Pjotr Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Heerlijk om af en toe dummy te zijn Zo te lezen een chronisch ontevreden dummy. Wil die het gelijk weer tot een Raid systeem verbouwen Waarom eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Gewoon, omdat het vast kan..... En ontevreden Nee hoor Hele server, kost niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Het werkt prachtig en meteen Vanochtend even een nog iets betere ESI Juli@ geluidskaart in de PC gezet en dit soort bestanden kunnen probleemloos afgespeeld worden. 1. I'm A Fool To Want You Frank Sinatra, Jack Wolf, Joel Herron, Ray Ellis, Billie Holiday, Billie Holiday with Ray Ellis & His Orchestra Lady In Satin (2013) 176.4kHz, 24bits, HD FLAC Leuk project dus, met een uitstekende geluidkwaliteit. Goedkoop, helemaal als je nog een PC hebt staan van een paar jaar oud. Dan heb je alleen maar een grote harddisk en een goede geluidskaart nodig. Erg makkelijk te installeren. Bestanden op de server zijn makkelijk te benaderen via shares onder Windows, Mac en Linux Web interface, dus bereikbaar via pc, tablet en smartphone. Ook vele internet radio stations zijn makkelijk benaderen. Server is gewoon via de aan en uit knop aan en uit te zetten. Toetsenbord en scherm na installatie niet perse nodig. Kan ook via de web interface uitgezet worden. 2. Equinoxe Part 2 Jean-Michel Jarre Equinoxe (1979) 192kHz, 24bits, HD FLAC 4:28 Rippen van CD' s CD information The Very Best Of 10CC (And Godley & Creme) (1991) 10ccGenre: Rock 1 – The Wall Street Shuffle (P) 1975 by 10cc/Godley & Creme 13%2 – I'm Not In Love (P) 1975 3 – Art For Arts Sake (P) 1975 4 – Dreadlock Holiday (P) 1978 5 – People In Love (P) 1977 by 10cc/Godley & Creme 6 – Donna (P) 1973 7 – Life Is A Minestrone (P) 1975 by 10cc/Godley & Creme 8 – I'm Mandy Fly Me 9 – An Englishman In New York by Godley & Creme 10 – Food For Thought 11 – Rubber Bullets (P) 1973 12 – Good Morning Judge (P) 1977 13 – Feel The Love 14 – Memories 15 – The Things We Do For Love (P) 1976 16 – Don't Turn Me Away 17 – Cry (P) 1985 18 – Silly Love (P) 1975 by 10cc/Godley & Creme Is makkelijk en kan tegelijk met het afspelen van andere muziek. Als de cd via het internet bekend is, automatisch titels etc. Samenvattend: hartstikke leuk project, niet moeilijk en voor bijna iedereen te doen. Een paar wensen. Een simpele raid1 configuratie lijkt me fijn als je 500 of meer GB muziek hebt. Dan heb je gelijk een back-up van je muziek. Rippen van DVD' s en SACD als dat zou kunnen? Groet, Jack P.s. Spido dit is HiFI genoeg hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Zit er niet een standaard back-up utillity (naar USB b.v.) in dan? Een 2 TB schijf is vandaag de dag al vrij standaard. Zelf hou ik OS en muziekcollectie gescheiden op verschillende HDD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Niet dat ik weet Pjort. Ik heb mijn muziek ook op verschillende HDD staan, maar dat heen en weer kopiëren duurt wel even. Voor de rest heb ik waarschijnlijk nog een issue met CD' s waar een kopieer beveiliging op zit. ? Die moet ik apart rippen. Het zou leuk zijn als ik WOL (Wake On Lan) aan de praat krijg. Dan kan ik de server op afstand uit- en aanzetten en kan hij in een hoekje staan achter het audio rek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ja, backuppen van grote hoeveelheden data is een ramp. En zeker over USB duurt dat eeuwen. Zelf heb ik twee van deze SATA drive racks er in zitten voor de dataschijven: Backuppen doe ik dan door een 1:1 image copy te maken via SATA met Acronis TrueImage, geboot vanaf een USB stick. Gaat 100x sneller dan over USB naar een externe USB schijf. TrueImage kun je gratis vinden op de de sites van WD en Seagate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Vandaar dat ik Raid 1 in een streamer wel een aardige optie vind. Nog wat leuks ik heb de Daphile server nu aangemeld bij http://mysqueezebox.com En met dezelfde app waar ik mijn Logitech Duet bedien, kan ik nu ook de Daphile server via mijn smartphone bedienen. Hij noemt hem bij mij automatisch ESI Julia@ (is in te stellen) Geluid is ook regelbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Een raid1 systeem is schijnveiligheid. Als de boel crasht, crasht meestal ook je raid. Dat kun je net zo goed laten. In het rippen van je CD collectie gaat aardig wat tijd zitten. Kun je beter een goede kopie elders bewaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Orange Squeeze ia de beste app voor LMS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Misschien dat een sinaasappelpers voor Android het beste is, voor IOS blijft iPeng dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Orange Squeeze ia de beste app voor LMS Ziet er mooi uit GT Afijn leuk project geworden. 320Kbit betaalde streams doen het nu ook, via de nieuwe Daphile server. Wie ik blij kan maken met een stevige PC voor niks, geef maar een gil. Je hebt nog nodig. Een goede geluidskaart en een dikke HDD. Kun je voor rond de 200€ knap streamen. Eventueel help ik je met installeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ik gebruik orange squeeze al een hele tijd voor de LMs die mn in elkaar heeft gestoken voor mij Hele leuke interface, redelijk snel, gebruiksvriendelijk enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Pjotr / peter kun je niet backuppen via langigabit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ha Stef, natuurlijk kan dat ook maar dat gaat niet sneller dan USB. >1TB is echt veel, duurt dagen. 1:1 direct van schijf naar schijf een paar uur. In feite maak ik een 1:1 cloon van de ene schijf op een andere schijf. Crasht een schijf dan is het simpel een kwestie van omsteken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Voor mij is dit snel een paar uur ik heb ook via acronis een 1:1 BUp gemaakt van mijn laptop, system en al ... hiha ik was 53 uur kwijt eerst via trage wifi naar de router van mijn provider en vandaar bekabeld naar de NAS een paar uur kan je toch perfect s nachts uitvoeren of zie ik iets over het hoofd? voor alle duidelijkheid, ik ben helemmal niet thuis in al dat BUp en instellingen gedoe. Streamen doe ik vanaf de NAS met orange squeeze op foon en tablet Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ik gebruik hier de squeezer app, werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ik gebruik als Dac de Muse. http://www.ebay.nl/itm/Muse-24Bit-192Khz-Digital-Optical-Coaxial-to-Analog-RCA-Audio-Converter-DAC-/151089465265?pt=US_Home_Audio_Amplifiers_Preamps&hash=item232da247b1 Deze werkt prima en hangt via de spdif aan de pc . Heb er wel een betere voeding voor gemaakt en daarmee is het een serieus ding geworden. Voordeel is dat de PC niet bij de set hoeft te staan er gaat nu een 10M lange rg59 kabel naar de aangrenzende ruimte en daarmee is dit super stil. Er zit geen opamp in dus het uitgangsniveau is wat laag vergeleken met de cd maar vind ik niet echt een probleem. Groetjes George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Net mijn DVD speler gekalibreerd om zo goed mogelijk cd' s te kunnen rippen 1e poging. Bestanden worden omgezet naar Flac met compressie 5 = default waarde Is dat slim? Mij maakt het niet uit, of er wat meer schijfruimte gebruikt wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 5 is een goede waarde, hoger comprimeert vrijwel niet méér maar kost wel meer tijd en andersom geeft lager vrijwel geen snelheidswinst. Hangt ook een beetje van je PC en ripper af. Op mijn quadcore I7 met dBpoweramp gaat ook met de hoogste compressie, stand 8, het comprimeren zelf sneller dan het rippen en heb ik hem daarop staan. Kwalitatief en voor het afspelen maakt het verder niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2014 Report Share Posted 22 oktober 2014 Ok bedankt, laat ik hem zo staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 december 2014 Author Report Share Posted 8 december 2014 Gisteravond een vriend aan het telefoon. Na veel gedoe had hij uiteindelijk een mac mini als streamer. Hij was er helemaal weg van. Even gegoogeld en ook daar veel enthousiaste gebruikers. Niet goedkoop misschien, maar geeft ook veel upgrade mogelijkheden. Ik kom zo wel verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 december 2014 Report Share Posted 8 december 2014 Leo gebruikt niet iets vergelijkbaars met een laptop van apple, en plaatjes draaier gebruikt volgens mij ook zo iets. Heb er zelf geen ervaring mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 december 2014 Report Share Posted 8 december 2014 Leo gebruikt niet iets vergelijkbaars met een laptop van apple, en plaatjes draaier gebruikt volgens mij ook zo iets. Heb er zelf geen ervaring mee. Ja, Leo heeft een Macbook pro (heb je tenminste een scherm) voor opslag en een losse DAC. USB kabeltje er tussen. Kun je evt een losse schijf aan hangen met een firewire verbinding. Programma's: I tunes en Amarra. Rippen op de laptop met I tunes of XLD naar ALAC. Omzetten van Flac naar ALAC met XLD. Werkt allemaal perfect. En klinkt prima! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 9 december 2014 Report Share Posted 9 december 2014 Plaatjesdraaier gebruikt een 2e hands Mac Mini. Ik heb m wel geupgrade met wat extra RAM en een extra harde schijf, dezelfde software als Leo, speelt net zo goed als de allerbeste CD speler. De Mac hangt aan mijn TV zodat ik er ook heerlijk films op kan kijken. Als ik muziek luister blijft het scherm uit, dan gebruik ik mn iPhone als afstandsbediening van de Mac. In huis hangen ook nog een paar Apple Airports, daar kan ik muziek naar toe streamen. Ideaal en heel betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 december 2014 Report Share Posted 9 december 2014 Hallo Plaatjesdraaier, Jij speelt dus ook met Amarra. Heb jij wel eens een update uitgevoerd naar een nieuwere versie. En, zo ja, wat waren je bevindingen? Mijn versie is al een jaar of 4 oud. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts