Jump to content

Ionizer

carl
 Share

Recommended Posts

De Hifi News publiceert een maal per maand een klassiek artikel van pakweg 30 jaar geleden. Deze keer een artikel over platen accessoires. Het meeste kende ik wel, maar een ionizer? Kennelijk een apparaatje uit de medische hoek. Ze hadden hem uitgeprobeerd bij een platenspeler met stofkap. Onder de stofzak werd het stof "geneutraliseerd. Kent iemand dit systeem?

Jazeker.

Het werkt echt, maar soms maken die dingen nogal wat lawaai en dan is dat weer contra productief.

Vindt je een stille, bromloze dan is het zelfs verslavend.

Natuurlijk werkt een echte ioniser, maar zo'n ioniseerpistool als het mijne werkt niet. 

Nou die Zerostat doet wel iets maar niet lang. Is volgens mij lang geleden op Hear een heel topic over geweest. Het neutraliseert geen stof maar statische elektriciteit.

Wordt i.d.d. al zo'n 40 jaar verkocht: http://www.needledoctor.com/Milty-Zerostat-Gun Maar wat een bedrag vragen ze daar tegenwoordig voor zeg :wacko: Als het echt niets zou doen zou het niet zo lang op de markt blijven.

Nou die Zerostat doet wel iets maar niet lang. Is volgens mij lang geleden op Hear een heel topic over geweest. Het neutraliseert geen stof maar statische elektriciteit.

Wordt i.d.d. al zo'n 40 jaar verkocht: http://www.needledoctor.com/Milty-Zerostat-Gun Maar wat een bedrag vragen ze daar tegenwoordig voor zeg :wacko: Als het echt niets zou doen zou het niet zo lang op de markt blijven.

Hij ioniseert de lucht zodat de statische elektriciteit verdwijnt. Volgens mij dus echt wel een ioniser. Andere dingen werken eigenlijk gelijk, maar blazen de geioniseerde lucht rond.

shop4422100.pictures.LuchtreinigerXJ2100

Het was geen statische "gun" (die ken ik) maar meer een apparaatje zoals boven. Zoals ze beschreven was het een klein ding eat je op het chassis kon zetten.

Carl had het over iets onder de stofkap. Ben nu toch wel benieuwd hoe je die apparaten onder je stofkap gaat proppen :unsure:

Heb je niet een foto van wat je bedoelt Carl? Kan mij wel iets voorstellen van een klein ionisatortje wat continue werkt en onder de stofkap geplaatst kan worden. Al kan ik mij wel voorstellen dat de dan eveneens geproduceerde ozon niet best is voor je DT. is nogal een sterk oxiderend spulletje.