Jump to content

Wat hebben we onder de draaitafel

carl
 Share

Recommended Posts

Het bijzondere is dat spikes niet ontkoppelen maar juist koppelen.

Zet je toch aan het denken he.

Nee waarom? Door de DT met spikes te koppelen aan het rack staat hij steviger dan op de rubbers/kurk. Ach, als het subchassis maar lekker stil in de veren hangt. 

Nee waarom? Door de DT met spikes te koppelen aan het rack staat hij steviger dan op de rubbers/kurk. Ach, als het subchassis maar lekker stil in de veren hangt. 

tis meer dat vaak wordt gedacht dat spikes ontkoppelen maar dat doen ze juist niet.

vandaar mijn opmerking.

En als je een schubchassis speler hebt dan zullen de trillingen uit de vloer al niet veel doen.

Tis maar wat je wilt. Het trillen van vrachtwagens in de straat of het resoneren van de vloer en wanden, op je draaitafel voorkomen. Of, voorkomen dat de trillingen van de draaitafel zelf problemen gaat geven. Een enorm blok beton onder je draaitafel (met spikes) lost veel op.

• Members

Een zwevend dressoir kan ook nog :)

Yep, dat gebruik ik. Een 200kg draagbeugel er onder, poten raken nog net de vloer via een stukje rubber wat je dan ook niet ziet, de laden vol met zand, zo dood als een pier. En niks geen contactgeluiden! Je kan met zijn allen rond het dressoir springen, gebeurd helemaal niks... Werkt dus perfect, en kost geen fluit.

Enige nadeel tot zo ver, een LP12 klinkt nergens meer naar als deze op zo'n meubel staat. Zet die maar op een keukenstoel, klinkt hij het beste. Helemaal op zo'n gammele. Leg het maar uit, hoe ''rotter'' het meubel, hoe beter een LP12 klinkt. Maar ik heb gelukkig geen LP12...

Mocht je toch een pak knaken kapot willen slaan en een serieuze muurbeugel willen kopen, neem dan die van Grand Prix. Maar dan moet dat pak knaken wel serieus groot zijn, die kost nie weinig nie!

Wat valt hier van te leren,dat je je af moet vragen of de dt wel perse ontkoppeld moet worden.

Blijkbaar niet allemaal.

Zo worden er ook luidsprekers gebouwd waarvan de kast ook een klank :) functie heeft en niet alleen maar een omhulsel is.

Beste Groovy,

Wat een eigen klank heeft, verandert de klank die de opname bedoelt.

Wat een eigen klank heeft, ijlt meestal ook nogal na. En dat maakt het geluid modderig.

Want een eigen klank betekent: een eigen resonantiepatroon (in frequentie en tijd).

tis meer dat vaak wordt gedacht dat spikes ontkoppelen maar dat doen ze juist niet.

vandaar mijn opmerking.

En als je een schubchassis speler hebt dan zullen de trillingen uit de vloer al niet veel doen.

Ik heb een td-160 mk II, staat op een Vogel rack.

Ik heb een betonnen vloer met daarop 1 cm dikke vloerplaten (van dat groene "zachtboard") en daar bovenop 8 mm dik laminaat.

De DT is gemodificeerd met o.a. een 18mm dikke spaanplaatbodem van zachte persing en loodbitumen op diverse plekken. Is redelijk zwaar en wordt binnenkort even nagekeken, de veerophanging wordt gecontroleerd en ook de VTA  en lagers etc.

Beste Groovy,

Wat een eigen klank heeft, verandert de klank die de opname bedoelt.

Wat een eigen klank heeft, ijlt meestal ook nogal na. En dat maakt het geluid modderig.

Want een eigen klank betekent: een eigen resonantiepatroon (in frequentie en tijd).

Gaan de fabrikanten daar dan aan voorbij.