WanFie Posted 24 december 2014 Author Report Share Posted 24 december 2014 Ehm, als ik het goed begrijp: Een Transrotor FB kwijt raken is een heel werk, werk is sleur. Kan niet anders: Zo'n TR kwijt raken is sleur. Waar begin je aan Hans? Zou een andere baan zoeken Nog 4 maanden dan is dat werken voorbij. Dan hoop ik dat m'n zuurverdiende pensioen een beetje z'n waarde houdt. Na bijna 49 jaar wordt het meest afwisselend werk zelfs sleur. Voor mij wel tenminste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 24 december 2014 Report Share Posted 24 december 2014 Wat doe je voor werk, Hans? Je zal de sleur nog gaan missen. Of niet? :-) weet je al wat je gaat doen met je vrije tijd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2014 Author Report Share Posted 25 december 2014 Ik adviseer bedrijven m.b.t. nieuwe productielijnen of aanpassingen daaraan. Nu ben ik b.v. voor Daf bezig. Afwisseling soms meer dan me lief is. M'n baas gaat er van uit dat ik na april nog wel af en toe een projectje wil doen. Ik heb gezegd, dat ze toch echt een opvolger moeten zoeken. Die wil ik dan nog wel een handje helpen. Voorlopig lijkt het er dus niet op dat ik stil val. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Of je hem moet verkopen is iets dat je zelf moet bepalen, maar gewoon een minimum bedrag in gedachten nemen en daar nooit onder gaan. Te koop staan kost verder niets (hooguit wat vreemde snuiters die komen kijken). Je hebt alle tijd toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Ik adviseer bedrijven m.b.t. nieuwe productielijnen of aanpassingen daaraan. Nu ben ik b.v. voor Daf bezig. Afwisseling soms meer dan me lief is. M'n baas gaat er van uit dat ik na april nog wel af en toe een projectje wil doen. Ik heb gezegd, dat ze toch echt een opvolger moeten zoeken. Die wil ik dan nog wel een handje helpen. Kan mij er wel iets bij voorstellen dat je daar genoeg van hebt Hans. Heb een jaar of 5 vergelijkbaar werk gedaan en dat was vooral veel geregel en plannen (en planningen bijstellen en dat weer verantwoorden). Maar onze economie draait daar wel op! Overigens werkgevers die je nog bij de hand willen houden na je pensioen zijn er (nog) weinig. Is toch een compliment en zou ik als ik jou was, zuinig op zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 december 2014 Report Share Posted 25 december 2014 Wat Pjotr zegt ;-) Maar klinkt als leuk werk, Hans, om bovenop de product ontwikkelingen mee te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 december 2014 Author Report Share Posted 25 december 2014 Voor geregel en planningen hebben we de projectleiders. Ik doe voorstudies, overleg met klanten, stel wat voor en maak een prijscalulatie. Ook met de commerciele kant heb ik nog wat te doen. Het gaat om productiemiddelen en -lijnen met een waarde tot ettelijke miljoenen. Vooral de verantwoording weegt zwaar. Maar de creatieve kant ga ik zeker missen. Gelukkig heb ik een audio- en muziekhobby. De platenspeler staat nu iets minder recht voor m'n neus. Ik neem er letterlijk meer afstand van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Heel goed, Hans. Mocht je nog meer afstand nodig hebben kun je 'm ook bij mij thuis plaatsen LOL :-) Ik weet wat je bedoelt, soms wordt de hobby of een item een "obsessie", het vreet te veel aandacht, afstand nemen is dan goed. Leuk beroep heb je! Cool! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Sommige hebben genoeg aan een lat relatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 december 2014 Report Share Posted 26 december 2014 Draak... Weet je nog dat jullie een andere smaak hebben, dan ik..??? Draak?? Nee hoor, ik ben een hond volgens de Chinese astrologie. Andere smaak? Nou, misschien wel een betere smaak. Eerder was dat hier ook zo. De draaitafel won glansrijk van streaming. Nu klinkt het wat anders, maar zeker niet beter of slechter. Ik ben met mijn Glider ook erg tevreden. Zeker wanneer ik hem nauwelijks gebruik.... Waarom moet altijd iets winnen van een ander apparaat? Ik snap dat niet. Vergeleek je vroeger ook een cassettedeck met een spoelendeck dan? Dat hele gezeur om het winnen van in de versus kwestie ( lp versus cd of draaitafel versus streaming of cd versus streaming enz enz) is belachelijk en één GROTE VALKUIL. Als je het zou bekijken vanuit dat het verschillende mediums zijn en die je los van elkaar moet zien. En eerder gewoon naast elkaar, dan heb je dat hele competatieve gedoe/gezeur/gezeik er niet om. Dan komt ook de vraag niet bij je op, om je draaitafel misschien wel te gaan verkopen, omdat je het te weinig gebruikt sinds je aan het streamen bent geslagen. Ik zeg je en let nu goed op: Het hele streamen is nu nog één grote HYPE, maar ook dat zakt in en gaat tenslotte weer verdwijnen op den duur. Dan krijgen we daarna weer een revival van CD. De LP bestaat dan nog steeds. Het is herhaling van herhaling. Wat me hier opvalt, is dat iedereen het voor andere beter weet. Zonder dat ik echt iets anders wil, is me al een phonotrap, element en luidsprekers aangepraat. Nog even en ik kan het best alles maar weg gooien. Niemand weet het beter. Men geeft je een welgemeend advies. En sommige (zoals ik) vragen ze zich af waar je mee bezig bent en waarschuwen je ergens voor. Dat doet men niet, omdat men het beter weet. Men doet dat om je ergens voor te behoeden, waar je wellicht later spijt van gaat krijgen. waarom? Omdat men weet wat de FBS voor mooie draaitafel is. Nee hoor, niet negatief. Althans zeker niet voor de behoedsels van mijn eventuele misstap. Allemaal bedankt daarvoor. Het gaat eerder over de negatieve mening van anderen over mijn spullen. Ik lees nergens dat men negatief is. Dat jij het zo opvat of zo leest is iets anders, Hans. We zijn allemaal zeer begaan met je. We proberen je te helpen en je van een goedbedoeld en eerlijk advies te voorzien. Een advies waar jezelf om vraagt in je openingspost. Jij overweegt iets en wilt weten wat je voor je FBS kan vragen en daar reageren wij massaal op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2014 Author Report Share Posted 26 december 2014 Nee hoor... Mijn smaak is beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2014 Author Report Share Posted 28 december 2014 En plotseling toch een hoop ontwikkelingen. Ons alles Jongensdroom (die een ban aan z'n broek heeft), had een audiokennis doorgegeven dat ik er over dacht om mijn Fat Bob te verkopen. Dus ik werd gebeld met de vraag of dit werkelijk zo was. Ik heb toen gezegd dat ik er over na wilde denken. Het ging de man om de combinatie met Eminent arm. Dus ik zou het hele spul in een keer kunnen verkopen. Maar na al jullie waarschuwingen had ik eigenlijk al besloten om het niet te doen. Maar toch. Bij de Stemvork bleek nog een demo Acoustic Signature Cristal met Jelco arm te staan. Frans stopt grotendeels met audioapparatuur en gaat alleen met instrumenten en PA verder. Dus er hing een fikse korting aan de draaitafel. Vanmorgen heb ik de knoop doorgehakt en besloten de Fat Bob toch te verkopen. Vandaag heb ik hem ook gelijk weggebracht en de AS opgehaald. Dit is een betere draaitafel dan wat ik voor ogen had. Ik dacht aan een instapmodel draaitafel of een gebruikte. Nu dus toch een nieuwe al is het een enkele jaren oud demo model. Zojuist heb ik hem afgesteld en nu staat hij z'n eerste rondjes te draaien. De Jelco-arm is inderdaad een mooi stukje techniek. De draaitafel is van een andere constructie en ziet er aanzienlijk lichter uit. Het gaat dus om deze speler. Maar ondertussen zit er mijn Glider op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Nou volgens mij kun je daar ook wel van genieten. Gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2014 Author Report Share Posted 28 december 2014 Ik heb de leren mat maar andersom gelegd. Volgens mij hoort het stickertje aan de onderkant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2014 Author Report Share Posted 28 december 2014 Nou volgens mij kun je daar ook wel van genieten. Gefeliciteerd. Ik kan er wat echt zinnigs over zeggen wanneer ik een aantal platen gedraaid heb. Het valt nu helemaal niet tegen. Nu staat Ray Brown met Laurindo Almeida op (Mondscheinsonate). Het volgen van de lage tonen gaat prima. Dat was eerder wel eens anders. De ET deed dat overigens ook prima. Al lijkt het laag nu een fractie minder krachtig. Niet harder of zachter, maar het karakter van de strijkbas is iets ronder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Veel plezier ermee Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Komt goed denk ik. Naar het schijnt is het audiotief geheugen van een mens maar kort. Van mij dan toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Frans stopt grotendeels met audioapparatuur en gaat alleen met instrumenten en PA verder. Blijft Frans nogwel speakers bouwen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2014 Author Report Share Posted 28 december 2014 Blijft Frans nogwel speakers bouwen ? Op aanvraag. Maar dat kan morgen al weer anders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Gefeliciteerd Hans. Wel een héél andere tafel dan de FB. Heb je de koperen mat er ook op liggen? (zo te lezen niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 december 2014 Author Report Share Posted 28 december 2014 Gefeliciteerd Hans. Wel een héél andere tafel dan de FB. Heb je de koperen mat er ook op liggen? (zo te lezen niet) Jawel hoor. Ik heb alleen nog niet zonder gedraaid. Er zit geen puck bij, dus wanneer iemand er nog een over heeft en wil verkopen hoor ik dat graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Dat is een keurige tafel en volgens mij niet eens zo een hele stap terug. Ga je toch nog heel behoorlijk plaatjes op kunnen draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2014 Report Share Posted 30 december 2014 Ik ben de Fat Bob schok nog aan het verwerken Hans! Formeel ga ik per 1 februari vervroegd op pensioen, maar sinds de zomer vakantie ben ik aan het afbouwen. Ik kreeg het op een bepaald moment zo druk met andere dingen, dat ik geen moment rust meer had. Ik vermoed dat Hans tot de ontdekking komt dat de nieuwe draaitafel niet voldoet aan zijn Fat Bob normen en vervolgens er zelf maar een gaat bouwen. Waarschijnlijk eentje zonder motor. In die zin nog revolutionairder dan C&A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2014 Report Share Posted 30 december 2014 ...............Ik vermoed dat Hans tot de ontdekking komt dat de nieuwe draaitafel niet voldoet aan zijn Fat Bob normen en vervolgens er zelf maar een gaat bouwen. Waarschijnlijk eentje zonder motor. In die zin nog revolutionairder dan C&A. Hij gaat hem aansluiten op zijn home trainer? "Powered bij Hans" Grapje? Bij Hans weet je het nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2014 Report Share Posted 30 december 2014 Hij gaat hem aansluiten op zijn home trainer? "Powered bij Hans" Grapje? Bij Hans weet je het nooit Ik denk dat hij er eentje gaat bouwen met een pomp Peter. Weet je Hans is technisch erg creatief en als hij niet meer werkt zal hij dat des te meer kwijt moeten in zijn hobby. Ik heb er alle vertrouwen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts