Jump to content

Vandaag de Dag Jazz Lp`s speellijst

tomatamot
 Share

Recommended Posts

R-5791592-1403494584-4793.jpeg.jpg

R-5640551-1401719497-1604.jpeg.jpg

Nica`s Tempo - The Orchestra and The Quintet of Gigi Gryce. ( Savoy MG-12137 )

De bovenste is een Japanse mono persing en de onderste een Franse mono persing waarvan ik het jaartal niet van weet. ( zie er wel oud uit )

Die laatste heb ik recent gescoored en wel met de wetenschap dat die Franse Savoy`s, meestal, zo bloed mooi klinken. ;)

Ook dit weer een plaat uit het Rat Race Book. :D

• Members

R-5984340-1408077743-7903.jpeg.jpg

Ben Webster Quintet - Soulville

Een Amerikaanse mono herpersing waarvan het jaartal niet valt te achterhalen, hij klinkt echter subliem!

Straks krijg ik trouwens zo'n ''grote jongen'' op bezoek, ik zal met hem de beurzenplanning eens even gaan doornemen...

• Members

Beste Arden,

1961, Verve Records, US, V-8274. Volgens http://www.discogs.com/Ben-Webster-Quintet-Soulville/release/3403764

Beste Spido,

was die het maar! Degene die ik heb is deze: http://www.discogs.com/Ben-Webster-Quintet-Soulville/release/5984340 

Daar staat het jaartal helaas niet bij ingevuld. Het blijft dus gissen, maar uit de jaren '60 is hij zeker niet, en al helemaal geen Japanse.

Kan alleen de hoes maar zien dus: MGV-8274 = USA 1958 mono persing ( bron: mijn  Goldmine uit 2000 )

Helpt dit een beetje? :D   Versions (26)
  Title (Format) Label Cat# Country Year  

Soulville ‎(LP) Verve Records MG V-8274 US 1957  

Soulville ‎(LP) Columbia 33CX 10122 UK 1957  

Soulville ‎(LP, Album, RE, Mono) Verve Records V-8274 US 1961  

Soulville ‎(LP, Album, RE, Mono) Verve Records MV 4016 Japan 1976  

Soulville ‎(LP, Album, RE, Mono) Verve Records MV 2583 Japan 1976  

Soulville ‎(CD, Album) Verve Records 833 551-2 Europe 1989  

Soulville ‎(CD, Album, Club, RE) Verve Records 833 551-2 US 1989  

Soulville ‎(CD, Album, RE) Verve Records 5167788 US 1989  

Soulville ‎(LP, Album, RE) Verve RecordsSpeakers Corner Records MG V-8274, 009 8274 Germany 1998  

Soulville ‎(CD, Album, RE) Ediciones Folio, S.A. EFVEi-013 Italy 2001  

Soulville ‎(CD, Album, RM, RE, Dig) Verve Records 521 449-2 Europe 2003  

Soulville ‎(CD, RE, Dig) Verve Records 314 521 449-2 US 2003  

Soulville ‎(LP, RE) 52nd Street Records FSST 102LP Europe 2009  

Soulville ‎(LP, Lp, + CD, Album, Re) Doxy DOK 207LP Europe 2011  

Soulville ‎(CD, Album, RE, Mono, SHM) Verve RecordsVerve Records UCCU-6161, MG V-8274 Japan 2012  

Soulville ‎(2x12", RE, Ltd) Analogue Productions AP 8274 US 2013  

Soulville ‎(CD, Album) Hallmark Music & Entertainment 714402 UK 2013  

Soulville ‎(LP, Album, RE, 140) DOL DOL702 Europe 2013  

Soulville ‎(LP, Album, RE, RM, 180) Verve Records 0600753520550 Europe 2014  

Soulville ‎(LP, Club, Num, RE, 180) Verve Records B0022188-01 US 2014  

Soulville ‎(LP, Album, RE, Mono) Verve Records 20MJ 0028 Japan Unknown  

Soulville ‎(LP, Album, RP) Verve RecordsSpeakers Corner Records SC-VER8274 Germany Unknown  

Soulville ‎(LP, Album, RP, Mono) Verve Records 2304 314 Germany Unknown  

Soulville ‎(LP, Mono, RE) Verve Records 2304314 Germany Unknown  

Soulville ‎(LP, Mono, RP) Verve Records MG V-8274 US Unknown  

Soulville ‎(LP, RP, Mono, Album) Verve Records 2304 314 France Unknown

• 7 months later...

In Vrije Geluiden vandaag kort aandacht voor ene Frank Strozier. Wilfried de Jong draaide een paar korte stukjes van de LP's.

Heeft iemand hier wel eens van die man gehoord en wellicht ook iets aan te raden?

In Vrije Geluiden vandaag kort aandacht voor ene Frank Strozier. Wilfried de Jong draaide een paar korte stukjes van de LP's.

Heeft iemand hier wel eens van die man gehoord en wellicht ook iets aan te raden?

Leuk dat jij daar nu over begint.

Mijn vrouw komt net beneden met : Wil zat bij de Vrije Geluiden met een bijzondere plaat. Mijn vraag ja mooi: welke plaat. Ja dat weet ik niet meer. Enz. meer.

Nou, ja ik weet het nu.

Frank Strozier ik koop alles van die man.

Kijk of je iets kan vinden op het ARGO label maar ook Riverside/Jazzland en Vee Jay Records. Op eigen naam & op : MJT+ 3

Leuk dat jij daar nu over begint.

Mijn vrouw komt net beneden met : Wil zat bij de Vrije Geluiden met een bijzondere plaat. Mijn vraag ja mooi: welke plaat. Ja dat weet ik niet meer. Enz. meer.

Nou, ja ik weet het nu.

Frank Strozier ik koop alles van die man.

Kijk of je iets kan vinden op het ARGO label maar ook Riverside/Jazzland en Vee Jay Records. Op eigen naam & op : MJT+ 3

Dat is een mooi lijstje om lekker uit te putten. Mijn jazz-verzameling begon pas toen de cd zijn intrede deed, en ik zal ook niet zo snel nog iets op LP aanschaffen. Inmiddels heb ik een paar albums in mijn lijstje op JPC gezet. TJ bedankt voor de lange Long Night link. Wilfried draaide echt maar een paar fragmentjes. Wel zot dat zelfs de CD-versie daarvan meer dan € 25 moet ophoesten, dat wordt mij te gortig.

Cymbalysm staat er nu ook bij.

Misschien, héél misschien mag ik een keer bij jou komen luisteren , Tomatamot? Als je toch alles van Strozier hebt kan ik er veel van opsteken.

Dat is een mooi lijstje om lekker uit te putten. Mijn jazz-verzameling begon pas toen de cd zijn intrede deed, en ik zal ook niet zo snel nog iets op LP aanschaffen. Inmiddels heb ik een paar albums in mijn lijstje op JPC gezet. TJ bedankt voor de lange Long Night link. Wilfried draaide echt maar een paar fragmentjes. Wel zot dat zelfs de CD-versie daarvan meer dan € 25 moet ophoesten, dat wordt mij te gortig.

Cymbalysm staat er nu ook bij.

Misschien, héél misschien mag ik een keer bij jou komen luisteren , Tomatamot? Als je toch alles van Strozier hebt kan ik er veel van opsteken.

Ha,ha er komen bij mij geen audiofielen meer over de vloer. ( heeft niets met jou te maken hoor )

Ik heb nog wel enkele Long Night exemplaren in spare. Laat je dat in de loop van de week wel horen.

40356.jpg

Dit boekje kopen https://www.boekwinkeltjes.nl/b/159938280/Lost_heroes/  

En je hebt een waardevolle gids MBT het zoeken naar fijne Jazz.

Super! Ik duik in mijn boeken kast, en ja hoor: daar is hij. Een prijskaartje 27,50 8,90, en een aantekening van mezelf erin: gelezen, juni/juli 1994.

Ik weet er alleen niks meer van  :unsure:

En geen Strozier in mijn O-live.

Voor de Long Night houd ik mij beleefd aanbevolen. Wie zegt je trouwens dat ik een audiofiel ben? Dit is juist het forum waardoor je er vanaf komt.  ^_^

Jawel, maar met shipping erbij toch nog iets van € 17,- Nog steeds te gortig i.m.h.o. Maar als jij wat in spare hebt, wil ik eventueel wel wat overnemen. Aan een spotprijs, dat spreekt.  ;)

Bedank Tomatamot, dat is nog eens service. Ben het boekje weer aan het lezen, en dan begrijp ik wel dat ik er nauwelijks iets van onthouden heb. Het blijft voor mij een grote bak met namen. Ik ben in mijn jeugd begonnen met klassiek, en het duurt niet lang of je hebt als stevig fundament Mozart, Bach en Beethoven. Van daaruit kom je gemakkelijk verder. Met jazz ben ik veel later begonnen, en daar blijft het chaotisch voor mij. De drie grote, Parker, Miles en Mingus, of Fitzgerald, Holiday en Vaughan, of King Oliver, B.B. King en Bacherach?!

Ik denk dat daar ook geen eensluidend oordeel over te vinden is.

Trouwens, ik vind het jammer dat je dit topic tegenwoordig links laat liggen, je (ik) kunt er toch wat van opsteken.