Jump to content

Luisterbezoek ReneN bij Audiovorden

René N.
 Share

Recommended Posts

Er is natuurlijk een veel gemakkelijker rekensommetje te maken

15*15=225,

2 stuks 10" = 2*10,5*10,5=220,5

Dus 2*10,5" is ongeveer gelijk aan een 15"

Het oppervlak van een cirkel is natuurlijk anders dan van een vierkant. Zo wordt ongeveer wel heel erg ongeveer.

Bij mij staan ze ook in een woonruimte van ca 45 m2. Afstand achterwand achterkant speakers ca. 65-70 cm. Afstand tussen de speakers ca. 2 m en luisterafstand ca. 2,5 m. De rechterspeaker staat ca. 75 cm van de zijwand en de linkerspeaker staat op ruime afstand van de zijwand. Meer naar voren zetten kan ik wel, maar dat gaat ten koste van het laag.

Fraaie set. Dat ding links naast de Fat Bob is dat de phono trap? De opstelling lijkt wel een beetje op die van mijn wat afstanden betreft. Vreemd genoeg werd het laag wat meer toen ik de speakers naar voren zette.

Hans van Liempd, on 03 Jan 2015 - 4:42 PM, said:Hans van Liempd, on 03 Jan 2015 - 4:42 PM, said:Hans van Liempd, on 03 Jan 2015 - 4:42 PM, said:Hans van Liempd, on 03 Jan 2015 - 4:42 PM, said:Hans van Liempd, on 03 Jan 2015 - 4:42 PM, said:

Doe er maar 4 van 8", dan klopt het oppervlak ongeveer.

Hans van Liempd, on 04 Jan 2015 - 10:53 AM, said:

Het oppervlak van een cirkel is natuurlijk anders dan van een vierkant. Zo wordt ongeveer wel heel erg ongeveer.

Ongeveer :P