Tubejack Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 Als er voldoende vraag is komt er soms vervangend spul. Neem de ladewielen in Philips en andere merken die Philips loopwerken gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 (edited) Ik merk het. Toch maar eens opnieuw zoeken en dan iemand vinden die handig is, want lijkt me een kriem om zo'n loopwerk te demonteren http://www.justanswer.com/electronics/54t58-hi-vrds-9-cd-player-tooth-broken-off.html Als ik het zelf doe, dan hou ik vast onderdelen over Edited 10 februari 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 ken je geen (fijnmechanisch) bankwerker die een tandwieltje kan maken? Collega van mij had een tandwieltje (+/- 8mm diam.)nodig voor een Fleischmann locomotief. Was nieuw haast niet te krijgen. Bankwerkers hebben toen van een staafje kunststof een hele partij gemaakt. Eerst werden de tandjes erin gefreesd en toen zijn er plakjes van gezaagd. Sowieso wel handig een bankwerker; ik heb zelfgemaakte spikes van assen-staal onder mijn DT, daarvan blijven de puntjes scherp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 Vast wel, maar dat zal ook wel kosten. Maar laten we deze draad niet verder vervuilen. Mocht ik er ooit aan beginnen, dan open ik wel een nieuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 Vast wel, maar dat zal ook wel kosten. Maar laten we deze draad niet verder vervuilen. Mocht ik er ooit aan beginnen, dan open ik wel een nieuwe Psssst; bij ons deden ze het in de baas zijn tijd en met zijn materiaal. Helemaal gratis. Maar goed ik werk daar niet meer..... Ik ben benieuwd of de kleine witte TS al aan het schoonmaken is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 Psssst; bij ons deden ze het in de baas zijn tijd en met zijn materiaal. Helemaal gratis. Maar goed ik werk daar niet meer..... Ik ben benieuwd of de kleine witte TS al aan het schoonmaken is. Ja, handig hè zulke handige figuren in je bedrijf. Hadden ze bij mijn werkgever ook. Regelmatig gebruik van gemaakt. Maar daar stond tegenover dat ik af en toe een declaratie niet indiende. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 De ene hand wast de andere, dat waren nog eens tijden hè. Jammer dat dat tegenwoordig haast niet meer kan. Ik geloof ook niet de productiviteit hier ooit onder geleden heeft. De sfeer in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 februari 2015 Report Share Posted 10 februari 2015 3d printing..... ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekleinewitte Posted 11 februari 2015 Author Report Share Posted 11 februari 2015 heel gek geval. ik heb de versterker open gehad en met de luchtcompressor alles zuiver geblazen.ik heb ook geprobeerd de keuzeschakelaar te bereiken en tot mijn verbazing speeld deze nu plots weer de pannen van het dak.zou het kunnen dat ik door lucht er doorheen te blazen de schakelaar voldoende heb gereinigd? hij kraakt niet en blijft zijn bron behouden.kruisje maken zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 februari 2015 Report Share Posted 11 februari 2015 Kan natuurlijk dat het nu opgelost lijkt. De vraag is alleen voor hoelang. Als hij het nu goed doet lekker van genieten. Je kunt later altijd nog de rotory encoder vervangen of schoonmaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 februari 2015 Report Share Posted 11 februari 2015 Nou, vingers crossed dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 februari 2015 Report Share Posted 15 februari 2015 Even offtopic. Het blijft toch eeuwig zonde dat sommige prachtige appraten niet meer te gebruiken zijn doordat ergens een chipie van 5 cent (niet meer leverbaar etc) de geest gegeven heeft. Meen dat zo'n probleem ook bij bepaalde Technics SP10 modellen optreedt. Minder dramatisch, ik hier ergens een Teac VRDS-9 staan, waarvan het plastic tandwieltje waarmee de lade opengaat versleten is. Schijnt dat je voor een paar 100 dollar ergens in Azie wel een vervanging kunt kopen Hoewel? http://www.amazon.ca/Loading-Esoteric-Spectral-Zahnrad-Copland/dp/B00KOVP53W Mm, op ebay is er ook handel mee zie ik nu... Aangezien het probleem met de schakelaar opgelost lijkt, nog even deze offtopic opmerking. Tandwieltjes kun je prima laten maken bij iemand die antieke klokken restaureert. In Mierlo (bij Helmond) zit er b.v. zo iemand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 februari 2015 Report Share Posted 15 februari 2015 Even offtopic. Het blijft toch eeuwig zonde dat sommige prachtige appraten niet meer te gebruiken zijn doordat ergens een chipie van 5 cent (niet meer leverbaar etc) de geest gegeven heeft. Meen dat zo'n probleem ook bij bepaalde Technics SP10 modellen optreedt. Minder dramatisch, ik hier ergens een Teac VRDS-9 staan, waarvan het plastic tandwieltje waarmee de lade opengaat versleten is. Schijnt dat je voor een paar 100 dollar ergens in Azie wel een vervanging kunt kopen Hoewel? http://www.amazon.ca/Loading-Esoteric-Spectral-Zahnrad-Copland/dp/B00KOVP53W Mm, op ebay is er ook handel mee zie ik nu... De VRDS-7 heeft vlgs. mij hetzelfde mechaniek. Op MP de volgende advertentie: http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/m899183721-teac-cd-vrds-7.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts