mordante Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Ik ben in het bezit van een RCM Sensor Prelude. Deze kan via RCA connectoren gebalanceerd worden aangesloten. Zie onderstaand plaatje. Op dit moment gebruik ik een Nordost Hiemdall 2. Echter ik denk niet dat deze kabel geschikt is om gebalanceerd te gebruiken, of? Zijn er RCA toonarm kabels welke op de onderstaande manier gebruikt kunnen worden of? Of moet ik het maar gewoon vergeten en ongebalanceerd spelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Volgens de tekening kan het inderdaad, maar er zal toch e.e.a. moeten worden aangepast. Sowieso moet de kabel van de cinch chasisdelen op je VPI naar de cinch chasisdelen op de phono preamp twee aders EN een afscherming hebben, en dat per kanaal. De 2 aders moeten dus "zweven" t.o.v. de aardaansluitingen. Ook zal er in de phonostage een omschakeling gemaakt moeten worden om de inverterende ingangen (EN de cinch connectoren) te bereiken die nu aan massa liggen. Ik ken die preamp niet maar er zal ongetwijfeld ergens wat meer info over te vinden moeten zijn. Ik prefereer XLR aansluitingen boven cinch trouwens, maar dan moet je gaten gaan boren in de preamp en een ander aansluitdoosje maken op de VPI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Ik ken geen kabel die af fabriek zo gemaakt is, maar het kan best zijn dat die er wel is. Maar je kunt 'm wel zelf maken en dat is eigenlijk ook wat er staat "....you wire your phonocable ..." De Heimdall heeft een "richting" er staat immers een speelrichting op. Dat soort kabels hebben meestal 2 signaalgeleiders en een mantel. aan een kant is de mantel met een van de signaalgeleiders verbonden. De bedoeling is dat je die verbinding verbreekt en de mantel aan de aarde van de draaitafel maakt. Je Heimdall zou daar geschikt voor moeten zijn, al zal het wel wat gepriegel worden. Gebalanceerd spelen halveert idd de ruisvloer. Phonokabels met een SME aansluiting zijn al zo gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
hokkie Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ik zou het niet zo aansluiten, der staat dan wel de kans op Hf instraling dat juist de mantel om de kabel moet voorkomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts