Jump to content

Synergistic phono transducer pht

carl
 Share

Recommended Posts

In de Stereophile van deze maand las ik een advertentie van Synergistic. Ze hebben een "dingetje" ontwikkeld wat je op het element zet en wat de klank zelfs stevig zou beïnvloeden.  Nieuwsgierig geworden heb ik gegoogled en kwam uiteindelijk in het Vinyl Asylum. Als ik het goed begrijp:

- is het technisch gezien geen transducer.

- werkt het niet althans niet hoofdzakelijk op resonanties. Het gewicht is ook maar 0,006 gram en dat is marginaal lijkt me ten opzichte van het gewicht van het element..

- wat het waarschijnlijk wel doet, is dat het invloed heeft op het magnetisch veld van het element.

- er zijn verder twee versies die het karakter van het element beïnvloeden: de ene maakt het geluid wat meer coherent en de ander wat preciezer.

De prijs is natuurlijk stevig met ik meen 144 dollar, maar in de US krijg je als je niet tevreden bent binnen 30 dagen je geld terug. Een van de reacties op het forum was, dat het wel degelijk invloed had op de klank. Hij bereikte dat echter door een heel klein stukje magnetisch band (ijskast) aan de voorzijde van het element te bevestigen. In het verleden is overigens al met dit systeem geëxperimenteerd.

Het intrigeerde me wel. Kennen mensen als Spido met zijn ervaring dit fenomeen?  

PS ik kon de link niet plakken op een of andere manier. Met de titel google je het zo.

Bedoel je dit  Carl: http://www.synergisticresearch.com/featured/pht-grown-in-california-legal-in-all-50-states/

Heeft wel een hoog PB gehalte: Je gelooft er in of je gelooft er niet in.

Quote:

"Owning both Blue Velvet and Purple Haze PHTs is like having two state-of-the-art cartridges costing thousands of dollars each, for the price of a good stylus pressure gauge!"

Voor die prijs koop je wel 15 good stylus pressure gauges op eBay en bij  DE

http://www.synergisticresearch.com/featured/pht-grown-in-california-legal-in-all-50-states/

In mijn ervaring werken sommige dingen van Synergistic Research fenomenaal. Zoals hun netkabels en hun active shielding. Maar ook hun Galileo serie. Ik gebruik van Galileo de stroomvoorziening voor de active shielding van mijn netkabels en je gelooft de verschillen met de standaard stroomvoorziening haast niet. Maar het valt bij mij ook niet altijd op zijn plaats. Ik heb de quantum fuse van Synergistic geprobeerd en die bracht bij mij een verslechtering. Overigens brengt bij mij geen enkele zekering een verbetering. Vind de prijs die men vraagt wel aan de hoge kant. Ik ben momenteel erg tevreden dus het zal mij niet jeuken. Ik stop het geld op termijn liever in een vernieuwing van het element.  

Ik wist niet dat het hier te koop is Karma. Ik ga de site nog eens bekijken. Misschien kunnen we een recensie-exemplaar krijgen en rondsturen. Door makkelijk te zijn met uitproberen heeft Marco zijn mat natuurlijk ook goed verkocht. uiteindelijk moet een produkt zichzelf verkopen in de huiskamer.

PS Marco je moet AJ eens vragen of hij ooit met magnetische velden heeft geexperimenteerd. Je doet toch hoop ik nog mee in de discussie.

PS Marco je moet AJ eens vragen of hij ooit met magnetische velden heeft geexperimenteerd. Je doet toch hoop ik nog mee in de discussie.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat het om magnetische velden gaat? Op de site van Synergistic is daarvan niets te lezen. Het zou om een spulletje, genaamd PHT, gaan wat ergens in Californië groeit. Linkje?

PHT is wiet, maar daar gaat dit niet over. Omdat ze het dezelfde naam hebben gegeven, noemt men het "crop" ipv batch. Om het leuk te houden dus. Er staat nergens dat er iets organisch gebruikt wordt dat aan bomen, struiken of in de grond groeit (en dan ook nog alleen in Californië).

Ik zou ze wel eens willen proberen, maar voor €160 kan ik dingen doen waarvan ik weet dat het werkt. In pricipe kun je gratis proberen, mits je er maar voor zorgt dat de dingen binnen 30 dagen retour zijn. Met spullen van en naar de VS zou dat wel eens tricky kunnen worden.

PHT is wiet, maar daar gaat dit niet over. Omdat ze het dezelfde naam hebben gegeven, noemt men het "crop" ipv batch. Om het leuk te houden dus. Er staat nergens dat er iets organisch gebruikt wordt dat aan bomen, struiken of in de grond groeit (en dan ook nog alleen in Californië).

Ik zou ze wel eens willen proberen, maar voor €160 kan ik dingen doen waarvan ik weet dat het werkt. In pricipe kun je gratis proberen, mits je er maar voor zorgt dat de dingen binnen 30 dagen retour zijn. Met spullen van en naar de VS zou dat wel eens tricky kunnen worden.

Ha, ha, hij leuk Roger. Dat suggereert dat je bekend moet zijn met de teelt van geestverruimende middelen om te begrijpen wat ze zeggen. Maar anyway, proberen kan geen kwaad met dit denk ik (als je het maar niet zelf oprookt ;) ).

(...) Het intrigeerde me wel. Kennen mensen als Spido met zijn ervaring dit fenomeen?  

Beste Carl,

Met dit specifieke fenomeen heb ik geen ervaring, maar wel met veel àndere vormen van windhandel (Kemp Electronics e.d.).

Ik las ondermeer http://www.synergisticresearch.com/featured/new-synergistic-research-technology-ueft-uniform-energy-field-technology/ en verbaasde me over aanvechtbare beweringen als "Think of it this way: your room and its furniture are like one big instrument with 500 strings. Every time your speakers create a note these strings are being excited – and that’s the problem, not one of those 500 strings are in tune. The fact is, they are all resonating out of tune – distorting your music." en "Over-dampen a theater and you won’t hear the subtleties of a solo guitar  or the subtle intonation of a piano unless you are sitting near the front row.". 

Verder wordt er niet uitgelegd hóe de HFT's werken: er wordt wel beweerd dàt ze een bepaalde uitwerking hebben (" HFTs are tiny high frequency transducers that clean up high frequency harmonics in your listening room. You see, harmonics are interconnected, so when you affect harmonics -even those beyond the limits of human hearing – you also affect lower frequency harmonics you can hear."), maar dat wordt niet aangetoond met metingen. 

Kortom: ik heb nog steeds veel meer vertrouwen in heel goede luidsprekers in een heel goede akoestiek!

• Members

[...]

Tuurlijk doe ik nog wel mee, het staat nu echter even op een laag pitje. Animo heeft daar eigenlijk niet eens zo veel mee te maken, heb het gewoon te druk.

Aangaande je opmerking betreffende vdH, die is daar vaker mee bezig als je denkt. Alleen gebruikt hij die ervaringen in de medische hoek, niet in de audiofiele. 

Misschien dat dat er ook nog een keer van komt, je weet maar nooit!

Die had ik even niet door Roger - erg slim.

Het verhaal over magnetische velden komt van vinyl asylum waar hier druk over gespeculeerd is. Ik wil best zo ' n ding een bestellen met twee/drie man.

Zover ik weet is hificorner uit belgie nu importeur van SR voor de Nederlandse markt. Je kunt SR gewoon bestellen bijvoorbeeld via Multifoon in Rotterdam. Voor de "quantum fuse" gold ook de 30 dagen geld terug garantie. Ik heb daar destijds probleemloos gebruik van gemaakt. Mijn netkabels en interlinks van SR doe ik voor geen goud meer weg. Gewoonweg erg mooi spul.

Ik las gisteravond nog wel dat die PHT gebaseerd is op de UEF technologie waarmee men de tuning bullets maakt voor netkabels. Die tuning bullets worden erg goed ontvangen en zouden veel beter zijn dan de standaard bullets die ik gebruik. Ik twijfel daar eerlijk gezegd niet aan, maar ik ga toch geen experiment meer aan, niet voor PHT en niet voor UEF bullets. Ik leg mijn geld liever apart voor een tijdige vernieuwing van mijn huidige element op den duur.

Ik zal ze eens een mailtje sturen. Als ze echt doen wat de fabrikant zegt moet het geluidsverschil liggen op het niveau van de koperen mat. Of het mooi is, is een andere vraag.

Of dit op het magneetveld van het element invloed heeft betwijfel ik.

Ik zou het meer zoeken in de werking zoals die van de beruchte "audiotegels".

In feite ben ik zelfs geneigd te denken dat de meeste mods die gedaan worden in die hoek gezocht moeten worden, inclusief het vervangen van kabels, condensatoren e.d. zolang daar geen duidelijk technische verschillen in zijn aan te wijzen.

Wél een soort van magnetisatie en ook intentie van handelingen; waarom zijn sommige mensen in staat een set te laten "zingen" door er even wat aandacht aan te schenken en zal dit anderen nooit lukken, hoe goed ze ook hun best doen en hoe duur de spullen ook zijn?

Ook al hoeft dat niet bewust te gebeuren.

Maar goed, ik wil hier eigenlijk geen discussie over starten en geef mijn mening graag voor een betere.

Zou je ook een element beter kunnen laten klinken door bv voor de aansluiting aan de toonarmkabel een weerstand te solderen.

Ik heb ooit zoiets gehad voor een sme arm.

Het ding moest je tussen male en female klikken er zaten twee weerstandjes in of condensators dat weet ik niet.

Ik heb het nooit geprobeerd :wub:

Of zou het gedaan om ruis te onderdrukken.

Op het net kan ik het niet vinden.