WanFie Posted 17 oktober 2014 Report Share Posted 17 oktober 2014 Mijn Primare versterkertje komt van Hobo (gekocht in 2005). Na die tijd werd het roer daar om gegooid en moest high end het veld ruimen. De mensen die echt iets met die betere producten hadden zijn toen ook maar vertrokken. Dat was volgens mij het begin van de ondergang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Vorige week nog een cd-speler gekocht bij Hobo in Arnhem. Ben ik niks te vroeg mee geweest dus... Niks aan de mensen in de winkel gemerkt trouwens, dat het slecht zou gaan of zo. Er liep zelfs best wel wat volk rond... Keten he, 15 winkels. Een paar daarvan zouden best groene cijfers hebben geschreven. Daarom denk ik ook dat ketens in de hifi geen toekomst meer hebben. (bedoel niet de media markt achtigen) Edit: bcc, media markt zijn natuurlijk wel concurrenten geworden. Niet alleen het internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Keten he, 15 winkels. Een paar daarvan zouden best groene cijfers hebben geschreven. Ja, maar dan kunnen ze toch de slecht lopende zaken gewoon afstoten? Hebben ze tenminste met Hobo Enschede (Hifi Studio City; niet de Hobo Enschede die nu nog wel bestaat, want die hoort niet bij de keten) ook gedaan, vorig jaar geloof ik. Maar waarschijnlijk was dat al het begin van het einde voor de rest van de keten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 19 oktober 2014 Report Share Posted 19 oktober 2014 Ze hebben, in ieder geval in Enschede, nog wel geprobeerd het roer om te gooien van puur audio naar voornamelijk AV. Te laat. En tegen een Samsung container actie bij de Mediamarkt kun je niet op. Uiteindelijk is het denk ik toch wel het "gebrek" aan ondernemerschap dat vele de kop kost. Te laat schakelen en je blikveld verleggen. Andere optie is natuurlijk een echte niche opzoeken, maar met een keten wordt dat lastig. Vastgoed speelt zeker een rol, die jongens hebben geen enkel belang bij het verlagen van huren, dat 'kost' meer dan leegstand van al lang afgeschreven panden. Ik merk het zelf, wil iets opstarten en heb productie ruimte nodig. Komt er op neer dat je de eerste paar jaar voor je huurbaas werkt en zelf droog brood hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 19 oktober 2014 Report Share Posted 19 oktober 2014 Ooit kocht ik een Tandberg tapedeck bij de eerste Hobo hifi in Arnhem. Mijn huidige achterbuurman stond daar toen in de winkel en was een van de oprichters. (De Ho van Hobo) Hij zal hem best wel aan het hart gaan. Ik liep nog regelmatig bij de vestiging in Arnhem binnen en heb daar als laatste stekkertjes voor mijn interlinks gekocht. Jammer allemaal; alleen nog maar Bender in Arnhem. Nog niet zo lang geleden waren dat er nog 3. Gelukkig komen er af en toe weer nieuwe winkels bij zoals bijv. Triple M en Audio21. Maar ja, niet hier in de buurt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 oktober 2014 Report Share Posted 19 oktober 2014 Dat vastgoed weet ik via familie ook wat van. De onderhoudskosten vallen in steden vaak hoog uit en hier in Nijmegen ligt de OZB voor eigenaren ook zeer hoog. Dat afschrijven is een belastingtechnische term en verder niets. Ik ken een geval waar de eigenaar protesteerde tegen de zijns inziens te hoge OZB en van de gemeente te horen kreeg, dat hij te laag verhuurde wat zijns inziens niet het geval was. Aan de andere kant zal de kans op langdurige leegstand altijd in de prijs doorwerken. In die zin denk ik dat bijvoorbeeld de hifiwinkel in Beek bij Nijmegen veel goedkoper zit/zat dan Hobo hifi voorheen Mijn Hifi. Die Herman van Dungen had dat 14 jaar geleden al gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wim Vink Posted 19 oktober 2014 Report Share Posted 19 oktober 2014 Heel veel sterkte Hobo mannen.Mijn hi-end 5.1 set komt van Hobo Den Bosch. Daar ook veel andere apparatuur gekocht. Top winkel met super service. Jammer......Hoop dat er een doorstart komt. Hobo verdient dat !!Groeten, Wim Vink Tiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerardo45 Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Heel jammer, zeg dat Hobo hifi failliet is gegaan. Goede winkel met prima service en goede adviseurs!!! Op advies van de verkoper heb ik bij Hobo hifi voor het upgraden van mijn cd-speler een Kemp Power Station 75 (regenerator van Hollandse makelij) gekocht. Als je dit kleine opdondertje opent dan zie ik dat dit duidelijk geen product is dat op een zondagmiddag even in elkaar is geflanst om snel enkele grijpstuivers te verdienen. De Kemp Power Station 75 is een audio-accessoire dat de muziekbeleving van mijn cd-speler op een hoger plan brengt. Groeten, Gerardo45 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Mooie speakers heb je Gerardo! The Perfect Performer Soundstone 2x16,5 Luidsprekers Even on-topic zelfs op Radio M Utrecht hoorde ik iets over een mogelijk doorstart van Hobo van een paar winkels. Ik hoop voor ze dat, dat lukt. Hier nieuws http://www.omroepgelderland.nl/web/mobiel/2072711/doorstart-hobo-hifi-erg-onzeker-wel-wat-belangstelling-voor-enkele-winkels.htm#.VEaZb4edDv4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Je kan het ook anders zeggen: te groot gegroeid en de zaak wordt glad getrokken op kosten van de werknemers, de importeurs en de verhuurder - bom eronder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts