Jump to content

Show Your Turntable(s)

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik heb de foto vergroot. Kunnen net zo goed vuiltjes zijn. Maar Wiel heeft gelijk dat je een perfect product mag verwachten. Hoe zit verder de opbouw in elkaar Marco. Lijkt me wel interessant. Maar ook hier zullen er verschillende wegen naar Rome gaan. Wat mij betreft liever in een Aston Martin dan een Dafje. Maar als je een Aston niet kan betalen ben je blij met dat Dafje.

Edited by carl

Het kan nog veel gekker...

3ef8e62bd7d3a8a28aff0e38e23ce276.jpg

... ik vind het geeneens lelijk! Deze is ook van Steve Dobbins trouwens, net als die arm, die bouwt hij voor en met Schroder. Ook een tangentiaal variant.

Maar ik geloof dat we wel erg gaan afwijken van de bedoeling van dit draadje? En ik weet het, mijn schuld...

Die arm is een vreemd ding, de kop zit er recht aan. Hoe werkt dat met de fouthoek? 

Overigens is het toch het audiofiele dag topic? Daar kun je toch van alles bespreken wat je meemaakt.

Ik zie een inbusboutje in het midden van de headshell. Kan je het draaien?

Verder zou ik van een goed onderhouden daf rally net zo veel lol kunnen hebben als met een Aston Martin (meer zelfs als ik zelf de brandstof moet betalen...)

Die arm is een vreemd ding, de kop zit er recht aan. Hoe werkt dat met de fouthoek? 

Overigens is het toch het audiofiele dag topic? Daar kun je toch van alles bespreken wat je meemaakt.

Het kan zijn dat het horizontale draaipunt van de arm niet op de hartlijn van de armbuis ligt maar links daarvan. Het is niet goed te zien op de foto maar daar lijkt die constructie wel op. Lijkt sowieso geen instelmogelijkheid te zijn v.w.b. overhang e.d..

Ik zie het al brandhout dat geeft  de  muziek kleuring , pak toch een blok aluminium kleuring weg ,met massief hout heb je een slank laag en muzikaal  met massief  aluminium  heb een vol en zuiver  laag en zwarte achtergrond.

En trouwens is toch een eenmalige investering, ga toch niet bezuinigen op iets moois.

Zal je wel voor een prikkie gekregen. :D?

Mvg wol

PS is ook nog niet mooi gespoten, beschadigd en een luchtlaag, links boven ,rechts boven beschadigd en recht in het midden een klein stukje nerf  eruit bij bling,bling,

Het enigste wat goed  is de elpee, die is pas interessant, van Jeton.

OHHH....Dit is een compliment. Goed zo Wol, ga vooral zo door met zulke positieve berichten. 

Als je iets maakt het dan goed en geen half werk.

Mijn vader was aannemer en meubelmaker als wij zoiets maakte hadden we ene hangen,en trouwens hij betaalt er toch voor.

wat is er negatief aan.

mvg wol

Ik ben het eens dat als je iets maakt maak het dan goed. Wat je vader ermee van doen heeft zegt mij niets. Fijn voor je vader zou ik zeggen.

3ef8e62bd7d3a8a28aff0e38e23ce276.jpg

Als liefhebber van mooie aparte draaitafels kan ik wel genieten van zulke aparte en unieke draaitafels, los van de muzikale kwaliteiten. Want daar kan ik niets over zeggen als ik het niet heb gehoord. Mooi om naar te kijken. De eigenaar zal ongetwijfeld er erg blij mee zijn, zo kan ik mij voorstellen. 

De foto is wat onscherp en genomen met een tegenlicht van een raam en los uit de hand (niet op statief), vermoed ik. Ook de hoek van de foto is niet ideaal. Daarom vind ik het knap dat er hear forummers zijn die dingen zien die je als je de draaitafel in het 'echt' zou zien niet zou zien.

De foto is wat onscherp en genomen met een tegenlicht van een raam en los uit de hand (niet op statief), vermoed ik. Ook de hoek van de foto is niet ideaal. Daarom vind ik het knap dat er hear forummers zijn die dingen zien die je als je de draaitafel in het 'echt' zou zien niet zou zien.

Ja goed hè! Lekker constructief meegedacht Onno. Heeft Wol je aangestoken of zo?

Die arm is zeer vernuftig gebouwd. Op het scharnierpunt zit een curveschijf. met magneetjes. Hiermee wordt de arm ingetrokken en weer uitgeschoven wanneer deze draait. Zo blijft de naald op het tangentiële punt en is er geen offset nodig.

Zoiets als de oude éénarmige ruitenwisser bij Mercedes?

Ja goed hè! Lekker constructief meegedacht Onno. Heeft Wol je aangestoken of zo?

Ja meedenken is mijn sterkste kant :D  :D  :D . Afkraken is mijn mindere kant.  :D  :D  :D

Dat ik mij soms kan storen aan mensen die iets gelijk afkraken (op basis van wat een foto laat zien) is toch wel bekend.

Zoals ik al zei, ik kan genieten van zo'n unieke aparte draaitafel. Dat heb ik altijd leuk gevonden. Kijken naar hifi apparatuur. Dat vond ik vroeger ook zo leuk aan shows als de Firato. Heb ik ook met auto's van vroeger. 

• Members

Heeft een top element, heeft die een top arm ,heeft die een top loopwerk ook nog gelikt, heeft die en top buizen vv,gebruikt die brandhout, heb je daar met Cock eens over gehad.

Mvg wol

PS voor de nostalgie ziet het mooi blits  uit maar als je alles uit de groef wilt halen kleurt het.

Tja, voor de gein heb ik het er inderdaad eens met hem over gehad, zijn conclusie aangaande jouw ter zake zijnde kennis was ongeveer van dezelfde strekking als je eigen gemiddelde conclusie, dus die hou ik maar voor me.

Ik wil je wel nog een meegeven dat dat ''brandhout'' zoals jij het noemt bestaat uit verschillende lagen hardhout, duralminium, leisteen en nog een paar geheime wapens, in de juiste combinatie is dat doodstil, kleurt totaal niet, en dat alles zonder de tafel doods te laten klinken. Materialenkennis noemen ze zoiets ook wel. Dus als je nog eens een keer iets brandhout noemt, lees je dan eerst eens een stukje in voor je je weer vergallopeerd!

Wat je er visueel van vindt, dat is een andere zaak, dat gaat over smaak, iets wat hier niet ter discussie staat. Ik vind dat rood niet lelijk, het zou echter mijn keuze niet zijn. De plint an sich wel (want ja, zo wordt die van mij in principe ook maar dan in piano-zwart). Ik krijg hem als geschenk vanwege verleende diensten, en mag hem dan ook absoluut niet verkopen (wat ik ook nooit zal doen), maar geloof maar dat ik hem wel voor demonstraties aangaande armen en elementen ga gebruiken! Mijn lol aangaande deze tafel ga je dus echt niet verpesten, hoe goed je je best ook zal blijven doen...

• Members

Ja, slim. Maar waarom dan niet 'gewoon' een tangetiale arm? Of kan dat niet op zo'n Garrard?

Alles kan, maar het gros van de tangentiale armen kennen 1 levensgroot probleem (welke alle pluspunten direct weer teniet doen), een effectieve horizontale massa van dik over de 100 gram! Weet je gelijk waar al die scheve cantilevers van de eigenaren van dat soort armen vandaan komen. Ik hou het dus maar bij mijn conventionele 12 inch armen, wat echter niet zegt dat iedereen dat maar moet doen!

Die Schroder arm wordt trouwens gebouwd door Steve Dobbins, dan snap ik heel goed waarom hij zijn eigen armen op zijn eigen tafels demonstreerd.

Ik denk dat het behalve heel goed ook mooi wordt. Toch vraag ik me af, of zwart (plinth) op zwart (loopwerk) niet te veel van het goede wordt. Maar je kan hem natuurlijk "de Sylvana" noemen, heeft het een actueel tintje. Twee Fidelity armen heeft bij demo's natuurlijk het voordeel dat je verschil in elementen kan laten horen. Voor privé zou ik er altijd twee verschillende opzetten. Ik ben wel een beetje jaloers dus met velen van ons.

Edited by carl

Alles kan, maar het gros van de tangentiale armen kennen 1 levensgroot probleem (welke alle pluspunten direct weer teniet doen), een effectieve horizontale massa van dik over de 100 gram! Weet je gelijk waar al die scheve cantilevers van de eigenaren van dat soort armen vandaan komen. Ik hou het dus maar bij mijn conventionele 12 inch armen, wat echter niet zegt dat iedereen dat maar moet doen!

Mijn naald ging scheef toen hij in de Jelco arm zat. Gelukkig heeft AJ dat keurig opgelost. Met de tangentiale arm nooit geen probleem gehad. De Eminent ET 2 heeft overigens maar een effectieve massa van ca. 30 gram. Dat bereiken ze door het contragewicht m.b.v. een bladveertje te ontkoppelen.

Zie b.v. https://www.vinylengine.com/library/eminent-technology/et2.shtml

Edited by Hans van Liempd

Toch vraag ik me af of je voor hetzelfde geld of veel minder dan een inmiddels overprijsde 301 niet iets net zo mooi kan kopen. Op internet staat bijvoorbeeld een leuke Micro Seiki BL 111 te koop voor 2750 euro vraagprijs. Zet daar een mooie arm en element op en zou dat niet minstens even mooi spelen?

Toch vraag ik me af of je voor hetzelfde geld of veel minder dan een inmiddels overprijsde 301 niet iets net zo mooi kan kopen. Op internet staat bijvoorbeeld een leuke Micro Seiki BL 111 te koop voor 2750 euro vraagprijs. Zet daar een mooie arm en element op en zou dat niet minstens even mooi spelen?

Ja hoor, daar heb je de eeuwige twijfelaar weer  :P . Ik heb mijn Garrard puur op emotie gekocht, wél nadat ik er veel over gelezen had..... Ik had zéker voor hetzelfde geld een betere draaitafel kunnen kopen, maar die zou er óók zéker niet zo mooi uitgezien hebben. In míjn ogen dan hè....

Laatst zei een trendwatcher het volgende tegen mij :

Vintage apparatuur is een hypehang naar het oude vertrouwde.

Vintage apparatuur is overpriced en niet in verhouding tot het gebodende.

Vintage apparatuur is hot en kan men vragen wat men wil.

Vintage is een woord wat men te pas en te onpas gebruikt.

Vintage is het nieuwe woord voor een ander woord wat men ook vaak gebruikt te pas en te onpas ......high end

Ik kon mij er wel in vinden. :D

Ja hoor, daar heb je de eeuwige twijfelaar weer :P .

Daar heb je zeker een punt R. Ter geruststelling geldt dat eigenlijk alleen op audio gebied. Daar komt bij, dat ik de tijd heb om te twijfelen en dat graag doe.

Edited by carl

[...]

Vintage is het nieuwe woord voor een ander woord wat men ook vaak gebruikt te pas en te onpas ......high end

Ik kon mij er wel in vinden. :D

Met dat laatste ben ik het niet eens. Vintage moet ook oud zijn. De high-end van vroeger, mogelijk, maar dat heette toen niet zo. En high-end met een retro-uitstraling is natuurlijk geen vintage. Ik heb het altijd betreurd dat dit forum de oude naam heeft afgeschud, en zo nodig high-end in de naam moest gaan voeren.

Er zijn nu eenmaal veel audioliefhebbers die zich gestreeld voelen door de term High-End.

Is een bijvoorbeeld oude dt High-End omdat er liefhebbers zijn die er veel geld aan willen besteden.

High-End word verward met duur Hear Hear :)