Jump to content

B&O

carl
 Share

Recommended Posts

Ik las op rtl: "B&O zoekt koper". Misschien bij een loodgieter?

Laten we nu niet te humoristisch worden TL!

Nu is het wel zo, dat je als bedrijf op tijd je koers moet kunnen verleggen. Hoe lang is nu V&D aan het klungelen. Ook B&O biedt niet meer wat ze vroeger deden. Waarom geen mooie hifi lijn, maar steeds inzetten op geavanceerd beeld en geluid. Alsof de ouderen die de grootste kopergroep zijn zo zitten te wachten op al dit vernuft.

Edited by carl

Tja wat een getob mijn ouders al niet hebben gehad met een B&O televisie in de jaren '80... Kon Philips niet tegenop. Het was toch hoofdzakelijk design waar ze het van moesten hebben.

B&O was, zeker in TV in die tijd, gewoon een Philips chassis.

Heb er veel hersteld destijds.

Defecten werden meestal veroorzaakt door slechte solderingen. Als ik het goed heb, was de afregeling van de buis iets meer naar de blauwe kant t.o.v. de standaard Philips afstelling. Loewe deed overigens hetzelfde. Die gebruikten ook Philips chassis'.

In de kroeg waar ik vroeger kwam, gebruikten ze ook een B&O versterker. Een paar enorme hoekbasreflexkasten en satellieten aan het plafond. Dat klonk in mijn huidige belevenis vrij goed. Die versterker had het er wel zwaar te verduren en viel regelmatig thermisch uit. Met een natte spons werd hij dan gekoeld en draaien maar weer.

Hier leek hij veel op.

beolab5000b.jpg

Ik vind het best lelijk eigenlijk... Ook het latere spul heeft me qua styling nooit aangesproken...

Het ook typisch jaren '70 design met dat houtfineer en alu. Vond het B&O design uit de jaren '60 fraaier.

Edited by Pjotr

Ik heb tientallen jaren plezier gehad van deze. Tot hij van de werkbank viel. Total loss helaas.

http://berglondon.com/blog/2007/12/20/beautiful-beolit/

Groet,

Leobus

Ik heb nog steeds de zwarte Beolit 707, staat in mijn "doka"  :) :

beolit707b.jpg

Helaas was al snel de antenne kapot (beetje los bij het draaipunt), nooit laten maken want te duur, maar hij speelt nog als vanouds. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer... Vroeger ook een Grundig Elite Boy gebruikt die van m'n ouders was geweest, ook een erg goed ding trouwens.....

Eén arm (de binnenste) bevat de sensor die kijkt of er een plaat op ligt en zoja, welke diameter zodat die zelf het toerental kiest en de arm op de juiste positie laat zakken.

Voor techniek uit de jaren '70 zéér vooruitstrevend.