Jump to content

SRA (Stylus Rake Angle)


Ove Rickland
 Share

Recommended Posts

Toch mag je er vanuit gaan dat als de arm horizontaal staat deze al op 99% van zijn kunnen staat.

Tenzij de maker dit anders bedacht heeft maar dan moet dat toch wel aangegeven zijn.

Staat er niets over in de handleiding dan mag je van een fabricage fout spreken als deze te veel afwijkt.

We hebben het hier niet over een standaard DT met standaard element maar over het maximale er uit krijgen binnen de mogelijkheden. Over het algemeen juicht men halleluja over zijn eigen DT zonder er sowieso bij stil gestaan te hebben of het ding wel optimaal afgesteld staat.

 

En staat er sowieso wel eens wat hierover in de handleiding van een DT? Als je op dit niveau bezig bent mag je verwachten dat je zelf de kennis van zaken hebt of je leverancier die heeft. Als je zelf aan een topmodel Porche wilt gaan sleutelen of verder optimaliseren heb je ook wat meer kennis van zaken nodig dan alleen een rijbewijs. Anders laat je het lekker aan een vertrouwde garage over dat hij optimaal rijdt.

Link to comment
Share on other sites

Is het daarom dat bv de heer van den Hul een scoop gebruikt bij het afstellen van een element.

Ik denk dat mijn elementen ook goed zijn geinstalleerd cq afgesteld maar daar is ook nog wel verbetering mogelijk denk ik.

Ik gebruik wel een testplaat van Jan Kool maar is die nog wel goed genoeg voor bijvoorbeeld een Kiseki Ruby ik noem maar iets.

Link to comment
Share on other sites

We hebben het hier niet over een standaard DT met standaard element maar over het maximale er uit krijgen binnen de mogelijkheden. Over het algemeen juicht men halleluja over zijn eigen DT zonder er sowieso bij stil gestaan te hebben of het ding wel optimaal afgesteld staat.En staat er sowieso wel eens wat hierover in de handleiding van een DT? Als je op dit niveau bezig bent mag je verwachten dat je zelf de kennis van zaken hebt of je leverancier die heeft. Als je zelf aan een topmodel Porche wilt gaan sleutelen of verder optimaliseren heb je ook wat meer kennis van zaken nodig dan alleen een rijbeijs. Anders laat je het lekker aan een vertrouwde garage over dat hij optimaal rijdt.

Ik heb het dan over de handleiding van het element waar in je mag verwachten dat de juiste instelling van het element moet staan.

Net als de voorgeschreven naald druk zou daar ook in moeten staan dat deze een afwijkende vta moet hebben.

Zelfs in een Porsche mag je verwachten dar de juiste ontsteking hoek staat gespecificeerd.

Ook al hoef je die niet zelf te kunnen afstellen.

Link to comment
Share on other sites

Afstellen laat ik over aan mensen, waarvan ik denk dat ze er verstand van hebben Pjort.  

Dat laatste beetje eruit persen vind ik ook erg leuk, maar ik heb geen verstand van platenspelers.

Ik heb dat een paar keer "live"  meegemaakt.  De hele middag "pielen"  totdat b.v. het "verlossende woord" eindelijk komt .....100uM! :o

 

Vandaag duurde het 2 uur voor 2 draaitafels inclusief schoonmaken,  berg tips etc.

Of het ene beter is, dan het ander?  Weet ik niet,  dit klinkt gewoon goed.

Wellicht, werken sommige mensen gewoon harder en kletsen minder :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Juist Jack ;)

 

Zelfs in een Porsche mag je verwachten dar de juiste ontsteking hoek staat gespecificeerd.

Ook al hoef je die niet zelf te kunnen afstellen.

Dat regelt de boordcomputer voor je. En die zelf gaan afstellen? Dat kan en daarover staan ook fora vol, maar is toch niet weggelegd voor de eerste de beste gebruiker. Dus waarom zou het in de handleiding staan?

 

Aan de andere kant, een DT met boordcomputer? Gat in de markt? :D Denk het niet, het blijft oude analoge technologie en handwerk en waarom het juist zo geroemd wordt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...