Tubejack Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 (edited) Muziek luisteren via de computer werkt hier prima en klinkt in het algemeen niet slechter of beter dan via de platenspeler. Vaak wint de platenspeler, maar net zo vaak wint digitaal. Een kapotte harde schijf is geen probleem, alles staat 3 keer gebackupt. Hans, Gewoon verkopen die hele handel, dus platenspeler, phono-trap en platen. Mocht je nog zo' n oud medium hebben als cd' s ook direct wegdoen. Edited 18 juni 2016 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 juni 2016 Report Share Posted 18 juni 2016 En met een TV erbij zie je ook nog wat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juni 2016 Author Report Share Posted 19 juni 2016 Hans, Gewoon verkopen die hele handel, dus platenspeler, phono-trap en platen. Mocht je nog zo' n oud medium hebben als cd' s ook direct wegdoen. De CD speler staat al aan de kant. Met analoge weergave moet je natuurlijk de boel ook enkele vooraf aan zetten of altijd aan laten staan. Dan klinkt het immers pas fatsoenlijk. Dus die 1-0 gaat er bij mij niet in. Tussen het spul geheel spanningsvrij en speelklaar duurt hier ca. 1 minuut. Daarna begint het opwarmen tot het optimaal klinkt. Maar de eerste klanken zijn ook al erg goed. Dus ik wacht nooit met luisteren totdat de spullen warm zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2016 Report Share Posted 19 juni 2016 Goh al na 1min muziek!! Bij het opzetten van een plaat lukt me dat Zeker wel in een seconde of 20. Handig hoor die pc's Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juni 2016 Report Share Posted 19 juni 2016 Zet dan maar gauw een plaatjje op George, en laat de keizer wat des keizers is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 20 juni 2016 Members Report Share Posted 20 juni 2016 Kan me er wel een klein beetje in vinden hoor, hier is LP touwens niet het snelst spelende medium (goede nummer2) ondanks dat de phonotrap en versterkers altijd aan staan. Computer gaat het hier nooit winnen (snap het niet, kan er niet mee omgaan, of wil het onbewust niet). Het snelste medium bij mij is CD, iets wat iedereen nu blijkbaar toch af gaat danken. Mede dankzij dat fenomeen heb ik de laatste tijd wat ''grootheden'' van weleer te pakken gekregen (daar dit een show your topic is toch bijna on topic)... een Proceed PDP en PDT (tevens mijn favoriet van deze 3) een Krell KAV 250 CD en een Pioneer PD 75 (visueel verreweg de mooiste) ... met de computer krijg ik gewoon niet de klank van elk van die spelers voor elkaar, die spelers redden het weer niet bij de draaitafels, en de draaitafels... die hebben serieus moeite om mijn TEAC A7300-RX tapedeck te evenaren. Als gemak de mens moet dienen is de cd dus nummer 1, klankmatig misschien wel mijn Teac, maar daar ben je wel ff mee bezig voor het draait. En al helemaal als je een specifieke track zoekt. Maar al met al, wat maakt het nou uit? Als ik muziek ga luisteren betekend dat in principe dat ik geen haast heb! Muziek zou een onderdeel van het ontstressen moeten zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 Zo'n Pioneer is inderdaad prachtig. Achteraf denk ik wel eens, hoe konden ze het maken vooor het geld (zelfde gevoel heb ik ook bij bv Micro-Seiki)? Een Accuphase ofzo is ook erg mooi, maar die zijn vaak een veelvoud in prijs, Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 Zo'n Pioneer is inderdaad prachtig. Wàt zeg-u? Ik vind hem spuuglelijk! Solly Arden, maar ik heb niets met dat protserige, goedkoop ogende goud op zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 (edited) Schoonheid zit van binnen Marc Ow verhip das een PD-93, Deze dan Edited 20 juni 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 juni 2016 Report Share Posted 20 juni 2016 (edited) ??? http://www.tapeheads.net/showthread.php?p=194142 Edited 20 juni 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Mooi ding Duck! Waarvoor die vraagtekens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 juni 2016 Report Share Posted 30 juni 2016 Mooie speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 (edited) Nog nooit een dergelijke arm gezien. Edited 1 juli 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 How about http://www.hifido.co.jp/KWAkihabara%2Bshop/G0301/P0/A10/E/0-10/S0/C16-05317-91589-00/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 De speler ziet er mooi uit, maar de kap vind ik lelijk, zo met die houten zijwanden. Het lijkt qua loopwerk veel op een van de dikkere Victor (JVC) spelers. De arm is wel heel erg mooi en niet des Victors Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 juli 2016 Author Report Share Posted 1 juli 2016 Nog nooit een dergelijke arm gezien. Inderdaad wel apart. Maar erg trillingsvrij lijkt het ding me niet. De naaldkracht wordt met dat schuifgewichtje ingesteld, maar ik zie geen contragewicht. Waarschijnlijk een veer dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 juli 2016 Report Share Posted 1 juli 2016 (edited) Iemand schreef op dat Tapeheads forum: Yes it was recognized as the first tangental tracker for home use.And no one else has ever used the same method of doing it. I think its one of the best as it really is true tangental as it doesn't pivot & correct repeatedly like most designs. It uses opposing counterbalanced pendulums and no electronics or motors. Its like a clockwork that Rube Goldberg must have designed. Its not very user friendly and has to be absolutely level to work. They only made about 1500 of them and it took them from '65 to 71 to get rid of them all. Most were the non-universal model with a Shure cartridge glued in and the tracking force permanently factory set. They did that to try and make it more user friendly. When I worked at Musicraft people would come back a couple of days after purchase totally frustrated because they couldn't get it to work and want to return it and get something else. Thats how I got mine.I even still have the box. O meer info hier http://www.thevintageknob.org/marantz-SLT-12.html Edited 1 juli 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 juli 2016 Author Report Share Posted 1 juli 2016 Een in gelijmd element... One of the best ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juli 2016 Report Share Posted 2 juli 2016 het was 1963. Volgens mij was Shure toen wel een topmerk (samen met oa adc, pickering, stanton, natuurlijk ortofon was er ook al). MCs kawamen pas later Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juli 2016 Report Share Posted 2 juli 2016 (edited) De speler ziet er mooi uit, maar de kap vind ik lelijk, zo met die houten zijwanden. Het lijkt qua loopwerk veel op een van de dikkere Victor (JVC) spelers. De arm is wel heel erg mooi en niet des Victors Heb JVC met hin equalizers in de jaren 70/80 nooit als een seriieus hifi merk gezien (hoewel mij vaag bij staat dat hun speakers uit die tijd voor Japanse begrippen wel goed beoordeeld werden). Maar hun draaitafels zijn wel indrukwekkend. Vraag me af of die ooit in NL geleverd zijn. Aan de ander kant in rond die tijd maakte iedere Japans merk wel zo'n uber draaitafel.... http://www.thevintageknob.org/jvc-TT-101.html Lees net dat t eigenlijk van Pioneer is (what else ) http://www.thevintageknob.org/pioneer-Exclusive_P3.html Edited 2 juli 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 juli 2016 Report Share Posted 2 juli 2016 Zo ver ik weet zijn er in Europa geen Victor apparaten op de markt geweest. Victor is van JVC de top lijn, net als Esoteric de top lijn van Teac is. Je kunt de merken vergelijken met Lexus (Toyota) en Infiniti (Nissan) in de automarkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 september 2016 Report Share Posted 6 september 2016 wtf? https://www.audiodeva.com/products/atmosfera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 6 september 2016 Report Share Posted 6 september 2016 Tja... Mooie vondst Duck. Alleen waarom wordt die plaat niet ondersteunt? Design is wel mooi. En hip het heeft bluetooth connectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 september 2016 Report Share Posted 6 september 2016 Kek ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 september 2016 Report Share Posted 6 september 2016 Het is anders wel in tegenwoordig om allerlei design draaitafels te verkopen die Lp's kapotmaken en niet klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts