VANZOMERENG Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Seed7 en Pjotr, nog bedankt voor de uitleg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 USB niet eens aangedacht. Het is hier of ethernet of WiFi. beide lijken me t.o.v. een goede cd-speler of alles-in-een apparaat slechter. Bovendien welke DAC heeft zo' n nauwkeurige masterklok? En welk doosje heeft een goede asynchrone USB aansluiting? M.i. wordt er wat afgeprutst alleen maar omdat je muziek voor niks kunt downloaden of makkelijk terrabytes data van de buurman kan kopieren. (sorry voor de typefouten even geen spellingchecker...) Er wordt zeker wat afgeprutst maar er wordt ook zeker veel goed gedaan. Geldt voor de hele audio. Lijkt mij nou niet echt een criterium ter beoordeling van streamen op zich. Av streamen is gewoon een ontwikkeling, meer niet. En wie weet komen er in de loop der tijd meer internetradiostations die kwalitatief hoogwaardiger streams in b.v. Flac format gaan leveren. Content aanleveren via internet, hetzij als betaalde download, hetzij als radio stream, is op dit moment simpelweg een feit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Iemand bekent met de Negroponte omkering/verdraaiing? Alles wat nu door de grond gaat zal straks door de lucht gaan en andersom. Ik meen dat hij iets van die strekking al in de jaren 80 gezegd heeft. Edit: Negroponte twist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 december 2014 Report Share Posted 28 december 2014 Dat ligt iets genuanceerder dan een simpele omkering. Negroponte pleitte voor een beter gebruik maken van de beschikbare middelen: Mobiele verbindingen door de lucht (draadloos), vaste verbindingen door de grond (draad). Iets wat nu ook steeds meer gebeurt en met de kabel TV al lang geleden begon In huis dus vaste UTP kabels voor apparaten die niet aan de wandel gaan en een vaste plaats hebben. WiFi alleen voor je laptop, tablet, mobiele telefoon of iPod. Maar dat is al zo vaak geroepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 december 2014 Report Share Posted 30 december 2014 Streamen is niet meer weg te denken in de zin van internet TV/radio e.d. Maar daarnaast denk ik dat mensen een sterke behoefte hebben om tastbaar te verzamelen, "hebzucht" zeg maar. Een goed boek of een goede plaat wil je in de kast hebben staan. Een kind lees je voor uit een prentenboek. En als je eens rustig wilt luisteren pak je een LP of desnoods CD. Ik ben wel een analoog fan: ik ben gelukkig op een zeilboot en als ik naar een LP luister. Een i pad daarbij is wel lekker, maar toch het liefst een strip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts