Ove Rickland Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Ben eigenlijk benieuwd of condensatoren van verschillende merken en verschillende isolatiematerialen (flim/folie/teflon enz.) ook verschillend klinken. Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de snelheid van opslag en afgifte van de lading iets doet. Wie heeft hier ervaring mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Behoorlijk klankbepalend ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Het zijn ondingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 30 augustus 2014 Author Report Share Posted 30 augustus 2014 Behoorlijk klankbepalend ja. Is daar wat meer van te zeggen? Een buis heb ik zelf zo vervangen om te horen wat het doet, maar aan het vervangen van een set condensatoren begin ik zelf niet aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Het internet staat er vol mee Grote karakterverschillen kun je waarnemen bij het wijzigen van de koppelcondensatoren voorafgaand aan de eindbuizen. Daarmee kun je een versterker "voicen" En ideale C bestaat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 30 augustus 2014 Report Share Posted 30 augustus 2014 Kijk hier eens http://www.humblehomemadehifi.com/Cap.html Mijn eigen ervaring, over het algemeen voldoen die rode Wima blokjes MKP10, FKP1, uitstekend en is een goed vertrek punt. Ook Vishay en Siemens hebben uiterst betaalbare en goede MKP condensatoren. Wil je verder tweaken, dan moet je eigenlijk al iets weten over de klank en technische zaken van je hele installatie en de onderdelen die er nu inzitten. Anders is het gokken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2014 Report Share Posted 16 september 2014 Volgens Cock van Sonore AC, heb je helemaal geen condensatoren nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 september 2014 Report Share Posted 16 september 2014 Volgens Cock van Sonore AC, heb je helemaal geen condensatoren nodig.Dat heeft hij inderdaad aangegeven maar dan moet de schakeling daar wel op ontworpen zijn. Zomaar een condensator weg laten zou ik niet snel adviseren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 DC gekoppeld geeft toename in het aantal componenten. Het is maar net wat je wil. Koppelcondensator is wel een zekere (lees: veilige) methode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 DC gekoppeld geeft toename in het aantal componenten. Het is maar net wat je wil. Koppelcondensator is wel een zekere (lees: veilige) methode. dat is wat Sonore nu juist niet heeft gedaan daar is juist het aantal componenten naar beneden gebracht. Hoe ze dat gedaan hebben is mij ook een raadsel maar het klinkt wel erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 Ja dat klink zeker goed. In het oude pand van Sonore ooit een privé demo van Cock gehad, wat een gave vent zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 september 2014 Report Share Posted 18 september 2014 DC gekoppeld geeft toename in het aantal componenten. Het is maar net wat je wil. Koppelcondensator is wel een zekere (lees: veilige) methode. We gaan het zélf meemaken GoodTube geef je even op voor de TRANS studie dag op 15-11-2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts