Jump to content

Top 2000

Tubejack
 Share

Recommended Posts

kVolg Henrie wel voor een stuk hoor ...!

In een Radio 2 Top 1000 2000 whatever, wij hebben die hier ook in België uiteraard, verwacht ik geen dEUS met Suds and Soda of een Jimi Hendrix of een Nirvana met Smells like ... die zet ik bij Studio Brussel. Maar het gaat hier om een Top 2000! Tweeduizend songs hé mannen,  en als daar dan geen Radiohead of Blur in te vinden is , heb ik ook nogal wat vraagtekens zoals Henrie doet ... :)

Over internet radio,  dat is ook niet zaligmakend hoor.  Momenteel zijn er welgeteld 1245 luisteraars die naar Radio 2 luisteren bron: http://www.internetluisteronderzoek.nl/statistieken.php?env=fm

Stel dat er over een paar jaar 1 miljoen of meer via het WWW gaan luisteren, helemaal niet zo gek idee met 11 miljoen kijkers en luisteraars bron: http://www.nu.nl/muziek/2709020/recordaantal-luisteraars-en-kijkers-top-2000.html

Dan is er bij de NPO volstrekt te weinig capaciteit.   Dat vind ik het vervelende van al dat populistisch geleuter over nieuwe technieken.  De nadelen worden nooit of zelden toegelicht.   En die winkel die internet radio' s verkoopt gaat

je dat heus niet vertellen hoor.  Als hij het zelf al weet <_<

En de NPO is een publieke omroep, wie gaat dat allemaal betalen....  juist jij. ;)

Peter ik gaf bewust 3 namen die hun eigen doelpubliek hebben, wat steviger zijn ook, maar een Blur hoor je op vele zenders en als een Top 2000 zo'n topgroep niet eens vertegenwoordigt,  idem dito voor vele andere commerciële mainstream groepen,  ten koste van in mijn ogen geen tijdloze nummers tja ...

@Jack

Nu is dit eventjes gemakkelijk omdat ik geen andere radiomogelijkheid heb momenteel

Het zijn themazenders die in mijn digitale pack zitten

Omdat ik vlak naast het spoor woon, heb ik geen goede ontvangst met mn oude yamaha tuner + die heeft een nieuwe antenne nodig

• Members

Nou heb ik mijn persoonlijke top tig duizend hier wel in de kast staan, ik heb daar geen radiozenders voor nodig die bijvoorbeeld midden in de solo van Comfortably Numb, Sultans of Swing of Still got the Blues consequent de plaat wegdraaien. Zieker als zo kunnen ze mij niet maken.

Daarbij is het dus het resultaat van een gestuurd samenraapsel van de smaak van pak-em-beet 200.000 personen die daadwerkelijk iets insturen, die lijst kan me dus eigenlijk wel een soort van gestolen worden. Kom een keer met een initiatief waardoor mensen weer echt muziek gaan kopen. Een dergelijk impuls zou de muziekhandel veel goeds doen. In ieder geval meer dan dat populaire gelul van veels te dik betaalde dj's die vaak niet eens weten WAAR ze nu over praten...

• Members

En dan nog wat, wat doen die Adele's, Pharrels etc allemaal in die lijst? Claudia de Breij direct onder One van Metallica? Serieus...

Deze dan, waarom komt deze er helemaal niet in voor en die zut van hierboven wel...

Die hele lijst hadden ze met gemak kunnen terugbrengen naar een Top 500, nou vooruit, Top 1000, maar laat dan wel de echte cijfers zien waar deze strepen mee zijn verdiend, niet of iets misschien wel 1000 maal is gedownload, maar het aantal jaren in de lp top 100. Dat is iets waar je wat mee kan!

En die Eagles op 1? Hartsikke mooi nummer, van een geweldige plaat, maar toch niet de nummer 1 aller tijden? Of is dat aller tijden gewoon losgelaten in de formule? En Tool, waar is die in deze lijst? Marillion? Genesis maar 2 maal? Absurd allemaal, waar is het ook al weer mis gegaan? O ja, het heette ooit de Top 100 ALLER TIJDEN!

In een Radio 2 Top 1000 2000 whatever, wij hebben die hier ook in België uiteraard, verwacht ik geen dEUS met Suds and Soda of een Jimi Hendrix of een Nirvana met Smells like ... die zet ik bij Studio Brussel. Maar het gaat hier om een Top 2000! Tweeduizend songs hé mannen,  en als daar dan geen Radiohead of Blur in te vinden is , heb ik ook nogal wat vraagtekens zoals Henrie doet ... :)

Radiohead staat er inmiddels wel in (Creep staat het hoogste, op 102), maar dat was een paar jaar geleden anders. Blur staat er alleen in met Song 2. dEUS staat er inderdaad niet in, maar Jimi Hendrix (5 nummers) en Nirvana (3 nummers) wel. Smells Like Teen Spirit staat zelfs op 31. Misschien wordt de lijst langzaam aan wat beter... :rolleyes: Maar zolang er ook nog nummers van Guus Schreeuwis, Marco Borsato, Robbie Williams en Racoon in de top 100 staan, ga ik er toch echt niet voor mijn plezier naar luisteren...

Ik heb voor de aardigheid eens gekeken waar de door jou aangehaalde artiesten staan.

156 Jimi Hendrix ExperienceAll Along The Watchtower 

343 Jimi Hendrix ExperienceHey Joe 

454 Jimi Hendrix Little Wing 

506 Jimi Hendrix ExperienceThe Wind Cries Mary 

586 Jimi Hendrix Purple Haze

31 Nirvana Smells Like Teen Spirit 

147 Nirvana Come As You Are 

208 Nirvana Lithium

102 Radiohead Creep

141 Radiohead Street Spirit

178 Radiohead Paranoid Android

221 Radiohead Karma Police

843 Radiohead Fake Plastic Trees

916 Radiohead No Surprises

1984 Radiohead High And Dry

706 Blur Song 2

Valt dus nog wel mee lijkt mij.

Alleen zout en soda ben ik niet tegen gekomen.

edit Henrie was me al voor zie ik

Edited by kappa7

En die Eagles op 1? Hartsikke mooi nummer, van een geweldige plaat, maar toch niet de nummer 1 aller tijden? Of is dat aller tijden gewoon losgelaten in de formule? En Tool, waar is die in deze lijst? Marillion? Genesis maar 2 maal? Absurd allemaal, waar is het ook al weer mis gegaan? O ja, het heette ooit de Top 100 ALLER TIJDEN!

Discussies over de nummer 1 aller tijden kom je natuurlijk al helemaal nooit uit. Maar ik ben het met je eens dat noch Hotel California, noch Bohemian Rhapsody het mooiste nummer aller tijden is. Ik vind Bohemian Rhapsody (en zo ongeveer al het andere van Queen) sowieso niet te pruimen. Tool mis ik ook in deze lijst (Pushit zou bij mij op 1 staan in de top 2000), maar dat kan ik de gemiddelde Radio 2-luisteraar niet echt kwalijk nemen. Die weten niet eens dat die band bestaat...

Zeg jongens, het wel radio hè. Sowieso niet iets waar je uitgebreid voor gaat zitten, i.i.g. niet wat betreft populaire muziek. Wil je horen wat je wilt horen zijn er zat andere mogelijkheden zoals genre zenders, Spotify etc. Alhoewel Spotify nu een beetje geboycot wordt door veel artiesten omdat ze geen cent krijgen voor gebruik van hun werk.

Dacht jij dat de servers van het NPO in hun uppie distribueren? Dat gaat dat toch echt anders. Komt tijd komt raad :D Maar dat is een andere discussie ;)

Natuurlijk niet, dat kan ter zijner tijd alleen met veel internet repeater stations   Ahumm zie net dat  UPC al zoiets in ruime mate heeft :o  

Inderdaad andere discussie . ;)

Inderdaag Peter, het is maar radio

Als ik naar de songs wil luisteren die ik momenteel te horen krijg op het 60's platform, dan ga ik er wel voor zitten en draai de lp of cd

Verdeel maar eens 80 000 euro bruto over minstens 1 miljoen songs

Zeg jongens, het wel radio hè. Sowieso niet iets waar je uitgebreid voor gaat zitten, i.i.g. niet wat betreft populaire muziek. Wil je horen wat je wilt horen zijn er zat andere mogelijkheden zoals genre zenders, Spotify etc. Alhoewel Spotify nu een beetje geboycot wordt door veel artiesten omdat ze geen cent krijgen voor gebruik van hun werk.

Ik heb het altijd als achtergrond aan. Bij mijn werk en privé.   Maar ik maak toch regelmatig mee dat ik een song zo goed vind, dat ik even nergens anders aan toe kom dan luisteren. 

Bij thema streams precies hetzelfde, hoewel ik dan het nieuws mis of interessante weetjes.   Maar radio is m.i.  alleen voor oude mensen zoals ik, mijn dochters luisteren b.v. helemaal geen radio.

En dan nog wat, wat doen die Adele's, Pharrels etc allemaal in die lijst? Claudia de Breij direct onder One van Metallica? Serieus...

Deze dan, waarom komt deze er helemaal niet in voor en die zut van hierboven wel...

Die hele lijst hadden ze met gemak kunnen terugbrengen naar een Top 500, nou vooruit, Top 1000, maar laat dan wel de echte cijfers zien waar deze strepen mee zijn verdiend, niet of iets misschien wel 1000 maal is gedownload, maar het aantal jaren in de lp top 100. Dat is iets waar je wat mee kan!

Adele en Pharrel gaan vanzelf wel weer uit de lijst, helaas zullen die dan wel vervangen worden door andere shit.

Maar van de andere kant komen er ook nummers in voor die je er niet verwacht omdat ze anders nooit op de radio komen, of een hit geweest zijn, bv. Echoes van Pink Floyd is nooit hit geweest en waarschijnlijk niet tot nauwelijks op de radio geweest voor hij in de top2000 kwam.

Adele en Pharrel gaan vanzelf wel weer uit de lijst, helaas zullen die dan wel vervangen worden door andere shit.

Van Adele verwacht ik dat ze lang boven aan zal staan meer - staying power - van Pharrel weet ik het niet. Hij heeft een solo vermelding met Happy en Adele heeft er meer.

Ach jongens... het is toch simpel. bekijk het eens van de radiomakerskant. Tussen kerst en nieuw weinig personeel en wat er er is is nauwelijks te motiveren omdat "ze moeten werken". Wat is er dan handiger dan een dergelijk programma. Van te voren helemaal in elkaar te steken en op het moemnt van presentatie heb je maar een klein team nodig. Geweldig toch.

Wanneer er 200 (genres ?) soorten muziek zijn, komen er van elke soort gemiddeld maar 10 platen voor. Wanneer je maar van 2 soorten muziek houdt, zijn er in die dagen dus maar 20 nummers beluisterbaar. 

Het meeste van wat er gedraaid wordt is ook niet mijn muziek, maar daarmee vind ik het wel "gezellig", al die oude herkenningen. Maar ik ga er echt niet voor zitten.

• Members

En ja hoor! Vanochtend in de auto, ik dacht: waarom niet... En wat een geluk, ff voor half elf, de Dire Straits met Sultans of Swing.

Radio op 10, en swingen maar.

En raad eens? Midden in de solo, bam! Weg nummer, tijd voor populair slap gelul vanwege een prijsvraag over... Dire Straits!

Zou je ze niet onderschoffelen?