Jump to content

Welke streamer

carl
 Share

Recommended Posts

Nederlandse zenders ook makkelijk te vinden? Wat ik wel belangrijk vind is of de url's goed up to date zijn en verwijzen naar de hoge resolutie streams van een station. vTuner vind ik w.d.b. behoorlijk goed. Maar als TuneIn dat ook doet lijkt mij dat prima.

Heb de iPod niet bij de hand, die heeft de vouw mee :D Kan het dus niet even zelf proberen.

Ik ben dus gisteren bij die vriend geweest. Hij zou me ook het verschil laten horen tussen muziek op USB stick en streamen. Op stick vond hij het namelijk beter. Verder dan stick zijn we niet gekomen en waren er problemen met het overschakelen op streamen. Ik houd het maar op internetradio denk ik. Koop daarnaast gewone fysieke media.

• 5 months later...

Ik ben dus gisteren bij die vriend geweest. Hij zou me ook het verschil laten horen tussen muziek op USB stick en streamen. Op stick vond hij het namelijk beter. Verder dan stick zijn we niet gekomen en waren er problemen met het overschakelen op streamen. Ik houd het maar op internetradio denk ik. Koop daarnaast gewone fysieke media.

Ik heb het streamen nu zo goed gekregen dat ik me NIET kan voorstellen dat er verschil is tussen lokale harddisk, stick of files van het netwerk.

Meest klankbepalend bij Streaming zijn de layers in de software die zich er niet mee moeten bemoeien, het verschil is me nu pas opgevallen doordat ik aan het tunen ben gegaan met de settings.

Hoogwaardige weergave met streaming audio bereik ik met Linux en een alsa driver en de MPD software met een scala aan disabled settings.

Het zou nog beter zijn om gebruik te kunnen maken van een i2s interface. Daarmee vervallen de usb en spdif lagen in de keten.