Jump to content

Top 2000

Tubejack
 Share

Recommended Posts

En ja hoor! Vanochtend in de auto, ik dacht: waarom niet... En wat een geluk, ff voor half elf, de Dire Straits met Sultans of Swing.

Radio op 10, en swingen maar.

En raad eens? Midden in de solo, bam! Weg nummer, tijd voor populair slap gelul vanwege een prijsvraag over... Dire Straits!

Zou je ze niet onderschoffelen?

En Marco heb je nog meegedaan aan die prijsvraag :confused:  Je kon een verzamel cd van hun winnen :ph34r:

Zonder gekheid irritant zeg   :wacko:

Ik had die DJ gemaild hoe hij het gekke hoofd haalt  c010.gif

Maar dat is toch de gewoonte bij populaire muziek? Bij klassiek kom je dat niet tegen, nooit. Een stilte laten vallen bij popmuziek op de radio is nu eenmaal not done, daar krijgen de jonge luisteraars de raarste kriebels van.

Het veiligste is dan om te gaan praten als het liedje nog niet uit is.

En Marco, gewoon de plaat thuis nog een keer draaien dan. Klaar.

Toevallig al een hele tijd de Top 4000 van Radio 10 aan vanaf +/- 18:00 maar er wordt niet door de plaat heen geouwehoerd.

Wel af en toe een lang nummer iets ingekort.

Net Fe Lovsky Christmas ,  Aan dat nummer heb ik bijzonder goede herinneringen.  :)  

Nu Barry White can't get enough. Mijn ega zingt gezellig mee.  Klinkt top B)

Ouwe mopper konten.  !

StatlerAndWaldorf.jpg

En dan hebben jullie nog de mazzel dat er muziek instaat naar jullie smaak.

Voor mij zit er vrijwel niets bij, ook 1 van de redenen dat ik radio al lang heb opgegeven.

Ook dat gelul en afbreken van nummers tussendoor ..... toen ik vroegah een programma had op de regionale deed ik dat nooit, maar met mijn soort muziek is dat ook een doodzonde.

Gelukkig heb ik voldoende muziek in huis om niet zonder te zitten (en ja, hier staat de hele dag muziek op).

DIT staat dus echt nóóit in zo'n top-zoveel.

http://www.youtube.com/watch?v=rajmOx_4InU

Ik kom uit een groot gezin en was een na de jongste. Mijn vader en mijn oudere zussen en broers kochten élke week wel nieuwe platen.

Dus een deel van de Top 2000 hoort bij mijn Roots en dat verloochen je nooit.

Maar Marcus Miller e.v.a. zijn volgens mij regelmatig op Radio 6 Soul en Jazz te horen en wellicht Sublime  FM

Met die kennis is het heel simpel om een dergelijk station er toe te bewegen meer van dat soort muziek te draaien.

Ik dacht dat er zelfs regelmatig live uitzendingen zijn of met vinyl .  Stuur Bert er heen als technicus en je gaat uit je dak.

En waarom geen Jazz Top 200?   Stel het voor.   Een béétje creatieve geest moet dat toch voor elkaar krijgen.

Ik geef toe, dat kost tijd en moeite.  Mopperen is veel makkelijker.   Maar als je iets wil veranderen zul je het zelf moeten doen.

Da's eigenlijk ook wel weer waar Jack.

Maar ik heb domweg geen behoefte aan "lijstjes" en zeker niet aan het einde vh jaar omdat het kerst is ofzo.

Ik maak in Spotify mijn eigen playlists en als ik echt serieus ga luisteren dan pak ik een stapel platen. :P

ip2mmf.jpg

:D  :D  :D

Radio6 heeft inderdaad wel eens leuke live-dingen en die heb ik ook in de knijpdoos staan onder de bookmarks.

Vroeger had Jules Deelder bij Arrow Jazz een programma in de avond met heerlijke ouwe jazz vanaf krakende monoplaten.

Dat was leuk. Arrow is nu Sublime toch? Zit die daar nog steeds?

Sublime mag wat mij betreft een hele zak peper in hun reet krijgen, want ze draaien naar mijn smaak wel vaak zouteloze fusion.

Beetje meer funky of groovy mag van mij best! ;)

Ik hoor liever Kenny Garrett dan Kenny G, zogezegd.

Als je geen behoefde hebt aan lijstjes of geen moeite doet om te zorgen dat er zo'n lijst komt moet je  niet zeuren dat jouw muziek niet in zo' n lijst staat.  Zo simpel is dat.

Er zijn altijd een paar mensen die beroeps verongelijk zijn.  Dat zijn mensen die boos willen zijn omdat ze boos willen zijn, anders hebben ze geen bestaansrecht.  Treffende woorden

van Dieuwertje Blok.   Bron: http://www.eenvandaag.nl/binnenland/56209/terugblik_zwarte_piet_discussie_met_dieuwertje_blok 

Gelukkig zijn ze ver in de minderheid, maar wel in staat om een compleet volksfeest te verpesten.

Als we niet oppassen gaat met andere dingen dezelfde kant op. Laten we gewoon het plezier van vele miljoenen luisteraars die de Top 2000 wél leuk vinden niet vergallen. ;)

Oja vandaag staat bijna de hele dag de Top 4000 van Radio 10 aan. Tot nu toe niet één keer mee gemaakt dat er door een plaat werd gepraat. ^_^

hqdefault.jpg

Maar doe wat  :)

Gelukkig zijn ze ver in de minderheid, maar wel in staat om een compleet volksfeest te verpesten.

Dat hele Sinterklaasfeest kunnen ze beter helemaal mee stoppen. Daar heeft Harrie Jekkers nog eens een lekker chagrijnig stukje over gemaakt :D

Maar dat is toch de gewoonte bij populaire muziek? Bij klassiek kom je dat niet tegen, nooit. Een stilte laten vallen bij popmuziek op de radio is nu eenmaal not done, daar krijgen de jonge luisteraars de raarste kriebels van.

Het veiligste is dan om te gaan praten als het liedje nog niet uit is.

En Marco, gewoon de plaat thuis nog een keer draaien dan. Klaar.

Toen ik nog jong was, was een diskjockey iemand die platen uitzocht en die ook helemaal draaide. En pas na de laatste groef (of net voor de eerste) vertelde wie er te beluisteren was. Dat gelul kwam pas later. Overigens eind jaren '70 met veel plezier 'Het steenen tijdperk' opgenomen, gepresenteerd door Jan Steenman: die draaide nog (waarschijnlijk als een van de laatsten) alle nummers nog van de eerste tot de laatste groef (zonder geouwehoer).

Is het niet wat voorbarig om daar 11 maanden van te voren al over te gaan mekkeren? :D

Heerlijk wat een humor hier  o080.gif

KT88  welnee joh, zuur jij :D  Ik weet ook ..... ook al zal iedereen het ontkennen, iedereen heeft wel een lijstje met favoriete muziek, het heet dan alleen geen Top 2000 ;)

Op internetradiostations wordt ook gewoon muziek gedraaid zonder gelul er tussendoor, laat staan dwars door de platen heen. Op Pinguin Radio bijvoorbeeld, of op Radio Paradise...

Dat klopt Henrie,  maar dat is met maar 128kbit mp3 nou niet echt audiofiel te noemen. :wacko:    Doe dan op zijn minst,  een premium http://www.di.fm/   320kbit.  Dit forum heeft m.i. wel enig niveau. :D

Ach ja... je noemt gewoon allerlei popmuziek "jazz", en klaar ben je!

Beste Spido,

Dat is een rake opmerking.  Ik verbaas me wel eens hoeveel stromingen er zijn binnen "Jazz" 

Sommige moderne stromingen zijn nog leuk om te horen ook.  :o  Met een verrassende geluidkwaliteit. 

B.v. Smooth Jazz 24/7  via het www op 320kbit.  Zelfs op een grauwe dag waar alles tegen zit..... ben je met een uurtje luisteren weer opgeknapt en fris.

Daarna heb ik wel weer genoeg van ;)

Dat klopt Henrie,  maar dat is met maar 128kbit mp3 nou niet echt audiofiel te noemen. :wacko:    Doe dan op zijn minst,  een premium http://www.di.fm/   320kbit.  Dit forum heeft m.i. wel enig niveau. :D

Radio Paradise heb ik in mijn Winamp-playlist staan en die geeft, als je 'm afspeelt, 192kbit/s aan. KX Radio ook en Pinguin Radio zelfs 320kbit/s. Die laatste heeft alleen wel erg veel last van compressie in de dynamiek...

Overigens, ik vind 192kbit/s meer dan genoeg, zeker voor internetradio. Dan maar niet audiofiel, maar in ieder geval goeie muziek...

Toen ik nog jong was, was een diskjockey iemand die platen uitzocht en die ook helemaal draaide. En pas na de laatste groef (of net voor de eerste) vertelde wie er te beluisteren was. Dat gelul kwam pas later. Overigens eind jaren '70 met veel plezier 'Het steenen tijdperk' opgenomen, gepresenteerd door Jan Steenman: die draaide nog (waarschijnlijk als een van de laatsten) alle nummers nog van de eerste tot de laatste groef (zonder geouwehoer).

Zal ook wel meespelen dat kopieëren tegenwoordig een makkie is, en toen moeizaam gepruts met banden was.

Beste Spido,

Dat is een rake opmerking.  Ik verbaas me wel eens hoeveel stromingen er zijn binnen "Jazz" 

Sommige moderne stromingen zijn nog leuk om te horen ook.  :o  Met een verrassende geluidkwaliteit. 

B.v. Smooth Jazz 24/7  via het www op 320kbit.  Zelfs op een grauwe dag waar alles tegen zit..... ben je met een uurtje luisteren weer opgeknapt en fris.

Daarna heb ik wel weer genoeg van ;)

Beste Tubejack,

"It Don't Mean A Thing, If It Ain't Got That Swing!"

Tineke en Ad Visser en Hugo van Gelderen deden dat ook, helemaal uitdraaien. Dat echte (domme) geouwehoer kwam met Jeroen van Inkel en Adam Curry in de jaren 80.

Overigens Joost den Draayer kon ook giga ouwehoeren in zijn tijd op het Veronica zendschip. Maar die was vaak dronken van de whiskey en draaide op het laatst alleen zijn eigen plaatjes die hij uitbracht op zijn platenlabel.

Maar leuk was het wel en toen was Radio maken nog echt leuk

Maar leuk was het wel en toen was Radio maken nog echt leuk

Nog steeds vind ik. Er is zoveel keus. Ik luister al jaren bijna niet bijna meer naar de zenders van de NPO. Maar stem meestal af op een regionaal station.

Radio Noord Holland is er b.v. zo een.  Kwalitatief dus qua zender en geluid heel erg goed, een niveau hoger dan de NPO en zeker twee hoger dan de meeste commerciële stations.

Vaak leuke informatieve programma' s, nieuwe muziek.  Heerlijk om bij te werken.

En dat is er nog maar één zender er zijn er veel meer b.v. Radio M Utrecht steekt ook ver boven de grauwe massa uit.  

Wat "gebabbel" van DJ' s betreft.   Jarenlang moest ik vaak vroeg met de auto op pad.  Ik was maar wat blij dat er programma' s waren als de breakfast club met  Jeanne Kooijmans

en Peter Verbruggen dat hielt je tenminste wakker en scherp zo vroeg op de weg.   Op de terug weg stond hij dan meestal op Veronica, met ook weer gewauwel, daarmee resette ik

als het ware de gebeurtenissen van de dag.  Als ik dan na een uur rijden thuis kwam was ik fris en alle sores kwijt.

Volgens mij is het nu nog steeds zo.  De diverse stations hebben hun eigen doelgroep.  Q-Music vind ik b.v. verschrikkelijk, terwijl mijn dochter van 26 dat een heerlijke zender vind.

Je wordt ouder Pappa ... ;) Maar een ouwe sacherijn wil ik niet worden :) Vroeger was alles niet beter wat radio betreft. Je hebt nu gewoon veel meer keus ;)

http://www.oorboekje.nl/

Behalve wellicht dan de top2000, luister ik helemaal geen radio meer,

behalve internetradiostation Charlie Town Blues

Echt een aanrader voor bluesliefhebbers en muziek dat qua stijl geen echte blues is maar er tegenaan leunt. 

Op dit ogenblik draaien ze de Allman Brothers

Zowel moderne blues als oude blues (uit de beginperiode) komen aan bod.

Vaak hoor je ook oude nummers uit de jaren 50 en 60, die later als cover (veelal ook in een ander jasje gestoken)
tot grote hits zijn uitgegegroeid en toentertijd zijn uitgevoerd door artiesten/bands, zoals die nu die bij het grote
publiek bekend zijn.    Vooral de Rolling Stones hadden hier een handje van :o

http://www.ctownblues.com/

KT88  welnee joh, zuur jij :D  Ik weet ook ..... ook al zal iedereen het ontkennen, iedereen heeft wel een lijstje met favoriete muziek, het heet dan alleen geen Top 2000 ;)

Dat heet hier guilty pleasures. ;)