Karma Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Ik heb sinds enige tijd een nokia lumia die gebruik maakt van windows phone 8.1 Geluidskwaliteit van het afspelen van muziek valt zoals verwacht enorm tegen. Toch voel ik er veel voor om onderweg zo weinig mogelijk mee te nemen. Ik laat mijn Hi-MD speler die ik heb dus liever thuis. Ik lees van de Dragonfly van Audioquest en de explorer van Meridian niets anders dat dat deze de geluidskaart van een computer omtoveren in een goed geluid. Is er ook een mogelijkheid om je telefoon om te toveren in goed geluid? Ik neem aan dat de Dragonfly en de Explorer niet werken op je telefoon. Op mijn telefoon zit wel een USB. Heeft iemand hier enig idee van? Ik loop wat achter met de moderne media. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 oktober 2014 Report Share Posted 4 oktober 2014 Dat is afhankelijk van de installatie waar je de telefoon op aansluit. De radio die in mijn auto zit kan bestanden spelen die op mijn telefoon staan. Het is maar de vraag of jou radio dat ook kan. De bestanden worden gelezen via de USB aansluiting. Via blauwe tand kan ook maar dat klinkt weer minder om dat dan de player van de telefoon gebruikt wordt. Verder blijft het een drama maar dat ligt meer an de speakers van mijn lease bak, het lezen van bestanden van mijn telefoon werkt prima al is dan wel de beperking dat de radio alleen met mp3 overweg kan en FLAC niet snapt. High resolution mp3 is overigens voor de auto prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 5 oktober 2014 Author Report Share Posted 5 oktober 2014 Hoi kappa, Ik had het idee om de usb uitgang van de telefoon te gebruiken voor het aansluiten van de dragonfly of explorer. Vervolgens daarop een hoofdtelefoon. Maar zoals ik begrijp gaat zoiets niet lukken. Wat is tegenwoordig de oplossing voor goed geluid onderweg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 oktober 2014 Report Share Posted 5 oktober 2014 Hoi kappa, Ik had het idee om de usb uitgang van de telefoon te gebruiken voor het aansluiten van de dragonfly of explorer. Vervolgens daarop een hoofdtelefoon. Maar zoals ik begrijp gaat zoiets niet lukken. Wat is tegenwoordig de oplossing voor goed geluid onderweg? als de Telefoon een USB uitgang heeft en het os van de telefoon ondersteund de dragonfly met de juiste drivers dan heb je gewoon een betere geluidskaart aan je telefoon. Maar of dat ook werkt kan ik je niet vertellen.Je zou dat eigenlijk moeten proberen. Ik zie in de handleiding niet dat windowsmobile ondersteund wordt. Wil je ovigens goed geluid voor in de auto of ook voor op de fiets of tijdens het lopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 5 oktober 2014 Author Report Share Posted 5 oktober 2014 In de auto heb ik al wel een redelijk geluid, niet perfect maar genietbaar en dat is al een groot goed. Het gaat mij eigenlijk met name om mobiel geluid voor onderweg met de trein, op vakantie, eventueel de fiets, etc. Wellicht een idee om Audioquest te mailen met de vraag of Windows Phone wordt ondersteund. Er lijkt me wel een markt voor bij de audiofielen. En die audiofielen zullen in de eerste plaats al zo'n dragonfly kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts