Pjotr Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 TS stelde alleen maar dat ie dat ie dat 1 a 2 per jaar deed maar bericht nergens dat het vuil was. Wel dat ie er contact spray op deed. Ook lees ik nergens iets of dat het oude of nieuwe apparatuur betreft. Hij vroeg of ie daarvoor WD40 kon gebruiken i.p.v. contactspray. Nou niet dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 22 december 2014 Author Report Share Posted 22 december 2014 Na 20 of 30 jaar zal er best het een en ander vervuild zijn, dat geloof ik ook wel. En zeker de niet gebruikte ingangen, dat lijkt me logisch... Maar Vanzomereng had het over 1 à 2 keer per jaar de contacten reinigen, omdat ze dan smerig geworden zouden zijn. Tenzij je je apparatuur in een spoortunnel of zo neerzet, zat dat wel wat meevallen, lijkt me... ik had het over 1x per 2 jaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 Hallo, Ik heb ooit eens speakerkabels gehad zonder stekkers. Gewoon de kale litze vast klemmen. Ik had toen ook het idee er maar eens WD40 op te spuiten om ze te reinigen. Er bleef niets over van het het geluid. Duf, geen detail meer enz. Uiteindelijk een stuk van de kabel af moeten halen, want de olie was een eind in de kabel getrokken. Geen WD 40 gebruiken dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 ik had het over 1x per 2 jaar Ok, sorry niet goed gelezen. Maar dat vind ik nog steeds veel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 Waar ik wel benieuwd naar ben of al dat gepoets echt wat uithaalt voor het geluid. En voor hoelang dan. Ik mag aannemen van wel, maar is dat echt zo?Jij weet best dat het niet het poetsen is, Marc, maar het feit dat je het spul weer eens door je eigen handen laat gaan. Daarom is het effect na een paar dagen ook weer weg. Edit: ik zag dat je dat een paar posts verder zelf ook al schreef... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 Ja, ik weet dat allemaal best, maar ik stel graag vragen. Bij mij is er geen haar op mijn hoofd die zoiets zou overwegen. Eén keer schoonmaken met TS is voor wie weet hoe lang voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 december 2014 Report Share Posted 22 december 2014 Dan hebben we het nog niet eens over de audiofiele methode gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Jij weet best dat het niet het poetsen is, Marc, maar het feit dat je het spul weer eens door je eigen handen laat gaan. Daarom is het effect na een paar dagen ook weer weg. Edit: ik zag dat je dat een paar posts verder zelf ook al schreef... Ik denk ook dat de aandacht die je er aan besteedt meer oplevert dan het poetsen zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Ik denk ook dat de aandacht die je er aan besteedt meer oplevert dan het poetsen zelf.Daarom klinken dropveters ook zo lekker als je ze net hebt aangesloten...Net zo lekker als die nieuwe, hele dure kabel met een viercijferig prijskaartje, die op proef uit de winkel komt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Daarom klinken dropveters zo goed als je ze net hebt aangesloten... Op mijn draaitafel ligt een zuur matje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 23 december 2014 Author Report Share Posted 23 december 2014 Bedankt voor alle adviezen... Alleen er is een grote diversiteit in allerlei goede bedoelde adviezen, dat ik het ook niet meer weet, daarom maar gewoon besloten om de hogedrukreiniger van Karcher van zolder te halen endeze voor de schoonmaak in te zetten FF serieus, het is ook nu weer niet zo, dat de contacten/stekkerverbindingen smerig worden en heteen must is om deze perse te reinigen maar meestal is er altijd wel een aanleiding (zo gemiddeld 1x per 2 jaar) dat in/om/nabij het audiomeubel wat verplaatst of verschoven moet worden, i.v.m. grote schoonmaak, dweilen, afstoffen of dergelijke of gewoon omdat een component is vervangen etc.. Deze gelegenheid grijp ik dan altijd aan om een audiofiele schoonmaakbeurt te houden. Inmiddels kwam ik toch nog hiero een klein spuitbuisje contactreiniger tegen, die dan gebruikt gaat worden. Of het echt zoden aan de dijk zet, weet ik niet wellicht alleen een gevoelskwestie tussen mijn oortjes. By the way, mijn motor rijdt ook altijd veel lekkerder als ie pas is gepoetst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Beste Vanzomereng, Ook ik stof af en toe de spullen af, wel meer dan 2x per jaar. Wil je de aansluitingen audiofiel reinigen dan kun je i.p.v. een beetje IPA ook Silclear gebruiken. Ik heb het ooit van een tevreden klant gehad. Het kost maar 35€ per potje en je doet er lang mee. O.a. hier te koop http://www.hifisupply.nl/index.php?item=silclear-contactenhancer-_per-14ml_--per-stuk&action=article&aid=5559〈=EN Het inwendige contact van een cinch aansluiting kun je reinigen met een pijpenrager. Die rokers met een pijp ook gebruiker P.s. mijn auto rijdt ook véél lekkerder als hij gewassen is en glimt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 P.s. mijn auto rijdt ook véél lekkerder als hij gewassen is en glimt Ik troost mij meestal met de gedachte dat mijn auto beter rijdt (vind ik) dan de meeste andere Hoef ik 'm ook niet zo vaak te wassen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Wil je de aansluitingen audiofiel reinigen dan kun je i.p.v. een beetje IPA ook Silclear gebruiken. Ik heb het ooit van een tevreden klant gehad. Het kost maar 35€ per potje en je doet er lang mee. O.a. hier te koop http://www.hifisupply.nl/index.php?item=silclear-contactenhancer-_per-14ml_--per-stuk&action=article&aid=5559〈=EN Een oplossing voor een probleem wat er niet is maar wel 35 pegels kost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Een oplossing voor een probleem wat er niet is maar wel 35 pegels kost? De handleiding geeft aan, dat na behandeling een significante verbetering mogelijk is. Alsof je een interlink van 500€ upgrade naar een van 1000€ . Wat is dan 35€ niks toch En er is genoeg voor vele aansluitingen. Tel uit je winst Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Dus als je een interlink van € 5 hebt, wordt het er een van € 10. Wow! Maar een paar dagen later is het er weer een van € 5. Met TS wordt een interlink van € 5 netjes € 500, en dat blijft zo. Audiofiel genoeg? En TS is gratis, alleen verdomd moeilijk aan te komen tegenwoordig. Zoals Spido al opmerkte, het beste is al lang geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Haarlemmerolie...?? Dat wordt kennelijk nog steeds verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Dus als je een interlink van € 5 hebt, wordt het er een van € 10. Wow! Maar een paar dagen later is het er weer een van € 5. Met TS wordt een interlink van € 5 netjes € 500, en dat blijft zo. Audiofiel genoeg? En TS is gratis, alleen verdomd moeilijk aan te komen tegenwoordig. Zoals Spido al opmerkte, het beste is al lang geweest. Over goedkope interlinks wordt met geen woord gerept in handleiding van Silclear. Jammer dat Robx niet meer op dit forum komt. Die was er -dacht ik- erg tevreden over. Over andere smeerseltjes behalve IPA kan ik geen uitspraken doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 december 2014 Report Share Posted 23 december 2014 Misschien is het een idee om de boel allemaal aan elkaar te solderen/lassen/krimpen. Dan oxideert het ook niet meer, en vuil komt er al helemaal niet in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 december 2014 Report Share Posted 24 december 2014 Een oplossing voor een probleem wat er niet is (...)? De audiofiele wereld zit er vol mee!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts