Jump to content

Prachtige jazz en een fantastische geluidskwaliteit.

Jongensdroom
 Share

Recommended Posts

Art Pepper, een grote naam, maar ik weet er nauwelijks iets van. Dat wordt een leermoment  ;).

Ik weet het al weer. Hij speelt altsax. Voor mij klinkt een tenorsax aangenamer, b.v. Stan vuh-vuh-vuh Getz of Scott Hamilton (klinkt als een astmatische accordeon).

Ik krijg wel eens het idee dat die lui die zo krampachtig, met samengeknepen billen, bezig zijn met "werkelijkheidsweergave" (wat een farce is, ja, moet zijn in de huiskamer) vergeten van de muziek zelf te genieten.

Zo luister ik op dit moment, na een tamelijk kloterige dag vol met vechten tegen de bierkaai instanties, naar een MP3-rip van Youtube van Jon Lord - Beyond The Notes en geniet daarvan met volle teugen.

Hifi? Vast niet. Werkelijkheid? Welnee, ik was er immers niet bij. Zal me ook werkelijk jeuken.

Maar wat een heerlijke muziek.

Beste KT88,

Denk je vaak aan krampachtig samengeknepen billen?

Zou jouw veronderstelling dat liefhebbers van goed geluid vergeten van goede muziek te genieten, wellicht kunnen berusten op projectie?

Een heel groot deel van mijn muziekverzameling bestaat uit oude, ja zeer oude opnamen.

Oude, maar "eerlijke" opnamen. Daterend vanaf het begin van de jaren twintig. Daar kan ik echt van genieten. 

Maar wat The Van Gelder Sound betreft: "Jàààgh! Daarbij is genieten haast niet mogelijk!"

Lijkt het je niet verstandiger om eerst eens je leermomenten te pakken van je 500 stuks vrijwel nog niet gehoord aankopen? :o

Ik heb daar geen tijd voor. Ik zit op HighendForum  :D.

Misschien heb ik zelfs wel een plaat van Art Pepper.

Beste KT88,

Zou jouw veronderstelling dat liefhebbers van goed geluid vergeten van goede muziek te genieten, wellicht kunnen berusten op projectie?

Een heel groot deel van mijn muziekverzameling bestaat uit oude, ja zeer oude opnamen.

Oude, maar "eerlijke" opnamen. Daterend vanaf het begin van de jaren twintig. Daar kan ik echt van genieten. 

Maar wat The Van Gelder Sound betreft: "Jàààgh! Daarbij is genieten haast niet mogelijk!"

Van prachtige muziek die beroerd klinkt, kan ik helaas niet genieten. Doe ik dat dan toch, dan ben ik niet te genieten.

Ik wil prachtige muziek die prachtig klinkt.

Beste KT88,

Beste Spido,

Er is eigenlijk niet zo veel in te brengen tegen mijn stelling, hè? ;)

Natuurlijk overdreef ik het wat. Doen er meer hier.

Tenslotte zijn muziekliefhebbers doorgaans emotionele mensen met een uitgesproken mening.

Wat Van Gelder betreft: ja, ook die deed wel eens dingen waar ik zelf misschien een andere keuze zou gemaakt hebben.

Desalniettemin zullen we het met de bestaande opnamen moeten doen; want is het niet zo dat we de opname zoveel mogelijk onaangetast dienen te laten, zelfs dienen te respecteren, in de high fidelity?

Of mogen we zelf maar wat aanprutsen met DSP, klankregeling en acoustiek/luidsprekers zodat het toch lekker gaat klinken, voor onszélf?

Hee, maar dat is Myfi! Zou het dan tóch....... :huh:

Nogmaals: voor mij staat de muziek voorop. Bij jou ook, naar ik hierboven lees. Wist ik wel hoor.

Anders zou je die oude opnamen niet draaien, lijkt me.

Intussen dwalen we wat af van het onderwerp, vrees ik.

JD is op zoek naar mooie jazz-opnamen.

In dat kader zou ik Hiromi Uehara (pianiste) willen aanbevelen, al dan niet met haar eigen band Sonic Bloom.

Of met Stanley Clarke. Dat meiske heeft een geweldige techniek, hoewel haar eigen klank nog iets moet rijpen naar mijn bescheiden mening.

Maar beslist goed aan te horen en de opnamen vind ik (meestal) ook dik in orde.

• Members

Tja, ik ben nu mijn nieuwe mono elementje aan het inspelen voor ons platenmiddagje in december, wederom sta ik versteld over die Beatles box (komt die ff mooi van pas?). Totaal geen high-end klank zoals dat tegenwoordig blijkbaar zou moeten zijn, maar puur. Een paar broekies die gewoon fantastisch bezig waren en op die leeftijd al over een geniale muzikale timing beschikten (zou JD dan toch weer aan moeten spreken).

Moet er toch niet aan denken dat Norwegian Wood ineens als Barber zou klinken zeg, huuuh!

Natuurlijk overdreef ik het wat. Doen er meer hier.

Tenslotte zijn muziekliefhebbers doorgaans emotionele mensen met een uitgesproken mening.

Intussen dwalen we wat af van het onderwerp, vrees ik.

JD is op zoek naar mooie jazz-opnamen.

In dat kader zou ik Hiromi Uehara (pianiste) willen aanbevelen, al dan niet met haar eigen band Sonic Bloom.

Of met Stanley Clarke. Dat meiske heeft een geweldige techniek, hoewel haar eigen klank nog iets moet rijpen naar mijn bescheiden mening.

Maar beslist goed aan te horen en de opnamen vind ik (meestal) ook dik in orde.

Is dat echt waar? Zijn er hier mensen zijn die wel eens overdrijven?  

Het komt nog eens zover, dat deze mensen anderen een beetje op de kast gaan proberen te jagen. Waar moet het toch naartoe met deze wereld?  ;)  :D  :)

Black Narcissus zojuist eens opgezocht van Uehara en Clarke. Zeker zeer interessante muziek.

Tja, ik ben nu mijn nieuwe mono elementje aan het inspelen voor ons platenmiddagje in december, wederom sta ik versteld over die Beatles box (komt die ff mooi van pas?). Totaal geen high-end klank zoals dat tegenwoordig blijkbaar zou moeten zijn, maar puur. Een paar broekies die gewoon fantastisch bezig waren en op die leeftijd al over een geniale muzikale timing beschikten (zou JD dan toch weer aan moeten spreken).

Moet er toch niet aan denken dat Norwegian Wood ineens als Barber zou klinken zeg, huuuh!

Kost dat nou nog veel zo'n mono-elementje Marco?  :D Ik denk maar de helft van een stereo-exemplaar.

• Members

Kost dat nou nog veel zo'n mono-elementje Marco?  :D Ik denk maar de helft van een stereo-exemplaar.

Mwah, ik heb er 1 van 300 euries, 1 van 1600 en 1 waar ik de prijs maar niet van ga noemen. Sommige fabrikanten berekenen dezelfde prijs voor de mono variant ten opzichte van de stereo, anderen zijn idd een stuk goedkoper. Geeft te raden niet?

Over mono gesproken, heb je deze al?

51QvqRPCckL.jpg

Illinois Jacquet - Swing is the Thing

Bizar mooi, zowel van spel als opname! Misschien wel de meest dynamische plaat die ik heb. Sterker nog, met een mono element schrik je je bij vlagen het lazerus, zo'n extreme dynamiek!

• Members

Marco speel eens Helter Skelter en verbaas je over het einde (mono box hé)

Ga ik vanavond nog wel een keer doen Stef, zit nu op kantoor (is op zolder hoor, dus klinkt ruiger als het is), dus dat wordt een beetje moeilijk. De dames hebben beneden namelijk hun Netflix momentje...

'K vind dit ook wel mooie jazzzzzz, ze staat zit er in ieder geval goed op!

foto_zps7e1334a6.png

Ja,ja op kantoor zitten.......................................................

Hoop voor je dat het volgende element tot jou bende van 3 behoord.

-Miyajima-cartidge.jpg

Momenteel is dit n.l. het ultime mono element de Miyajima Zero mono  :)

Mwah, ik heb er 1 van 300 euries, 1 van 1600 en 1 waar ik de prijs maar niet van ga noemen. Sommige fabrikanten berekenen dezelfde prijs voor de mono variant ten opzichte van de stereo, anderen zijn idd een stuk goedkoper. Geeft te raden niet?

Over mono gesproken, heb je deze al?

51QvqRPCckL.jpg

Illinois Jaquet - Swing is the Thing

Bizar mooi, zowel van spel als opname! Misschien wel de meest dynamische plaat die ik heb. Sterker nog, met een mono element schrik je je bij vlagen het lazerus, zo'n extreme dynamiek!

Echt heel mooie tenorsax. Hij knalt hier al de laptop uit. De gestopte trompet past er prima bij. (de bespeler is niet gestopt).

p.s ik heb wel een verstopte trompet gehoord  :D

• Members

Ja,ja op kantoor zitten.......................................................

Hoop voor je dat het volgende element tot jou bende van 3 behoord.

-Miyajima-cartidge.jpg

Momenteel is dit n.l. het ultime mono element de Miyajima Zero mono  :)

Die zit er niet bij. 1 er van wordt wel vergeleken met deze, in een trouwens ook geweldige arm van... alweer 12 inch!

Voor wie het leuk vindt om te lezen: KLIKKERDEKLIK

• Members

Wederom geen jazz, maar wel weer van een heel hoog niveau op de genoemde eisen: uitvoering en opname...

AAPP_027__6045__07252012035704-465.jpg

Janis Ian - Breaking Silence

Met het bijzonder mooie ''Ride me like a wave''. Heeft voor mij iets speciaals dat nummer, tijdens onze bruiloft werd Glenn hierop naar het altaar geleid door haar vader.

Dat nummer werd na de ceremonie vervolgd door ''if you could read my mind'' van Sjonnie Knaken, waarvan zijn American serie eigenlijk ook niet in een platenkast mag ontbreken. Wederom geen Jazz, maar waarom zou je je beperken?

51BToYzk17L.jpg

Johnny Cash - American V