Jump to content

Show Your Turntable(s)

WanFie
 Share

Recommended Posts

Die Kenwood is eigenlijk een Micro Seiki. Het is een direct drive met een die cast behuizing, dus geen kunststof (ziet er wel zo uit). Hij was eigenlijk bedoeld om de KD-990 op te volgen, maar was beduidend minder qua klank. Op zich wel een aardige draaitafel die inspeelde op de futuristische hype van toen, maar een KD-500 is al beter, laat staan de KD-990 (of KD-7010 en KD-8030, want die zijn hetzelfde). Mechanisch dus een prima speler.

Edited by Sodejuu

• 3 weeks later...

Vinyl is hot, dus dan krijg je dit

https://edgecdn.shinola.com/wysiwygimage/wysiwyg,layout,clp,audio,tt-1.png/width/2000/format/png/quality/90 (plaatjje zelf plaatsen lukt niet)

https://www.shinola.com/

https://www.shinola.com/audio.html

$2500

Edited by Duck-Twacy

Aha, een VPI massaloopwerk. Niks nieuw merk dus. En een leren mat zit ook op mijn Acoustic Signature. ook niks nieuws dus.

Hij kan in de Bonus? :lol:

Die Elac is ook leuk Duck maar wat voor designer die kleurstelling bedacht heeft :wacko: Speciaal voor grafmuziek (Gothic en zo)?

Je vraagt je wel eens af wie zo'n nieuwe draaitafel eigenlijk ontwerpt. In dit geval kennelijk VPI die er zeker verstand van heeft.

Ik heb begrepen dat het een VPI draaitafel is, die door die club, met een houten plinth en leren mat wat opgeleukt is.

• 1 month later...

Fat%20Bob%20led%202.jpg

Nu ik foto's kan plaatsen hierbij een opname van mijn Fat Bob. Met SME arm en JA boron MK 2 mc element. Pluto koperen mat en aangestuurd met twee motoren via een Transroter Fein voeding. Phono trap is van Array.

Ook nog een klein vraagje. Heb als lampje een uitschuifbaar led lampje van de Action van 2,5 euro. (vond ik qua budget wel passen en heeft een mooi gericht bundeltje licht). Het lampje is voor het opsnorren van gevallen schroefjes bedoeld en heeft daarom een magneetje bovenin bij het lampje en onderop zit er ook een. Heb het lampje op een ijzeren plaatje gezet en voor alle zekerheid ook nog met een met stukje klittenband aan het plateau vastgezet. De vraag is nu of het magneetje invloed heeft op het element.

Om dat magneetje zou ik me niet druk maken. Als je ook nog de TMD aandrijving hebt dan zitten er wel sterkere magneten veel dichter bij je element.

Wat een cleane opstelling trouwens. Als ik dat vergelijk met de chaos en wirwar rond mijn plateau....... :unsure:

Ik zie het Tonar borsteltje maar bespeur niet een koolstof borsteltje voor het reinigen van de naald.

Waardoor wordt de laag gevormd tussen de (granieten?) plateaus en helemaal onderop? Vilt? Sorbothane?