Dennis Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Ik was afgelopen weekend eens aan het shoppen en toen kwam ik luidsprekers tegen van Mordaunt-Short de 900 Series. Mooie speakers om te zien ook, vooral die aluminium woofers erin. Maar nu vraag ik mij af of ik deze speakers wel moet aanschaffen, ze klinken goed. Alleen die aluminium woofer, is dat wat. Heeft het voor- of nadelen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xenophon Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Hullo Ik heb er niet erg veel verstand van, maar volgens mij maakt het niet veel uit waar de woofer van gemaakt is. Als ie maar mooi klinkt!!! Daar ga ik in ieder geval altijd op af... Suc6 ave!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Een aluminium woofer zal over het algemeen iets gedetailleerder klinken dan een "gewone" woofer van papier. Het nadeel is dat het materiaal vaak resonanties geeft die je in het filter moet onderdrukken of moet zorgen dat de overname momenten voor de resonanties plaatsvinden.Als dit goed gebeurd zal het ook goed klinken, anders dus niet. Aluminium membraam heeft als voordeel dat het harder is en dus minder vervomd (fysiek), beter voor de weergave dus. Verder moet je gewoon luisteren, en ook luisteren naar speakers in die prijsklasse die andere woofers gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted 11 oktober 2002 Author Report Share Posted 11 oktober 2002 Maar is Mordaunt-Short nu wel of geen goed merk. Wil nl. niet graag iets kopen waar ik later spijt van krijg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 oktober 2002 Report Share Posted 11 oktober 2002 Geplaatst door Dennis: ze klinken goed. Zou dit niet de doorslag moeten geven , om ze thuis uit te gaan proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted 11 oktober 2002 Author Report Share Posted 11 oktober 2002 Ja, maar het is voor het eerst dat ik speakers ga kopen met aluminium speakers erin. En echt veel revieuws erover zijn er ook niet. Dus vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Eerst thuis proberen! Mordaunt-Short maakt zeer leuke speakers! Denk niet dat je er een buil aan valt als je deze speakers aanschaft!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Als iedereen vergeten is dat er ooit aluminium conussen gemaakt zijn worden er nog steeds papieren conussen gebouwd. Om het iets te nuanceren,het is de manier waarop een materiaal word toegepast,een goedkoop 2-weg speakertje met aluminium conus zou ik met geen stok durven aanraken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:...een goedkoop 2-weg speakertje met aluminium conus zou ik met geen stok durven aanraken. Nee stel je voor. Straks bijt ie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Bij de concurrentie heeft er ooit een recentie gestaan check http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1443 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Ook nog een soft-metal dome,dat waren nog eens tijden. 6dB filter op een aluminium laag/midden,ik denk niet dat dit gaat bevallen,de kast is wel netjes afgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Ik heb voor mijn (tweede) dochter niet zo lang geleden die kleine MS gekocht(602 dacht ik). Ik heb ze van te voren in huis gehad tesamen met kleine Tannoys (M1 of R1). Dochter en ik waren unaniem van mening dat de MS "beter" klonk (in haar kamer op Quad 34/306)zeker bij haar soort muziek. Het klonk gewoon wat pittiger. Na een weekeind proberen de MS gekocht. Voor het geld is het zonder meer een leuke speaker en ook goed afgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Carl, Ik wou dat mijn vader nou die kleine leuke royd speakertjes voor me kocht Hoe oud is je dochter??? Misschien help zo'n aardige schoonvader In iedergeval ben ik met je eens dat die ms zeker heel leuk klinkt!!! vooral als je de prijs in beschouwing neemt! Plagerige groetjes Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Maar is Mordaunt-Short nu wel of geen goed merk. Wil nl. niet graag iets kopen waar ik later spijt van krijg Als JIJ ze goed vond klinken, dan zou 't op zich toch nix meer uit moeten maken wat iemand er hier van vindt ?! Stel dat van de 5 mensen hier, 3 mensen niet zo gecharmeerd zouden zijn van de door jou genoemde MS speakers. Dan kocht je ze maar niet ? Ik heb sinds 1987 ongeveer 16(!) paar luidsprekers in huis gehad, enkele met aluminium woofers, enkele met polypropyleen (kunststof)en 3 modellen met papieren woofer en persoonlijk is mijn ervaring dat 'old fashioned' papier nog steeds 't beste klinkt. Beter dan aluminium, ook al ziet dat er wat flitsender uit. Verder heeft een alu-woofer voor zover ik weet geen voor/nadelen. mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Hai Hans, Eentje van 14 en eentje van 16. Die van 16 heeft een Quad 33/303/FM 3 met Micomega Leader cd speler en Canton luidsprekers en die van 14 een Quad 34/306 met Sony cd speler en de MS. Mijn Thorens 160 willen ze allebei niet hebben (old fashioned. De Quad 34/306, de Micromega en de Cantons zijn over van mijn oude installaties. De Quad 33/303/FM 3 heb ik tweede hands gekocht. Die FM 3 via een vriendin in Engeland en er was zeer moeilijk aan te komen zelfs daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Hai Alco, Ik moet zeggen dat metalen conussen me wel bevallen zeker in combinatie met buizen. Ik heb Monitor Audio's en dat klinkt echt heel mooi. Heb jij niet ooit die MA 2 SE gehad ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Hallo Carl, Klopt! Ik heb de Monitor Audio 'Studio-2's een tijd gehad, en die klinken inderdaad 't mooiste i.c.m een buizenversterker. De metalen woofer + tweeter van de MA's kunnen nog weleens enigszins hard/kil/metalig klinken, maar met een fraaie buizenversterker klinken ze fantastisch! De zaak waar ik begin dit jaar die Sonus Fabers heb gekocht had ook nog een setjes MA-Studio 2's staan in kersen, zonder krasje o.i.d. voor slechts 500,- Euro per paar! Ik heb de (destijds) goedkoopste MA-1's gehad en daarna de Studio-2. De MA-1's vond ik in 't midden iets mooier, maar had net niet de drive en de dynamiek van de Studio-2. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Hey carl, Kun je me niet koppelen??? Ik ben 17 maar idd mooie sets, jammer dat ze de platenspeler niet willen!!! ik zou super graag een goede platenspeler willen, maar ik heb er geen ingang voor op me versterker Grttz Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 oktober 2002 Report Share Posted 20 oktober 2002 Beste Hans, Ik bemoei me alleen maar met de aankoop van de stereo van mijn dochters. Op af en toe een duwtje na moeten ze de rest zelf maar doen. Overigens hebben ze mooie apparatuur, maar de modern opgenomen muziek laat dat niet altijd tot zijn recht komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 20 oktober 2002 Report Share Posted 20 oktober 2002 Jammer Inderdaad ik heb het idee dat de muziek elk jaar minder goed wordt opgenomen, en dat de muziek ook minder wordt, neem r&b, beetje bas en een zeurstem, moet zo hard mogelijk spelen dus wordt luid opgenomen! en dan mis je de hele dynamiek en alles, meestal niks aan dus, denk je dat er proffesionals bij sony werken Maar volgens mij ga ik weer helemaal offtopic, vrouwen en hun mooie sets ook Grttz Hansjuuh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis Posted 20 oktober 2002 Author Report Share Posted 20 oktober 2002 Ik heb de keuze gemaakt met de aanschaf van mijn nieuwe HT set thuis. Het zijn dus geen Mordaunts geworden, want ik vond ze achteraf wat te sprankelend en miste in het laag iets. Ik ben dus afgelopen weekend thuisgekomen met een set van phonar 20S voor en IIs achter. Wat een geweldig geluid zit hierin, zeer dynamisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts