Jump to content

Show Your Turntable(s)

WanFie
 Share

Recommended Posts

Groovy and Jack welke arm is dat op jullie platenspeler?

Die standaard op een Dual 1019 zit Stef.  Schijnt wel een aardige te zijn. Leuk detail.  De armlift en automaat van deze platenspeler werken perfect.

Een krijgertje Carl :)  Vandaag plaatjes mee gedraaid, klinkt lekker.   O.a. de bekende Yes 90125.  Knalde  luidsprekers uit met een verbluffende sound  :wub:

Leuk krijgertje Jack.

ik ben geen LP man, maar vindt het de mooiste apparaten op audio gebied (design, materialen, bouw, kwaliteit) en zoveel verschillende ontwerpen en zeker de "over-the-top" spelers zo mooi .....vindt die dingen gewoon fascinerend mooi.

En heb er echt geen verstand van (anders dan de standaard spelers die ik vroeger had), maar toch mooi als je zoiets kunt bedenken en bouwen, zou hem zo in de woonkamer kunnen zetten als meubelstuk.

df815e728491fc987fecda0c66b1dfb0.jpg

ik ben geen LP man, maar vindt het de mooiste apparaten op audio gebied (design, materialen, bouw, kwaliteit) en zoveel verschillende ontwerpen en zeker de "over-the-top" spelers zo mooi .....vindt die dingen gewoon fascinerend mooi.

En heb er echt geen verstand van (anders dan de standaard spelers die ik vroeger had), maar toch mooi als je zoiets kunt bedenken en bouwen, zou hem zo in de woonkamer kunnen zetten als meubelstuk.

df815e728491fc987fecda0c66b1dfb0.jpg

Volgens mij heeft van den Hul zo'n draaitafel. 

• 4 months later...

Net binnen de Yamaha YP-D8 (zwaar 15 kg!) met Shure V15 type III. Van eerste eigenaar gekocht en in heel mooie staat. Zelfs originele handleiding er bij. Al dient de stofkap nog wel onderhanden genomen te worden krasjes zoals gewoonlijk.

utybvnX.jpg

Edited by Metheny

Net binnen de Yamaha YP-D8 (zwaar 15 kg!) met Shure V15 type III. Van eerste eigenaar gekocht en in heel mooie staat. Zelfs originele handleiding er bij. Al dient de stofkap nog wel onderhanden genomen te worden krasjes zoals gewoonlijk.

utybvnX.jpg

Je had toch een Denon?

Helaas gaan de prijzen voor al dat moois al een tijdje sky high.

Een kale dp75/80 loopwerk doet 600-1000 dollar (en dan moet je maar hopen dat het nog werkt na 25 jaar). EN vaak 120 V

Maar bv deze Seiki is ook idioot geprijsd (wel een mooi ding)

http://www.springair.de/de/plattenspieler-x/plattenspieler/78294/micro-seiki-bl-91-l-max-282

En deze sp10, dat slaat echt nergens meer op, 16000 euro!

http://www.springair.de/de/plattenspieler-x/plattenspieler/79552/technics-sp-10-mk-iii-sh10b5-zarge-exact-type-2-tonarm

Ik kan mn SL1700 en toebehoren nergens meer vinden...

2nld3lz.jpg

Edited by Duck-Twacy

Zowel tweede hands prijzen als die van nieuwe vind ik echt te hoog. Misschien moet iemand een mooie en degelijke copie van een vintage Micro Seiki na laten maken in China. Zo moeilijk ziet dat er niet uit.

Edited by carl