Jump to content

Devialet Phantom

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Nieuwe doorbraak ?

16hz uit 1 paar actieve luidsprekers met een volume van 2 x 3 liter !!!!

door nieuwe materialen, nieuwe technieken.

Divialet Phantom speakers / Prijs 1.699 euro p/stuk

Of dit nu alleen maar t.b.v. multi-media-entertainment is of ook daadwerkelijk voor
de serieuse hifi-liefhebbers is, weet ik niet, hun versterkers/streamers zijn
wel inmiddels zeer geliefd bij een grote schare hifi-liefhebbers

M.i.z. is Divialet wel een leuk, nieuw, fris en vooruitstrevende firma.

Leuk Youtubefimpje

https://www.youtube.com/watch?v=N24vaTER10k

http://www.hifi.nl/artikel/22834/Devialet-Phantom-radicale-techniek.html

http://en.devialet.com/phantom-revolution/

• Members

Zal allemaal best... 16 Hz he? Hoe zat het ook al weer met digitaal en frequentiebereik?

Het product Devialet an sich is geniaal! Vormgeving, marketing en uitstraling, allemaal perfect uitgevoerd. Maar heb je er wel eens naar geluisterd?

Ben je redelijk snel klaar met luisteren naar muziek. Maar ach, het ziet er ZO mooi uit...

Zal allemaal best... 16 Hz he? Hoe zat het ook al weer met digitaal en frequentiebereik?

Het product Devialet an sich is geniaal! Vormgeving, marketing en uitstraling, allemaal perfect uitgevoerd. Maar heb je er wel eens naar geluisterd?

Ben je redelijk snel klaar met luisteren naar muziek. Maar ach, het ziet er ZO mooi uit...

Ach smaken verschillen...

Over de Divialet kan ik niet oordelen, heb ik nimmer gehoord.

Gevoelsmatig geniet Divialet zeer zeker NIET mijn voorkeur maar qua concept = geniaal.

Ik meen tussen de regels door te lezen, dat je e.e.a. te "clean", "klinisch" vindt.

• Members

Ach smaken verschillen...

Over de Divialet kan ik niet oordelen, heb ik nimmer gehoord.

Gevoelsmatig geniet Divialet zeer zeker NIET mijn voorkeur maar qua concept = geniaal.

Ik meen tussen de regels door te lezen, dat je e.e.a. te "clean", "klinisch" vindt.

Zoiets. Alles, werkelijk alles klinkt hetzelfde. Geen emotie meer in de muziek (ook al is dat een opmerking die ik van Spido niet mag gebruiken, maar dan voel je waarschijnlijk beter aan wat ik bedoel). Maar nogmaals, het concept an sich vind ik echt geniaal. Gaby van der Kley en Alan Wolf, die zijn daar ook fantastisch goed in, hoe zet ik een product in de markt. Ruim 90% denk zo zonder het ooit gehoord te hebben dat een product echt weergaloos goed is. Dat is ook een gave, kan ik niets als respect voor hebben. Wou dat ik dat kon!

Dat niet alleen, maar als alles door die digitale gehaktmolen gaat, begint digitaal niet pas bij 20 hz?

Op een cd (redbook) misschien wel, maar het is niet zo dat 'digitaal' per definitie pas op 20Hz begint. De 'Low Frequency Effects' bij films (het subwooferkanaal zeg maar) komt echt wel onder de 20Hz...

De devialet klonk de laatste keer op de audioclub toch zeker niet slecht. De eerste keer vielen ze mij wat tegen.

De luidsprekers van Devialet stonden volgens mij ook al in Munchen. Die dingen maakte werkelijk een grote slag. Voor zulke miniluidsprekers kwam er best wel erg goed laag uit. Het midden en hoog was ook goed. Maar ik meen me te her inneren dat ze stevig aan de prijs waren.

Nu het hier toch over luidsprekers en 16 hz gaat, heb jij je subs al goed aan de praat?

Subs??????

Ik heb 1 open baffle line array gereed ( mid-laag ). Moet  nu een tweede maken en daarna ook nog 1 Klangfilm hoorn. Dit komt in een soort of D`Appolito opstelling

voor 1 kanaal mono weergave.

2,5 mtr hoog en 0,6 mtr breed. Je mag het van mij een gedrocht noemen, maar ik drapeer er een eeuwen oud gordijntje om. Het zal allemaal wel mee vallen.

Oh ja, dat eerste baffle is voor mijn ( nieuwe LS50 MM speakertjes ) echt de kers op de taart. :)