Jump to content

Wat hebben we onder de draaitafel

carl
 Share

Recommended Posts

Nu je het over luidsprekerkasten hebt. Mijn PiedPipers heb ik enkele jaren geleden voorzien van stalen platen aan de buitenkant. Gelijmd met Bisontix. Dat was vrijwel dood. Dus 2 mm staal op 16 mm MDF.

We hebben die toen ook eens vergeleken met een marmeren set. Qua klopgedrag klonk dat een stuk langer na dan mijn ijzeren krengen.

Die ijzeren PiedPipers staan nu bij m'n zoon te spelen.

Speksteen is de zachtste natuursteen. Zelfs deze klinkt na wanneer er geen loodbitumen op geplakt wordt.

Ik heb eens twee aircobehuizingen naast elkaar gezien en beklopt. De ene was gemaakt van 1,5 mm staalplaat. De andere ook, maar daar waren aan de binnenkant met flexibele lijm stroken staalplaat van 2 mm dik op geplakt. De laatste leek wel van beton gemaakt. Dat is me altijd bijgebleven.

. Dus 2 mm staal op 16 mm MDF.

Daarom dat ik een aluplaat 2 - 3mm onder het rubberwood wil plakken ...

Ik weet niet waar ik best zo'n alu ga halen, laat snijden

Ik gaf rubberwood ook aan omwille van de redelijk gunstige prijs voor massief hout en verkrijgbaar in vele diktes

Bamboe is toch niet duur (begreep dat het groeit als een tierelier)?

D'r zit heel wat bewerking in voordat je van de ronde stengels een vlakke plaat hebt, het zijn allemaal smalle gevlakte strips die op elkaar gelijmd zijn. Je hebt ook wirwar geperste platen, die zij wat goedkoper.

Nu je het over luidsprekerkasten hebt. Mijn PiedPipers heb ik enkele jaren geleden voorzien van stalen platen aan de buitenkant. Gelijmd met Bisontix. Dat was vrijwel dood. Dus 2 mm staal op 16 mm MDF.

We hebben die toen ook eens vergeleken met een marmeren set. Qua klopgedrag klonk dat een stuk langer na dan mijn ijzeren krengen.

Die ijzeren PiedPipers staan nu bij m'n zoon te spelen.

Speksteen is de zachtste natuursteen. Zelfs deze klinkt na wanneer er geen loodbitumen op geplakt wordt.

Ik heb eens twee aircobehuizingen naast elkaar gezien en beklopt. De ene was gemaakt van 1,5 mm staalplaat. De andere ook, maar daar waren aan de binnenkant met flexibele lijm stroken staalplaat van 2 mm dik op geplakt. De laatste leek wel van beton gemaakt. Dat is me altijd bijgebleven.

Een beetje een krom vergelijk. Die Bison Tix werkt als dempend materiaal in die sandwichconstructie.

In die airco kast ook. Dus geen krom vergelijk. Waar het om gaat, is dat er twee verschillende resonaties zijn. Deze doven elkaar uit via het dempende tussenmateriaal. Onder mijn draaitafel ligt al jaren een constructie van: 1 hema eierdoppen met stalen kogels. 2. Hardstenen plaat van ca 30 mm dik. 3. Rubber plaat van ca. 12 mm dik met stalen inlage (monster transportband) 4. Granieten plaat van ca.15 mm dik. Wanneer je daar op tikt klinkt het ook niet. Dit is door verschillende mensen nagemaakt, Hansko b.v. heeft er ook een dergelijke sandwich onder staan.

Leuke draaier. Kost ook niks ($28000). Maar dan kun je ook net zo goed live muziek in huis halen voor het luttle bedrag van $54000

http://www.hammacher.com/Product/Default.aspx?sku=12485&promo=Electronics-Audio&catid=97

Is ook een leuk filmpje van: https://www.youtube.com/watch?v=zh-lKF6UuLk&feature=player_embedded

Toch wel een leuke discussie al was het maar omdat we het helemaal niet met elkaar eens zijn. In principe werkt een sandwich natuurlijk wel en Stefs zijn idee van een combinatie van rubberzool met aluminium lijkt me erg praktisch (relatief licht) eventueel met goede voeten eronder.

Toch wel een leuke discussie al was het maar omdat we het helemaal niet met elkaar eens zijn. In principe werkt een sandwich natuurlijk wel en Stefs zijn idee van een combinatie van rubberzool met aluminium lijkt me erg praktisch (relatief licht) eventueel met goede voeten eronder.

Neen carl het is geen rubberzool maar hout van de rubberboom ... en rubberwood is niet licht :)

??? :o Wacht even, bij rubberzolen ben ik gewend dat de voeten er boven zitten....

Neen carl het is geen rubberzool maar hout van de rubberboom ... en rubberwood is niet licht :)

Sorry Stef, maar ik heb een I pad en die wil wel eens correcties toepassen die ik niet heb bedoeld. Ik ben trouwens een Villars uit 2001 aan het drinken die alle beschrijvingen tart.

• Members

Sorry Stef, maar ik heb een I pad en die wil wel eens correcties toepassen die ik niet heb bedoeld. Ik ben trouwens een Villars uit 2001 aan het drinken die alle beschrijvingen tart.

Dat gedonder heb ik iedere keer met mijn Macbook (rampzalig ook met e-mails), moet er denk ik maar weer bootcamp op zetten. Wat dat betreft had KT88 gelijk, een computer die voor jou gaat denken kun je beter weren...

Dat gedonder heb ik iedere keer met mijn Macbook (rampzalig ook met e-mails), moet er denk ik maar weer bootcamp op zetten. Wat dat betreft had KT88 gelijk, een computer die voor jou gaat denken kun je beter weren...

Toch is die I pad een geweldige uitvinding Marco. Ik zoek tegenwoordig ook vaak de achtergronden van muziek op als ik luister.

Toch is die I pad een geweldige uitvinding Marco. Ik zoek tegenwoordig ook vaak de achtergronden van muziek op als ik luister.

Andere tablets werken ook. Bovendien kun je die beter naar je hand zetten.

Pjotr, on 04 Jan 2015 - 12:31 PM, said:Pjotr, on 04 Jan 2015 - 12:31 PM, said:

??? :o Wacht even, bij rubberzolen ben ik gewend dat de voeten er boven zitten....

Of ernaast ..... :blink:  :P

BTW, hoe werkt dat multiquote en hoe krijg je alle quotes van een post in je antwoord?

That's the American way. Die lui zijn zo dom geworden, dat van regeringzijde al bepaald is dat de normale burger niet meer hoeft te mag denken. Daar zijn immers de managers voor. In de computerwereld, die dus vooral door Amerikanen bepaald wordt (alsof dat nog steeds het beloofde land is, terwijl het eigenlijk een derde wereld land is qua ontwikkeling) en voor Amerikanen bedacht is, is de besturingssoftware de manager. Die "denkt" dus ook voor jou. Helaas is die software dan weer in elkaar geflanst door lieden die zelf weer niet mogen denken, want er staat een manager boven. Maar die laatste weet helaas ook niets, want een Amerikaans manager hoeft niets te weten en hoeft alleen maar te managen. Ergo krijg je dus enkel zooi die niet werkt.

Nou gewoon zo:

Of ernaast ..... :blink:  :P

BTW, hoe werkt dat multiquote en hoe krijg je alle quotes van een post in je antwoord?

Dat zou ik ook wel willen weten.

That's the American way. Die lui zijn zo dom geworden, dat van regeringzijde al bepaald is dat de normale burger niet meer hoeft te mag denken. Daar zijn immers de managers voor. In de computerwereld, die dus vooral door Amerikanen bepaald wordt (alsof dat nog steeds het beloofde land is, terwijl het eigenlijk een derde wereld land is qua ontwikkeling) en voor Amerikanen bedacht is, is de besturingssoftware de manager. Die "denkt" dus ook voor jou. Helaas is die software dan weer in elkaar geflanst door lieden die zelf weer niet mogen denken, want er staat een manager boven. Maar die laatste weet helaas ook niets, want een Amerikaans manager hoeft niets te weten en hoeft alleen maar te managen. Ergo krijg je dus enkel zooi die niet werkt.

Je moet wel zelf dit forum managen hè :P

Je klikt bij iedere post die je wilt quoten op "MultiQuote" en dan krijg je onderin het scherm een venstertje om op allemaal te reageren. Istochniezomoeilijk? Wijst vanzelf :D

Maar waarschijnlijk bedoelde je hoe je alle geneste quotes in één post krijgt? Volgens mij kan dat omwille van overzichtelijkheid niet en moet je dat met de hand doen.

Pjotr, on 04 Jan 2015 - 8:45 PM, said:

Nou gewoon zo:

Je moet wel zelf dit forum managen hè :P

Je klikt bij iedere post die je wilt quoten op "MultiQuote" en dan krijg je onderin het scherm een venstertje om op allemaal te raegeren. Istochniezomoeilijk? Wijst vanzelf :D

Ah, maar dat is niet wat ik wil. Ik wil de quote die in die post staat (dus de hele conversatie) er ook bij hebben. Dat bedoel ik met "multiquote". Waarschijnlijk weer een Amerikaan die er iets anders van maakt dat niet logisch is. :blink:  :wacko:

Nou dat noem ik dan op zijn Hollands gewoon quoten :D Het is i.d.d. soms irritant als niet de hele conversatie meegenomen wordt. Heb ook nergens kunnen vinden of dat ergens een instelling is. Lijkt mij wel te moeten kunnen maar lijkt het een board setting die alleen beheer aan/uit kan zetten.

Amerika is een land met veel gezichten Roger. Ik vrees overigens, dat het Amerikaanse management systeem hier driftig over wordt genomen.

Die discussie hebben we al eens gevoerd, Charles. Ik denk niet dat we het ooit eens zullen worden over deze materie. Wat mij betreft mag heel de VS afgegraven en met man en muis in de diepste trog van de oceaan gedumpt worden. Ik ben er iig helemaal klaar mee. Ik werk al ruim 25 jaar bij een Amerikaanse firma waar zo gewerkt wordt en het wordt alleen maar erger met incompetentere managers. Ik ga hier dan ook niet meer op verder of er moeten mensen zijn die deze discussie in leven willen houden in een ander topic.

Vind het concept van Mac briljant bedacht, zowel technisch als qua brand en marketing   Overal via Icloud bij kunnen.  Ook via je Iphone en Ipad.  Dat het misschien niet altijd werkt, zal, want ik gebruik het niet.

Wat wil je dan als alternatief gebruiken Marco? Windows :ph34r:  Je kunt een Mac behoorlijk temmen, maar dan mis je wel mogelijk functionaliteit.   Of je moet een eigen server neerzetten die dat voor je doet. 

Ook dan blijft het techniek en die laat ons wel eens in de steek.  Maar ook daar kun je, je aardig tegen wapenen, kost alleen tijd en geld.

Maar als je problemen hebt met je mail, probeer eens een ander mailprogramma zoals Thunderbird of neem een betere provider.

Verder ben ik het met Charles eens, niet élk Amerikaans bedrijf heeft een management cultuur kijk b.v. een naar Google  en alle andere succesvolle bedrijven uit dat land.

P.s. Sodejuu Ik wou dat ook niet, de prijs die je daarvoor moet betalen is hoog, vrijheid is echter onbetaalbaar.