Jump to content

WD40 als contactreiniger

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

TS stelde alleen maar dat ie dat ie dat 1 a 2 per jaar deed maar bericht nergens dat het vuil was. Wel dat ie er contact spray op deed. Ook lees ik nergens iets of dat het oude of nieuwe apparatuur betreft. Hij vroeg of ie daarvoor WD40 kon gebruiken i.p.v. contactspray.

Nou niet dus!

Na 20 of 30 jaar zal er best het een en ander vervuild zijn, dat geloof ik ook wel. En zeker de niet gebruikte ingangen, dat lijkt me logisch... ;)

Maar Vanzomereng had het over 1 à 2 keer per jaar de contacten reinigen, omdat ze dan smerig geworden zouden zijn. Tenzij je je apparatuur in een spoortunnel of zo neerzet, zat dat wel wat meevallen, lijkt me...

ik had het over 1x  per 2 jaar  ;)

Hallo,

Ik heb ooit eens speakerkabels gehad zonder stekkers. Gewoon de kale litze vast klemmen.

Ik had toen ook het idee er maar eens WD40 op te spuiten om ze te reinigen.

Er bleef niets over van het het geluid. Duf, geen detail meer enz.

Uiteindelijk een stuk van de kabel af moeten halen, want de olie was een eind in de kabel getrokken.

Geen WD 40 gebruiken dus.

Groet,

Leobus

Waar ik wel benieuwd naar ben of al dat gepoets echt wat uithaalt voor het geluid. En voor hoelang dan. Ik mag aannemen van wel, maar is dat echt zo?

Jij weet best dat het niet het poetsen is, Marc, maar het feit dat je het spul weer eens door je eigen handen laat gaan. Daarom is het effect na een paar dagen ook weer weg.

Edit: ik zag dat je dat een paar posts verder zelf ook al schreef... ;)

Ja, ik weet dat allemaal best, maar ik stel graag vragen.

Bij mij is er geen haar op mijn hoofd die zoiets zou overwegen. Eén keer schoonmaken met TS is voor wie weet hoe lang voldoende. :D

Jij weet best dat het niet het poetsen is, Marc, maar het feit dat je het spul weer eens door je eigen handen laat gaan. Daarom is het effect na een paar dagen ook weer weg.

Edit: ik zag dat je dat een paar posts verder zelf ook al schreef... ;)

Ik denk ook dat de aandacht die je er aan besteedt meer oplevert dan het poetsen zelf.

Ik denk ook dat de aandacht die je er aan besteedt meer oplevert dan het poetsen zelf.

Daarom klinken dropveters ook zo lekker als je ze net hebt aangesloten...

Net zo lekker als die nieuwe, hele dure kabel met een viercijferig prijskaartje, die op proef uit de winkel komt!

Bedankt voor alle adviezen...

Alleen er is een grote diversiteit in allerlei goede bedoelde adviezen, dat ik het ook niet meer weet,

daarom maar gewoon besloten om de hogedrukreiniger van Karcher van zolder te halen en
deze voor de schoonmaak in te zetten :o

FF serieus,   het is ook nu weer niet zo, dat de contacten/stekkerverbindingen smerig worden en het
een must is om deze perse te reinigen maar meestal is er altijd wel een aanleiding (zo gemiddeld 1x per 2 jaar)

dat in/om/nabij het audiomeubel wat verplaatst of verschoven moet worden, i.v.m. grote schoonmaak,

dweilen, afstoffen of dergelijke of gewoon omdat een component is vervangen etc..

Deze gelegenheid grijp ik dan altijd aan om een audiofiele schoonmaakbeurt te houden.

Inmiddels kwam ik toch nog hiero een klein spuitbuisje contactreiniger tegen, die dan gebruikt gaat worden.

Of het echt zoden aan de dijk zet, weet ik niet wellicht alleen een gevoelskwestie tussen mijn oortjes.

By the way, mijn motor rijdt ook altijd veel lekkerder als ie pas is gepoetst ;)

Beste Vanzomereng,

Ook ik stof af en toe de spullen af, wel meer dan 2x per jaar.

Wil je de aansluitingen audiofiel reinigen dan kun je i.p.v.  een beetje IPA  ook Silclear gebruiken.

Ik heb het ooit van een tevreden klant gehad.  Het kost maar 35€  per potje en je doet er lang mee.

b_5559.jpg

O.a. hier te koop http://www.hifisupply.nl/index.php?item=silclear-contactenhancer-_per-14ml_--per-stuk&action=article&aid=5559〈=EN

Het inwendige contact van een cinch aansluiting kun je reinigen met een pijpenrager.  Die rokers met een pijp ook gebruiker ;)

P.s. mijn auto rijdt ook véél lekkerder als hij gewassen is en glimt :)

Wil je de aansluitingen audiofiel reinigen dan kun je i.p.v.  een beetje IPA  ook Silclear gebruiken.

Ik heb het ooit van een tevreden klant gehad.  Het kost maar 35€  per potje en je doet er lang mee.

b_5559.jpg

O.a. hier te koop http://www.hifisupply.nl/index.php?item=silclear-contactenhancer-_per-14ml_--per-stuk&action=article&aid=5559〈=EN

Een oplossing voor een probleem wat er niet is maar wel 35 pegels kost? :unsure:

Een oplossing voor een probleem wat er niet is maar wel 35 pegels kost? :unsure:

De handleiding geeft aan, dat na behandeling een significante verbetering mogelijk is.  Alsof je een interlink van 500€ upgrade naar een van 1000€ .

Wat is dan 35€  niks toch  :confused:  En er is genoeg voor vele aansluitingen.  Tel uit je winst B)

Dus als je een interlink van € 5 hebt, wordt het er een van € 10. Wow! Maar een paar dagen later is het er weer een van € 5.

Met TS wordt een interlink van € 5 netjes € 500, en dat blijft zo. Audiofiel genoeg? En TS is gratis, alleen verdomd moeilijk aan te komen tegenwoordig. Zoals Spido al opmerkte, het beste is al lang geweest. ^_^

Dus als je een interlink van € 5 hebt, wordt het er een van € 10. Wow! Maar een paar dagen later is het er weer een van € 5.

Met TS wordt een interlink van € 5 netjes € 500, en dat blijft zo. Audiofiel genoeg? En TS is gratis, alleen verdomd moeilijk aan te komen tegenwoordig. Zoals Spido al opmerkte, het beste is al lang geweest. ^_^

Over goedkope interlinks wordt met geen woord gerept in handleiding van Silclear.  Jammer dat Robx niet meer op dit forum komt.  Die was er -dacht ik-  erg tevreden over. Over andere smeerseltjes behalve IPA kan ik geen uitspraken doen.