Jump to content

Welke CD speler?

Ruben
 Share

Recommended Posts

Beste allemaal,

kort geleden nog schreef ik dat ik ontevreden was met mijn huidige combinatie van sugden a21a, b&w 803mkII en philips cd 951.

Na wat gepuzzel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik veel resultaat kan boeken met het vervangen van de cd-speler.

Ik heb een TEAC vrds 10 geleend en dit deed echt wonderen. De standaard vorderingen; Veel ruimtelijker, meer lucht, meer rust in het hoog. Echt een grote stap.

Het is duidelijk, ik wil een andere cd-speler.

Het budget is ongeveer 900 euro. Het mag een nieuwe of een 2e hands zijn.

Ik heb de hifi wereld al lang niet gevolgd dus ik ben niet zo goed op de hoogte wat op dit moment de toppers zijn rond de 2000 gulden.

Ik hoop dat jullie mij alvast wat richtlijnen kunnen geven.

Groeten,

Ruben

Ik heb een TEAC vrds 10 geleend en dit deed echt wonderen.

Als de TEAC VRDS10 je goed beviel, dan is de Van Medevoort CD-loopwerk + DAC wellicht een optie. Deze wordt nu 2e hands aangeboden op hear.nl

Dit is een iets mooiere versie van de door jou genoemde Teac, met dus ook 't zelfde zeer goede loopwerk, voor maar 400,- euro.

Dezelfde zaak die 't Van Medevoort loopwerk aanbiedt (Ynter audio in Alkmaar) levert voor 400,- euro ook de bijbehorende DAC.

Dan ben je voor 800,- euro klaar, en heb je een dijk van een CD-speler + DAC.

(+ 't feit dat je 't 2e hands koop bij een winkel. Dat geeft mij persoonlijk vaak een iets prettiger gevoel dan via particulier)

Groeten,

Alco

Hoi Alco,

het feit dat jij je iets prettiger voelt om tweedehands in een winkel te kopen, waar uit zich dat dan in??? Mischien vanwege bv wat garantie of zo?

Mijn ervaringen leert dat veel tweedehands spullen die je in hifi winkels koopt gewoon dezelfde risico's met zich meebrengen hoor.

Vaak kopen ze het gewoon in als inruil, laten het een uurtje draaien, halen er een doekje over en voila, 50% op de partikuliere prijs. Puur mijn ervaring. Ik zeg daar ook bij dat dit dan niet draait om occasions van 10000 gulden. maar ook niet van bagger van 100 neuro........

Greetz,

Keessie

Geplaatst door Ruben:

Beste allemaal,

kort geleden nog schreef ik dat ik ontevreden was met mijn huidige combinatie van sugden a21a, b&w 803mkII en philips cd 951.

Na wat gepuzzel ben ik tot de conclusie gekomen dat ik veel resultaat kan boeken met het vervangen van de cd-speler.

Ik heb een TEAC vrds 10 geleend en dit deed echt wonderen. De standaard vorderingen; Veel ruimtelijker, meer lucht, meer rust in het hoog. Echt een grote stap.

Het is duidelijk, ik wil een andere cd-speler.

Het budget is ongeveer 900 euro. Het mag een nieuwe of een 2e hands zijn.

Ik heb de hifi wereld al lang niet gevolgd dus ik ben niet zo goed op de hoogte wat op dit moment de toppers zijn rond de 2000 gulden.

Ik hoop dat jullie mij alvast wat richtlijnen kunnen geven.

Groeten,

Ruben

Sorry, maar had je bij die posting ook vermeld dat er een CD951 in het spel was? Ik dacht dat je alleen zei dat het scherp klonk. Zoniet, sorry voor mijn scheelheid :P

De CD951 is behalve zijn loopwerk gewoon een zeer matige speler. Hoewel ze een goeie dac aan boord hebben is de analoge trap echt een ramp. En deze bepaald in grote mate de sound van het beestje. De Teac is dan echt een heel ander kaliber. Ook dat kan nog beter, maar voor de prijs is het een wereldapparaat. Het loopwerk is van uitzonderlijke klasse (imho nog beter dan het philipsloopwerk) en er is ook voldoende aandacht aan de analoogsectie geschonken. De Teac in de 2de hands afdeling heeft de nodige modifikaties gekregen die er niet om liegen (betere klok en elko's, andere bekabeling (hoeft echter niet beter te zijn) en de speler heeft massa gekregen) en is voor

In Enschede bij Hifistudio City staat al een tijdje een Marantz CD-17mkII in de aanbieding voor €889,- Ik weet niet waar je woont en of Enschede dus een beetje te doen is voor jou, maar het is wel een leuke aanbieding dacht ik (hij was eerst f2500 = €1134,-)

Je kan het met de VM DAC proberen. Vraag of je 'm eerst kan uitproberen. Het zal zeker een positief verschil zijn tov de Philips.

De Philips onder handen nemen kan bv ook. Je kan de opamps in het analoge circuit vervangen door bijv. OPA604 of OPA134. Deze zijn ontzettend goed en niet te duur (ca.

Hoi Alco,

het feit dat jij je iets prettiger voelt om tweedehands in een winkel te kopen, waar uit zich dat dan in??? Mischien vanwege bv wat garantie of zo?

Mijn ervaringen leert dat veel tweedehands spullen die je in hifi winkels koopt gewoon dezelfde risico's met zich meebrengen hoor.

Vaak kopen ze het gewoon in als inruil, laten het een uurtje draaien, halen er een doekje over en voila, 50% op de partikuliere prijs.

Ik wil niet zeggen dat ik slechte ervaringen heb met 2e hands particuliere aankopen, maar puur 't feit dat, via een dealer een 2e hands component kopen, mij een iets zekerder gevoel geeft, dat 't voor de verkoop is gecheckt op technische en uiterlijke staat + inderdaad een stukje garantie vaak.

Ik heb trouwens zelden mee gemaakt dat een 2e hands HiFi occasion via een dealer 50% duurder was. vaak net iets duurder, maar soms ook wel eens goedkoper dan 't zelfde product particlier.

Zo kon ik onlangs een 2e hands Naim NAC62 voorversterker kopen bij een Naim dealer voor slechts 225,- euro. Een poosje later tref ik 't zelfde model aan op Marktplaats.nl voor de prijs van 800,- euro!

Nog een voorbeeldje: Gisteren net geplaatst op deze site: 2e hands Monitor Audio Studio-2. Een mooie speaker maar voor de belachelijk hoge prijs van 885,- euro. Dezelfde speakers stonden een half jaartje geleden bij een dealer voor 500,- euro p.p.!

enz,enz,enz

Groeten,

Alco :)