Jump to content

Streaming "the next step"

carl
 Share

Recommended Posts

Wat ik alleen maar wilde zeggen is: Vel niet te snel een oordeel op grond van deze ervaring. Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Of simpeler: Als je een groene intelink vergelijkt met een blauwe een de groene klinkt beduidend minder is daarmee nog niet gezegd dat alle groene interlinks minder zouden zijn.

Duidelijk, dan begrijp ik nu ook waarom het rechter kanaal warmer klinkt dan het linker :D

Dan heb je verschillende mogelijkheden Peter. Je koopt er een blauwe bij en combineert die met de blauwe. Ook kan je er een rode bijkopen die je weer combineert met de rode. Je kan ook een groene kopen en kijken of die met een blauwe of rode combineert. Als dat niet lukt kan je er alsnog een groene bijkopen.

Een alternatieve methode is de kabels zwart te schilderen. Dan klinken ze weer gelijk aan elkaar volgens sommigen.

Dan heb je verschillende mogelijkheden Peter. Je koopt er een blauwe bij en combineert die met de blauwe. Ook kan je er een rode bijkopen die je weer combineert met de rode. Je kan ook een groene kopen en kijken of die met een blauwe of rode combineert. Als dat niet lukt kan je er alsnog een groene bijkopen.

Een alternatieve methode is de kabels zwart te schilderen. Dan klinken ze weer gelijk aan elkaar volgens sommigen.

Ik kan dit echt niet meer volgen Carl. Wat je ook koopt, er zit altijd een rood stekkertje voor rechts aan en een wit voor links. En achterop mijn apparatuur hebben ze dat ook zo in die kleuren gedaan voor links en rechts. Volgens mij doen ze het expres......  en ben ik niet de enige.

Mmm als de rode dus warmer klinkt als de witte zou je dus een witte en een rode interlink nodig hebben.

Maar om de zaak weer in balans te krijgen zou je de witte kabel op de rode aansluitingen moeten zetten en de rode kabel op de witte aansluiting.

Toch denk ik dat veel kabelfabrikanten bewust ook naar de kleur van hun kabels kijken. Van de Hul had indertijd zo'n mooie gele. Zo'n kleur brengt een klankassociatie met zich mee. Bij gewone consumenten dan want wij staan daar natuurlijk boven (maar niet echt).

• 2 months later...
Posted · Hidden 15 mei 2015 - overbodig
Hidden 15 mei 2015 - overbodig

Ik denk dat het hier wel naar toe verhuisd kan worden Moderator 2.   

Vertel ik daarna verder.  Uiteraard is er over nagedacht en wellicht is dit een fraaie oplossing

voor meer mensen.  Immers iedereen heeft snel internet.  Ok bijna iedereen.