto's....). Die plaat is heel goed te pruimen, hoewel ik een hekel heb aan achtergrond"koortjes" met van die nasale en/of niet goed klinkende (mannen)stemmen. Dat haalt voor mij de plaat wat naar beneden.....

Ik vond koptelefoonstereofonie vroeger veel spannender. Echt vééél. Dit zijn maar rare trucjes, en met een automaat ook niet eens compleet bruikbaar, zoals afspelen van het label.  Links laten liggen, zou ik het.

Het is idd een hebbedingetje. Het album is niks duurder dan een normale LP. Audiofiel verantwoord? Dat zou bij Jack White de eerste keer zijn :blink:  ^_^ Jack White interesseert het nl vrij weinig hoe iets op de conseve staat. Hij is aanhanger van "old school" opnametechnieken, en dat verwijzend naar de popmuziek uit de late '50s en de gehele '60s. Lazareto klinkt dun, grof en krijsend. Ik vind zelf dat hij betere albums heeft gemaakt. Je koopt deze hoofdzakelijk voor de toeters en bellen. ;)

TL 200, on 07 Aug 2014 - 3:22 PM, said:

Het is wel een hebbedingetje, maar of het audiofiel verantwoord is....

Volledig mee eens Roger. Die toeters zijn een leuk surplus maar in 1e instantie moet je zorgen dat je prima songs hebt want daar luisteren de mensen naar.

Zo'n dubbele groef is eens leuk om uit te testen en het verschil te horen maar als de song an sich sucked tja dan zal de plaat niet vaak meer uit zn hoes komen

Ja, je hebt van die gimmicks en gebbetjes. Ik kreeg ooit  zo'n idioot reclame cd-tje, 'k weet niet eens meer waarvan. Het was zo'n a-symetrisch gevalletje dat de lagers van je cd-speler sloopt.

Heb dat ding dan ook nooit gedraaid en ter recycling aangeboden ;) .