Jump to content

Hoe een set te beoordelen?

mordante
 Share

Recommended Posts

Voor mij is het nu overigens wel duidelijk waar de vooroordelen tegen Magnepan bij sommigen vandaan komen.

Oordelen gebaseerd op (verkeerd?) gemodificeerde of niet goed aangestuurde modellen in te grote ruimtes, of ooit eens (te) kleine Maggies gehoord te hebben kan een beeld goed vertroebelen.

Net zoals bv. een merk als B&W bij mij weinig goeds meer kan doen na pakweg de DM6 hoewel ook dat een vooroordeel is.

Bij de komende luisterbezoeken zal ik wellicht nog wel meer merken en/of typen speakers en apparaten tegenkomen die bij mij niet zo lekker "liggen".

Misschien kan ik die vooroordelen op deze manier kwijtraken.

Je kunt pas een oordeel over ls geven, als je ze meerdere keren hebt gehoord. De akoestiek doet veel en de apparatuur doet ook wat.

Er voor zorgen dat alles klopt, is al vaak een vak gebleken,

Veel meer dan een gezellige dag haal ik er niet uit en ...... zo kom je nog eens ergens.

Want hoe beoordeel IK een set? Ik laat de gastheer/vrouw de muziekkeuze maken en laat het over me heenkomen.

Een vergelijk met mijn, of welke andere set dan ook, is zinloos en zal ik dan ook (trachten te) vermijden.

Geen vergelijk dus, maar een luisterervaring op zichzelf beoordelen met de muzikale bagage die ik meedraag.

Mooier kan ik het niet maken. Makkelijker ook niet.

Oei, moet ik nog gaan nadenken ook, over mijn muziekkeuze :D . Ik zal wel even een paar plaatjes "vooraan" zetten, een beetje een doorsnede van mijn verzameling ;) . Ikzelf heb altijd wel eigen eigen albums nodig als referentie, maar mensen met een brede smaak en/of veel luisterervaring hebben dat niet zo nodig denk ik......