Jump to content

HOBO-hifi-failliet

edwin16
 Share

Recommended Posts

• Members

Faillissement is gistermiddag uitgesproken, of in ieder geval aangezegd, vanaf 2 uur waren de filialen niet meer te bereiken, en gingen de deuren dicht.

Nu zal het wel 1 van de 10 BV's van de heren zijn (degene met het meeste personeel waarschijnlijk, dus de Hobo's), ik denk dat de hoge heren zichzelf wel hebben beschermd in de Penta of Look&Listen of wat voor andere BV dan ook.

Fijn, het wordt wel heel schraal zo allemaal. :wacko:

Straks weer een paar Hifi Klubben erbij, dat is dan naast Mediamarkt nog de enige real life keten.....

Maar zoals oa. Marco al vaak heeft geschreven: we doen het eigenlijk allemaal zelf door te bestellen via internet en/of buitenland.

Om dezelfde reden dus dat de kruidenier, de bakker en de slager uit het straatbeeld verdwijnen.

Nu zal het wel 1 van de 10 BV's van de heren zijn (degene met het meeste personeel waarschijnlijk, dus de Hobo's), ik denk dat de hoge heren zichzelf wel hebben beschermd in de Penta of Look&Listen of wat voor andere BV dan ook.

Ga daar maar van uit. Dergelijke lui hebben daar adviseurs voor. 

Voor het personeel is het wel erg. Zie maar weer eens aan werk te komen.

Te veel van hetzelfde wat al veel aangeboden word denk ik.

Het lijkt erop dat bedrijven die in het hoger segment verkopen en ook meetings houden zoals bv Audio 21 het beter doen.

Al zullen zij ook hard aan de weg moeten timmeren om hun zaak draaiende te houden.

Te veel van hetzelfde wat al veel aangeboden word denk ik.

Het lijkt erop dat bedrijven die in het hoger segment verkopen en ook meetings houden zoals bv Audio 21 het beter doen.

Al zullen zij ook hard aan de weg moeten timmeren om hun zaak draaiende te houden.

De kleineren zullen overblijven. Er zal ruimte zijn voor de speciaalzaak, die zich buiten dure winkelcentra bevindt. De grote ketens hebben geen voordeel uit schaalvergroting en inkoopvoordelen doordat die volledig wegvallen tegen de grotere overhead. Dat zegt mijn zelfgeschreven economieboekje.

Ik ken ze natuurlijk in Arnhem en Nijmegen. Arnhem liep volgens mij wel aardig of hobo in Nijmegen ooit de statuur van Mijn Hifi (die ze hebben overgenomen) heeft evenaard betwijfel ik. Misschien wordt het wel net als die boekenbedrijven, dat er een paar goede bedrijven blijven bestaan onder andere eigenaar.

Als het alleen afhangt van de verkoop van koptelefoons ( Beats ) dan was de verkoop over de hele assortiment al slecht natuurlijk , niet best als het bestaan van een winkel van een koptelefoon afhangt.

Er zijn tegenwoordig ook veel kijkers / luisteraars in de winkels om het artikel live te zien en het dan vervolgens via het net voor minder euro's kopen , ja het is annp 2014 , wat doe je eraan?

Er zijn tegenwoordig ook veel kijkers / luisteraars in de winkels om het artikel live te zien en het dan vervolgens via het net voor minder euro's kopen , ja het is annp 2014 , wat doe je eraan?

Als winkelier naast de winkel er zelf ook een goede web-shop op na houden! Heb je een goede naam dan zullen velen van je klanten ook via die weg bij je langs komen.

Goh ik zie in België toch hier en daar nieuwe winkels opduiken hoor met een mooi gamma.

Ruimte voor advies, voor demonstratie, die regelmatig hun eigen demodagen houden ...

Je moet enkel een beetje moeite doen om ze te willen bezoeken

De hifi show in Brussel, niet de New Music, wordt gehouden door een 6 tal winkels die elk een heel mooi aanbod hebben

Zo schraal is het nu ook weer niet hoor

My idea

Entree heffen misschien? Een vergoeding voor de tijd vragen, die bij aankoop weer in mindering wordt gebracht?

Het internet de schuld van alles geven vind ik nogal goedkoop ...

Het internet lijkt me  een prachtig medium om klanten te informeren en zo enthousiast te maken dat ze naar jouw winkel komen.

Dubbeltjes klanten vallen meestal zo door de mand. 

Vanmiddag kwam ik langs Hobo in Breda, was helemaal leeg, en ik dacht al "hmmm, verhuisd naar een andere locatie, of.....". Aangezien ik bijna nooit in Breda kom vond ik het niet zo vreemd, maar nu valt het wel op zijn plek.

Alhier had ik in de jaren 80 goede ervaringen met Hobo, mijn eerste grote set gekocht, waren een paar leuke gasten daar. Ook mijn Ariston komt daar vandaan. Na een verhuizing naar het centrum was de sfeer van het oude pand weg, en had ik niets meer met de mensen die er stonden.....

Heb mijn eerste serieuze speakers bij HoBo in Amersfoort gekocht, de Kappa7 van Infinity.

Jammer om te vernemen dat deze winkels niet meer bestaan.

Al heb ik daar zelf ook aan de ondergang mee geholpen ik ben er sindsdien ook niet meer geweest.