Hans van Liempd Posted 4 februari 2017 Author Report Share Posted 4 februari 2017 Leuk gedaan met dat lampje. Wanneer het zo ver van het element zit, verwacht ik geen klank verschillen. Minder dan 10 cm, zou ik niet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Om dat magneetje zou ik me niet druk maken. Als je ook nog de TMD aandrijving hebt dan zitten er wel sterkere magneten veel dichter bij je element. Wat een cleane opstelling trouwens. Als ik dat vergelijk met de chaos en wirwar rond mijn plateau....... Ik zie het Tonar borsteltje maar bespeur niet een koolstof borsteltje voor het reinigen van de naald. Waardoor wordt de laag gevormd tussen de (granieten?) plateaus en helemaal onderop? Vilt? Sorbothane? Ik ben een opgeruimd mens. Heb inderdaad een TMD aandrijving (was ik vergeten) Het koolstofborsteltje ligt onder het bovenste plateau. Onder het Belgisch hardsteen ligt van dat geperste rubber van de bouwmarkt. Tussen de plateau's natuurlijk de welbekende eierdoppen met kogels van HvL. Het lampje blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Ik ga volgende week langs bij de action Hans! 250 euro kan er nog net van af voor deze design lamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Leuk gedaan met dat lampje. Wanneer het zo ver van het element zit, verwacht ik geen klank verschillen. Minder dan 10 cm, zou ik niet doen. Yep, zo'n lampje van de Action knapt toch wel een heel stuk op zeg met een FB er naast Mooie set zo bij elkaar Hansko! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Ik ga volgende week langs bij de action Hans! 250 euro kan er nog net van af voor deze design lamp. 100 stuks hebben ze denk ik niet op voorraad. Verbaas me wel over de extreem lage prijzen daar. Het was ook nog inclusief batterijtje. Ik zag daar ook van die grotere knoopcellen (cr 2032) 10 voor 80 euro cent. Merkloos, maar zal dat wat uitmaken? Had er net twee gekocht voor 7 euro bij een bouwmarkt. Had ik nog twee action lampjes kunnen kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Ik had hem wel door! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Nu ik foto's kan plaatsen hierbij een opname van mijn Fat Bob. Met SME arm en JA boron MK 2 mc element. Pluto koperen mat en aangestuurd met twee motoren via een Transroter Fein voeding. Phono trap is van Array. Ook nog een klein vraagje. Heb als lampje een uitschuifbaar led lampje van de Action van 2,5 euro. (vond ik qua budget wel passen en heeft een mooi gericht bundeltje licht). Het lampje is voor het opsnorren van gevallen schroefjes bedoeld en heeft daarom een magneetje bovenin bij het lampje en onderop zit er ook een. Heb het lampje op een ijzeren plaatje gezet en voor alle zekerheid ook nog met een met stukje klittenband aan het plateau vastgezet. De vraag is nu of het magneetje invloed heeft op het element. Niet zo gek veel veranderd in 8 jaar Hans.... . Hoeft natuurlijk ook niet, als je set is uitgekristalliseerd. Zie hier wat foto's van mijn bezoek. Je hebt wél een andere eindversterker dacht ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Als je eens bij Cock bent langsgegaan, weet je dat je set niet/nooit uitgekristalliseerd is Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 4 februari 2017 Report Share Posted 4 februari 2017 Dus ben ik benieuwd hoe dat met Hansko gaat . Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 5 februari 2017 Report Share Posted 5 februari 2017 Niet zo gek veel veranderd in 8 jaar Hans.... . Hoeft natuurlijk ook niet, als je set is uitgekristalliseerd. Zie hier wat foto's van mijn bezoek. Je hebt wél een andere eindversterker dacht ik? het lampje..... en ook de eindversterkers zijn veranderd inderdaad. Met dank aan een forumlid uit Friesland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Zo is hij wel af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Nu ik foto's kan plaatsen hierbij een opname van mijn Fat Bob. Met SME arm en JA boron MK 2 mc element. Pluto koperen mat en aangestuurd met twee motoren via een Transroter Fein voeding. Phono trap is van Array. Ook nog een klein vraagje. Heb als lampje een uitschuifbaar led lampje van de Action van 2,5 euro. (vond ik qua budget wel passen en heeft een mooi gericht bundeltje licht). Het lampje is voor het opsnorren van gevallen schroefjes bedoeld en heeft daarom een magneetje bovenin bij het lampje en onderop zit er ook een. Heb het lampje op een ijzeren plaatje gezet en voor alle zekerheid ook nog met een met stukje klittenband aan het plateau vastgezet. De vraag is nu of het magneetje invloed heeft op het element. Mooie set en indrukwekkende sandwich onder die Fat Bob. Wat is het verschil als je er niets onder legt? En waarom heb je de motor niet op een aparte voet gezet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Mooie set en indrukwekkende sandwich onder die Fat Bob. Wat is het verschil als je er niets onder legt? En waarom heb je de motor niet op een aparte voet gezet? Wat het verschil is, is wel lang gelden. Ik dacht me te herinneren dat met de platen eronder de dynamiek toenam. Het zijn trouwens twee motoren, de andere zit achter de DT. De motoren op een aparte voet? Geen idee. Ze moeten vlakbij de DT staan en dat lijkt me lastig te realiseren of ik moet net zo tekeer gaan als Kraus. Leuk dat hij dat doet, maar dan heb ik nog meer ruimte nodig in mijn toch al beperkte luisterkamer. En al dat gezwoeg laat ik graag over aan een ander... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 De motoren op een aparte voet? Geen idee. Ze moeten vlakbij de DT staan en dat lijkt me lastig te realiseren of ik moet net zo tekeer gaan als Kraus. Leuk dat hij dat doet, maar dan heb ik nog meer ruimte nodig in mijn toch al beperkte luisterkamer. En al dat gezwoeg laat ik graag over aan een ander... De motoren veroorzaken trillingen die je niet in je draaitafel/arm wilt hebben. Vandaar dat deze bij de fat bob (en veel andere draaitafels) los staat. Je zou een uitsparing in de platen kunnen maken en in de opening de motoren plaatsen. Of een kleiner plateau en de motoren erbuiten, eventueel een langere snaar gebruiken. Anyway, ik zit maar wat hardop mee te denken. Ziet er goed uit en klinkt ongetwijfeld fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 De motoren veroorzaken trillingen die je niet in je draaitafel/arm wilt hebben. Vandaar dat deze bij de fat bob (en veel andere draaitafels) los staat. Je zou een uitsparing in de platen kunnen maken en in de opening de motoren plaatsen. Of een kleiner plateau en de motoren erbuiten, eventueel een langere snaar gebruiken. Anyway, ik zit maar wat hardop mee te denken. Ziet er goed uit en klinkt ongetwijfeld fantastisch! Maar wanneer je deze draaitafel op een rek zet, staat de motor toch ook op hetzelfde basis dan de draaitafel.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 De winst die je behaalt met het volledig scheiden van aandrijving en tafel is marginaal/niet hoorbaar. Onder de motoren zitten bovendien rubber dempers, ze draaien mooi trillingvrij en zolang het plateau maar solide is en goed geplaatst heeft het weinig zin om nog verder te gaan. Hier geldt ook wel een beetje: less is more. Niet teveel prutsen. De plaatsing van het plateau is overigens wel vrij kritisch naar mijn idee. Dat moet zo rotsvast mogelijk. Ik ben daarom niet helemaal overtuigd van de sandwich constructie met de rubberplaat. Ongetwijfeld staat alles op een betonnen vloer en hoe directer (via de draadeinden) je daaraan gekoppeld bent met je loopwerk, hoe beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 Maar wanneer die stijve verbinding "klinkt" ben je verder van huis. Ik heb dezelfde oplossing als Hansko. Gekozen omdat de vloer hier weliswaar van steen is, maar ook redelijk licht is. Hij resoneerd daarom makkelijk mee. Die trillingen worden bij een massaloopwerk op spikes makkelijk naar het element gebracht. Vandaar de ontkoppeling en extra gedempte massa toegevoegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Met houten/trillende vloer is een transrotor niet voor je weggelegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 maart 2017 Author Report Share Posted 6 maart 2017 Met houten/trillende vloer is een transrotor niet voor je weggelegd Die heb ik dan ook niet meer. Maar de Acoustic Signature is ook een massaloopwerk zonder vering. Ik ben daar nu weer eens mee aan het spelen. Klinkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Zijn die motoren zo slecht ontworpen dat je je druk moet maken over trillingen naar de tonearm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Zijn die motoren zo slecht ontworpen dat je je druk moet maken over trillingen naar de tonearm? Onder de motoren zitten bovendien rubber dempers, ze draaien mooi trillingvrij en zolang het plateau maar solide is........ En dan is er nog de snaar die voorkomt dat trillingen van de motor overgedragen zouden worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Zijn die motoren zo slecht ontworpen dat je je druk moet maken over trillingen naar de tonearm? Yup net zo slecht als in die Garrards en Lenco's. Als die motoren niet in rubbers/veren zouden hangen rumble je ook de kamer uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Mwah,als Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Zo is hij wel af. Ik vind hem zonder die extra plank daar onder mooier Groovy.... een beetje "overkill" Smaken..... En zet het merkplaatje even recht. Daarmee zet je de puntjes op de I. Verder vind ik het razend knap wat je elke weer weet te maken. Klasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 maart 2017 Report Share Posted 6 maart 2017 Ja smaken,het is maar wat je mooi vind. ....op de i je hebt gelijk. Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts