Jump to content

Welke streamer

carl
 Share

Recommended Posts

Ik heb eindelijk besloten een streamer te kopen. Leuk om Zwarte Piet me dit te laten geven! De hoofdreden is, dat mijn analoge radio ontvangst k.. is en internetradio veel mogelijkheden lijkt te bieden. Daarnaast denk ik aan een externe opslag (USB stick of zo'n kastje waar je veel CD's op kan zetten, een NAS is nog een brug te ver). Ik heb een vriend met een groot bestand wat ik zo kan overnemen.

Ik zoek:

- hoogwaardige kwaliteit, maar als eerste stap voor niet te veel geld.

- aansturing via I pad, want ik heb al te veel afstandsbedieningen

- liefst klein zodat ik het onder mijn rack kan zetten omdat dat wel erg vol wordt.

Graag wat suggesties. Ik dacht eigenlijk aan zo' n Project streambox DS (net?).

Ik zit morgen in Arnhem en dan loop ik wel even langs Wifimedia daar. De Clic lijkt erg veel op de Project, heeft deels dezelfde electronica. De Project heeft geen versterker en die heb ik verder niet nodig.

East West bestaat toch niet meer? Audiofile kende ik nog niet, maar zit te ver weg van Nijmegen.

Dat jij er tevreden mee bent zegt me al heel veel Peter. Ik wil er nu ook niet te veel voor uitgeven. Wat is nu het verschil tussen die DS en die DS net? Woon wel ver!

Een Mac gebruik ik liever ergens ander voor Plaatjesdraaier!

Wat gebruikt die vriend Carl?  

Verder bij sommige streaming oplossingen moet je de bestanden elders op een PC od NAS zetten

Zo ook  m.i. bij die Pro-ject box.

Zoals je weet gebruik ik zelf een Logitech Duet die is bruikbaar tot 24/48 . Hoger 24/192 kan ook maar dan wordt het gedown sampled.

En eigenlijk vind ik 44/16 Wav bestanden het lekkerste klinken via dat ding.  Hoeft er ook niks geconverteerd worden etc.

Voor 100€  ben je de man.   Als je, je data/muziek ergens op een PC of Mac kun zetten.

Werkt erg goed met radio-streams op 320kbit  :wub:   Oja er is een gratis app voor Android telefoons en die werkt prima.

Ga altijd voor de NET versie, de andere werkt niet lekker met de ipad, iphone of android...

Je hebt bij de Pro-ject uitsluitend een losse harde schijf of een usb stick nodig.

Een NAS is niet perse nodig...een PC ook niet, je kan gewoon achterop of voorop de harde schijf of usb stick erin duwen en doorbladeren met de app of het losse apparaat...

Bestanden tot 24/192 worden gewoon afgespeeld en je kan hem ook gebruiken met de ingebouwde dac.

Maar je kan ook afspelen vanaf je laptop, mobiel of tablet...Daar zijn tal van app`s voor die op de NET prima werken.

En er zit ook internetradio op met duizenden zenders die non-stop uitzenden...

Ik ga het nog even allemaal uitzoeken en sommige mensen bezoeken maar toch lijkt me die project me wel wat. Nu ik meer thuis ben vind ik internet radio natuurlijk prima. Maar ja ik moet nog uitproberen.

Wanneer je je CD's ook op de Harddisc wil zetten, is het ook wel handig wanneer je kunt Rippen. Een Pc'tje is dan toch wel handig. Afstandsbediening met de IPad is dan ook geen probleem. Tijdens het afspelen hoeft de monitor zelfs niet aan.

Had jij al een Dac Carl?

Ik zou anders graag een keer langs komen met mijn €25,- oplossing.

Ik denk dat je versteld zal staan over het resultaat.

En ja volledig via de tablet te bedienen en neemt geen plaats in zichtbaar in het audio rack.

Ik gebruik deze oplossing zelf ook voor de radio maar kan er ook prima high res bestanden mee spelen.

Je bent hier van harte welkom George. Leuk je hier een keer mijn set te laten horen. Ik heb verder geen losse DAC. Zo'n oplossing van 25 euro is misschien wel verstandig. Kan ik leuk mee experimenteren. Er zit wel internet radio op?

PS wat is een goede kabel vanaf mijn router. Als mijn vrouw volgende week werkt ga ik daar eens mee aan de slag.

Hoi Carl,

Lijkt me leuk om jou set eens te beluisteren.

En internet radio zit er zeker op.

Het is op basis van een oude PC die niet in de kamer hoeft te staan.

Kan gewoon van de oude PC naar de Dac via een spdif kabel.

De Dac is een simpel ding dat voor €25,- eBay komt.

Hier kan je prima mee experimenteren zonder dat je gelijk een vermogen kwijt bent.

Voor kabel naar je router is elke cat6 goed.

Cat5 voldoet eigenlijk ook al maar als toch nog kabel moet aanschaffen dan is cat6 net even mooier.

Ik stuur je een pb om wat af te spreken.

Carl

Ik zelf vind de Marantz NA8005 zeer interessant .

Is voor ca. 1.000 euro wel te scoren maar dan heb je ook een ingebouwde DAC, Koptelefoonaansluiting

Spotivy   etc.. etc....    zeer compleet

http://www.marantz.nl/nl/products/pages/productdetails.aspx?catid=hifi&subcatid=networkaudioplayer&productid=na8005

,

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een streamer, maar sinds ik heb besloten om een A/V-receiver (erbij) te kopen, laat ik de streamer voor wat het is. Die functionaliteit zit namelijk ook in vrijwel alle moderne A/V-receivers, dus dat scheelt dan weer een apparaat...

Nope windows is niet geschikt voor een muziek PC, die heeft onderhoud nodig, virus scanner en updates.

Ik gebruik Daphile als os en player software.

Dit is een simpel stukje software dat op linux werkt maar je hebt geen linux skills nodig om er mee te kunnen werken.

Een beeldscherm, muis of toetsenbord kan er niet op en de bediening gaat via een browser of een app op je tablet of telefoon.

De installatie is simpel en gaat vanzelf mits je de PC niet in een dual boot wil gebruiken.

Dan is er iets meer nodig.

Gebruik je een oude pentium 4 dan werkt dat al prima.

Je kan er later ook voor kiezen om een passief gekoeld atom bordje te gebruiken dan is deze ook nog eens super stil en gebruikt hij een stuk minder stroom.