Tubejack Posted 19 december 2014 Report Share Posted 19 december 2014 Vandaag wordt hij bekent, de lijst der lijsten de Top 2000 http://www.radio2.nl/nieuws/id-6056-bekendmaking-top-2000.html Is het jullie ook opgevallen hoe goed Radio 2 klinkt Vaak leuke muziek en vlotte presentatie. Afijn laat de Top 2000 maar komen, we zijn er klaar voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2014 Report Share Posted 19 december 2014 En, wie staat er een? Wie staat er een? Radio 2 gaat alleen aan aan het eind van het jaar, dus ik zou niet weten hoe dat nu klinkt. Na 6 dagen vlotte presentatie ben je wel toe aan iets rustigers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 19 december 2014 Report Share Posted 19 december 2014 En, wie staat er een? Wie staat er een? Radio 2 gaat alleen aan aan het eind van het jaar, dus ik zou niet weten hoe dat nu klinkt. Na 6 dagen vlotte presentatie ben je wel toe aan iets rustigers. Weet je dat nog niet? Eagles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Ik loop het liefst met een zo groot mogelijke boog om die vreselijke middle-of-the-road-lijst heen. Vind er niks aan... Ik heb ook gelezen dat je bijvoorbeeld niet eens kunt stemmen op "Arcade Fire, The Black Keys, Blaudzun, Beastie Boys, Pixies, Arctic Monkeys, Johan en Urban Dance Squad". Dit zijn niet per se allemaal voorbeelden waar ik op zou stemmen, maar het geeft toch wel te denken. Volgens mij kon je ook niet stemmen op Radiohead, terwijl dat toch een van de grotere bands is van de laatste 10 tot 20 jaar. Dat je wel een eigen vrije keuze kunt invullen, is mooi, maar die vrije keuzes gaan het natuurlijk nooit redden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Ik loop het liefst met een zo groot mogelijke boog om die vreselijke middle-of-the-road-lijst heen. Vind er niks aan... Dat wordt dan of een eind lopen of blijven zitten waar je zit. Je hebt nu eenmaal veel puin nodig om het goede naar voren te laten komen. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen met dat middle-of-the-road in de top2000. Wat niet goed is is vanzelf al verdord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Iets wat slecht is, hoeft nog niet middle of the road te zijn en iets wat middle of the road is hoeft nog niet slecht te zijn... Maar toch wel grappig dat bijvoorbeeld Leo Blokhuis zelf toegeeft dat het een middle-of-the-road-lijst is: "(...) de Lijst der Lijsten wordt gemaakt door de muziekredactie van Radio 2. Zij maken de groslijst, de luisteraar kiest. Dat verklaart ook meteen het karakter van de lijst. Radio 2 is Neerlands grootste zender met als kerndoelgroep de luisteraar van 35 tot 54 jaar. Het is - en dat zeg ik zonder enige vorm van waardeoordeel - een zender die zich muzikaal richt op het veilige midden. Geen scherpe alternatieve rock, weinig oorspronkelijke soul en al helemaal geen hiphop." En: "Radio 2 is de grote 'middle of the road' zender (...)" En: "Ik was ooit 3FM-luisteraar en was gecharmeerd van bijvoorbeeld Blur, The Farm, Nirvana, Soundgarden en Dub War, maar die ga ik nooit op Radio 2 horen. (...) De grens ligt bij Radio 2 toch een beetje bij Snow Patrol en Coldplay. " Spannend hoor, Snow Patrol en Coldplay... Allemaal prima verder, maar ik vind die lijst daardoor geen ruk aan. Er staan natuurlijk wel goeie nummers in, maar er staat ook een hoop in wat me totaal niet aanspreekt. Misschien komt het doordat ik nog geen 35 ben... Eigenlijk nog een godswonder dat One van Metallica zo hoog staat... Overigens is het niet zo moeilijk om die top 2000 te mijden. Je zet gewoon de radio niet aan op Radio 2. En een radio heb ik toch al niet, dus zo moeilijk wordt dat niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Overigens is het niet zo moeilijk om die top 2000 te mijden. Je zet gewoon de radio niet aan op Radio 2. En een radio heb ik toch al niet, dus zo moeilijk wordt dat niet... Waar maak je je dan druk om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Ik val buiten de doelgroep... Tis ook altijd wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 december 2014 Author Report Share Posted 20 december 2014 Nu staat de Top 4000 van Radio 10 aan via DAB+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Waar maak je je dan druk om? Wie zegt dat ik mij er druk om maak? Ik zeg alleen dat ik er met een grote boog omheen ga... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Ik vind het in ieder geval wel weer leuk dat de top2000 weer van start gaat. Tussen kerst en oud en nieuw werk ik gewoon door en dan is dat toch wel prettig werken met de top2000 aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Volgens mij staan in de top 2000 alleen nummers (singles), die in het verleden hits zijn geweesten hiermee komen vaak, andere zeer goede nummers die op een zelfde album staan helaas niet aan bod. Niet "hit-nummers" of welke niet als single/song zijn uitgebracht zijn veelal bij het grote publiek minder bekenden hierop wordt dan niet/nauwelijks gestemd. Verder moet sowieso de top-2000 bij een grote en breed publiek, in de smaak vallen Maar voor mij hoeft de top 2000, geen lijst te zijn van veel nummers die ook grotendeels in mijn platen CD-kast staan,want dan kan ik zelf mijn eigen top 2000 wel draaien. Het is gewoon leuk om via de top-2000 dan ook veel nummers te horendie je niet zelf heb en best zeer fraai zijn. Dat er ook nummers de reveu passeren, waarvan ik spontaan een rolberoerte krijg,is all part of the game. Wat mij betreft had deze op 1 mogen gestaan (concert heb ik zelf live bijgewoond ) https://www.youtube.com/watch?v=bBE6oFEiGEk Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Dikke flauwekul die t2k. Heb een keer meegedaan en dan blijkt dat je uit een lijst met nummers moet kiezen. Bah Mooi nr dat van DP! Heb ik dankzij jou op mn schijf staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Dikke flauwekul die t2k. Heb een keer meegedaan en dan blijkt dat je uit een lijst met nummers moet kiezen. Bah Dat is bij bijna alle top-lijsten wel zo. Dat heet een long list. Alleen staat er zo veel goeie muziek niet in deze long list... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 Het leuke van de lijst is juist de grote variatie.Kan natuurlijk dat je een uitgesproken smaak hebt maar dat moet een ieder voor zich weten natuurlijk.Verder is het echt onzin dat je alleen uit een bepaalde lijst kan kiezen.Je kunt ook eigen nummers toevoegen.Wel is het zo dat de lijst wordt samengesteld door luisteraars van Radio2.Is niet zo raar dan dat er dan geen Henrie herrie in staat. edit naam aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 +1 Overigens geen radio Henrie? Dan toch wel een internetradio? Henrieherrie radiostations zat. Ontdek je misschien nog eens wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 december 2014 Author Report Share Posted 20 december 2014 De Top 2000 heeft zelfs een eigen topic gekregen Wij gaan hiermee luisteren een restaureerde/verbeterde Rotel RT-1025. Ik wou hem eerst verkopen omdat ik er toch 2 heb, maar het schiet niet op. Kijkers genoeg vandaag weer 10.... ze wachten nu maar even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 december 2014 Report Share Posted 20 december 2014 +1 Overigens geen radio Henrie? Dan toch wel een internetradio? Henrieherrie radiostations zat. Ontdek je misschien nog eens wat Nee, ik heb geen radio meer. Althans niet in de woonkamer. Ik heb wel een A/V-receiver die een ingebouwde tuner heeft, maar die heb ik niet aangesloten. Die receiver heb ik uiteraard ook niet gekocht voor de FM-radio, want daar valt toch niks op te beleven. Internetradio heb ik uiteraard wel. Ik heb immers internet, dus dan heb je ook internetradio. Daar valt gelukkig een stuk betere muziek te vinden dan op de kabel... Ps. ik luister niet alleen naar herrie... @Kappa7: ik heet geen henry... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 @Kappa7: ik heet geen henry... Aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 Radio 2 is wat mij betreft een goede zender voor de wat ouderen onder ons. Des te ouder ik word hoe verder ik afraak van allerlei commerciële zenders. Ik heb in de auto vaak radio 2 op. Meer muziek van mijn tijd zeg maar. Er staan wel een heleboel klassiekers in de top 2000. Middle of the road zou je ook makkelijk alle muziek kunnen noemen die tegenwoordig uitkomt. Ik heb persoonlijk meer met de jaren tachtig en zeventig. De top 2000 is in die zin dus zo slecht nog niet. Het top 2000 café is trouwens erg gezellig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 +1 Het is inmiddels een traditie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 Hier staat op de buizenradio de hele dag omroep Brabant aan. De muziek en gespreksonderwerpen zijn divers. Geen gebral en oeverloos gelul van dj's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 Om ergenissen te voorkomen, luister ik niet naar commerciele radio's, omdat de vele DJ,s zichzelf nogal leuk vinden en vooral de aaandacht op hun zelf willen richten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 Radio 2 is wat mij betreft een goede zender voor de wat ouderen onder ons. Des te ouder ik word hoe verder ik afraak van allerlei commerciële zenders. Ik heb in de auto vaak radio 2 op. Meer muziek van mijn tijd zeg maar. Er staan wel een heleboel klassiekers in de top 2000. Middle of the road zou je ook makkelijk alle muziek kunnen noemen die tegenwoordig uitkomt. Ik heb persoonlijk meer met de jaren tachtig en zeventig. De top 2000 is in die zin dus zo slecht nog niet. Het top 2000 café is trouwens erg gezellig. Dat is jammer. Nou ja, jammer, iedereen zijn ding zeg maar..... Maar er wordt, vind ik , tegenwoordig ook nog hele goede/lekkere muziek uitgebracht hoor. Ik heb ook een vriend die in mijn ogen teveel in onze jeugdjaren blijft hangen (veel symphonisch en zo). Ik vind juist de combinatie zo lekker: ik draai nog genoeg oud, koop "natuurlijk" de reissues op 180 gram en meer en kan daar allemaal nog erg van genieten. Maar juist ook van nieuw(er) werk. Hoewel dan weer niet zo vernieuwend . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 december 2014 Report Share Posted 21 december 2014 Om ergenissen te voorkomen, luister ik niet naar commerciele radio's, omdat de vele DJ,s zichzelf nogal leuk vinden en vooral de aaandacht op hun zelf willen richten. Ja, die jongelui toch Maar die Matthijssie v. N. (top2000 café) spant w.d.b. toch de kroon en die is nou niet echt de jongste meer en niet commercieel. Moet wel zeggen dat ik het een paar jaar heb overgeslagen omdat het te veel een herhalingsoefening werd. Maar dan is het wel wel weer leuk tijdens het werk. Het is ook niet iets waar je voor moet gaan zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts