Jongensdroom Posted 19 januari 2015 Author Report Share Posted 19 januari 2015 De openingspost is bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Dank je, ik houd ook van jou . Ssssttt ... dat zouden we toch alleen doen als er geen mensen bij waren JD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 Electrostaten en magnetostaten zoals Magnepan, Quad, Martin Logan. Voor de hybrides geldt hetzelfde probleem als hiervoor aangegeven. Voor een afdoende laag zijn ook hier behoorlijke grote oppervlaktes nodig. Midden en hoog daarentegen klinken voor mij meestal levensecht. Maar wij willen geen twee dubbele deuren( ) in de woonkamer. Haal je deuren uit de kamer en zet die vellen ervoor in de plaats. Heb je nog wat laag ook. Kom maar een keer hier luisteren naar wat Malle Pietje te bieden heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2015 Report Share Posted 19 januari 2015 De openingspost is bijgewerkt. Hou je wel van extra radiatoren? Een paar Quad ESL57 (gereficeerd of gerefurbished). Desnoods met een topsub voor onder de 40hz (Offtopic) Zou Kraus nog aan de Quad zijn gegaan destijds? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Report Share Posted 20 januari 2015 @Duck: Ik ken de Quad nog van vroeger en heb ze toevallig laatst nog eens gehoord bij iemand thuis. Vroeger was het een sensatie, ik dat het nu beter kan. Ik heb echter nog geen gereviseerde gehoord. En zulke brede luidsprekers in de woonkamer.....ik weet het niet. Ik vraag me af of tegenwoordige "gewone" luidsprekers ook snel genoeg zijn om muziek goed weer te kunnen geven. Vliezen e.d. zijn vast sneller, maar is dat nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Report Share Posted 20 januari 2015 @Karma: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Report Share Posted 20 januari 2015 @KT88: Ik denk dat Malle Pietje heel goed weet waar hij mee bezig is . Vermoedelijk gaat het toch richting zuilen of monitoren met 1 of 2 subs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Waar is de humor gebleven?? Link to comment
Duck-Twacy Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 JD, wellicht eens gaan luistern bij Leobus. Zijn zelfbouwspeakers op basis van Skaaning units kunnen de vergelijking met vliezen aardig doorstaan. Probleem is alleen dat de meeste fabrieks speakers met deze units nagenoeg onbetaaldbaar zijn.... Vergat ik bijna even DAudio http://daudio.nl/en/products/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 JD, wellicht eens gaan luistern bij Leobus. Zijn zelfbouwspeakers op basis van Skaaning units kunnen de vergelijking met vliezen aardig doorstaan. Probleem is alleen dat de meeste fabrieks speakers met deze units nagenoeg onbetaaldbaar zijn.... Vergat ik bijna even DAudio http://daudio.nl/en/products/ JD is hier al een keer geweest. Hij had toen zelfs de opmerking gemaakt dat mijn speakers als vliezen klonken zonder de tekortkomingen daarvan. D-Audio is inderdaad ook erg mooi, maar wel open baffle met een strak maar drukloos laag. Wel een Skaaning mid unit. Op het laag Skaaning als optie, maar dat wordt heel prijzig. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 Ok,wel ander (beroepsmatige) Skaaning gebruikers kun je op de site van Autio Technology vinden http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|a|140||| Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Waar is de humor gebleven?? Het nieuwe topic Humor is zonder enig bericht onmiddellijk door het beheer verwijderd. Humor mag niet meer in de topics, daarom dacht ik een special topic daarover te openen, maar ook dat mag kennelijk niet. Ik mag in ieder geval niet veel meer. Misschien mag ik dit al niet eens meer zeggen!? Link to comment
Members Arden Posted 20 januari 2015 Members Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Het nieuwe topic Humor is zonder enig bericht onmiddellijk door het beheer verwijderd. Humor mag niet meer in de topics, daarom dacht ik een special topic daarover te openen, maar ook dat mag kennelijk niet. Ik mag in ieder geval niet veel meer. Misschien mag ik dit al niet eens meer zeggen!? Uitleg volgt nog, heeft niets met JD te maken (die mag net zo veel of weinig als de rest), maar met het opzetten van een hangplek. Link to comment
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Report Share Posted 20 januari 2015 Humor is hier niet toegestaan kennelijk (hoewel het denk ik beter in high end forums had kunnen worden geplaats dan in algemeen audio). Meeste leden hier zijn stokoude zuurpruimen (zei de gek) JD, wellicht eens gaan luistern bij Leobus. Zijn zelfbouwspeakers op basis van Skaaning units kunnen de vergelijking met vliezen aardig doorstaan. Probleem is alleen dat de meeste fabrieks speakers met deze units nagenoeg onbetaaldbaar zijn.... Vergat ik bijna even DAudio http://daudio.nl/en/products/ De ls van Leo zijn een van de weinige die ik zo zou willen hebben. Ik zie echter geen mogelijkheden om die zelf te bouwen. D'Audio is zeker niet slecht. TAD ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 20 januari 2015 Author Report Share Posted 20 januari 2015 MODBREAK: U heeft al een laatste waarschuwing gehad. Bericht verwijderd. Tevens enkele andere berichten in deze draad verwijderd. Moderator1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Ik zou wel een Wing willen Link to comment
TL 200 Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Ik zou wel een Wing willen Die zijn toch al lang uit elkaar? Wie had je dan gewild Paul Linda of één van die anderen? Link to comment
TL 200 Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Het nieuwe topic Humor is zonder enig bericht onmiddellijk door het beheer verwijderd. Humor mag niet meer in de topics, daarom dacht ik een special topic daarover te openen, maar ook dat mag kennelijk niet. Ik mag in ieder geval niet veel meer. Misschien mag ik dit al niet eens meer zeggen!? Frank Zappa vroeg zich het ook al eens af: Link to comment
TL 200 Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Het lijkt mij niet zo gek om een topic te hebben met/over humor met betrekking tot muziek. Er zijn legio quotes songteksten etc. die zeer humoristisch zijn. Heeft niets met High-end te maken weet ik, maar wel met muziek en kan m.i. goed zijn voor sfeer en tevens vervuiling van andere topics voorkomen. Zo was er een Britse cellist die ook les gaf en na een poosje tegen de studente zei: "My dear, my dear, between your legs you have such a delicate instrument and all you do is scrachting it". Link to comment
WanFie Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 @Duck: Ik ken de Quad nog van vroeger en heb ze toevallig laatst nog eens gehoord bij iemand thuis. Vroeger was het een sensatie, ik dat het nu beter kan. Ik heb echter nog geen gereviseerde gehoord. En zulke brede luidsprekers in de woonkamer.....ik weet het niet. Ik vraag me af of tegenwoordige "gewone" luidsprekers ook snel genoeg zijn om muziek goed weer te kunnen geven. Vliezen e.d. zijn vast sneller, maar is dat nodig? Millon ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Die zijn toch al lang uit elkaar? Wie had je dan gewild Paul Linda of één van die anderen? Eentje van de KLM. Link to comment
Guest Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden 22 januari 2015 - offtopic Hidden 22 januari 2015 - offtopic Het lijkt mij niet zo gek om een topic te hebben met/over humor met betrekking tot muziek. Wat let je? Dat kun je zelf openen, tenzij JD het prettig vindt dat zijn eigen topic alle kanten opvliegt. Link to comment
Duck-Twacy Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 TAD ook niet. Als je TAD mooi vind had je ook naar Pioneer S-2EX-W kunnen kijken, die is bijna net zo goed als de mini TAD (alleen 1/5e van de prijs). Helaas wordt die niet meer gemaakt geloof ik http://www.pioneer.eu/uk/products/62/99/161/S-2EX-W/page.html http://www.theabsolutesound.com/articles/pioneer-s-2ex-loudspeaker/ Bij Stassen is wellicht nog wel een grotere broer te koop http://www.stassen.nl/luidsprekers/luidspreker/pioneer-s-3ex-w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest beheerder2 Posted 20 januari 2015 Share Posted 20 januari 2015 · Hidden by Beheerder1, 21 januari 2015 - No reason given Hidden by Beheerder1, 21 januari 2015 - No reason given Dat is dan iets nieuws, want tot nu toe wordt er met twee maten gemeten. Kom op Marco, ga a.j.b. iemand anders wat op de mouw spelden. Je bent al weer aan het solliciteren zie ik? Link to comment
VANZOMERENG Posted 20 januari 2015 Report Share Posted 20 januari 2015 Ik hoor allerlei aanbevelingen van LS hiero voor JDmaar ik heb de "spekstenen" nog niet voorbij zien komen.Bijv. Perfect Performers 2 X 16,5 deze hebben een hoog rendementen kan je met een integrated buizenversterkertje vanaf ca 2 x 20 wattal goed uitsturen. Ben je redelijk qua budget uit en kan je meer stekenin een goede bron, bijv. platenspeler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts