Jump to content

versterker van Sony

Donald
 Share

Recommended Posts

mijn vraag is of er mensen zijn die een

Sony taf 770 ES versterker thuis hebben staan en in gebruik hebben de versterker is

van 1993 en een zware jongen van 21 kilo

ik zou graag van u willen weten wat de

ervaringen met deze versterker zijn of

zijn geweest........verder vraag ik mij af

hoe lang een versterker meegaat dan doel ik

speciaal op de geluids kwaliteit

ben misschien van plan om andere speakers

op de versterker aan te gaan sluiten

maar misschien moet het wel andersom.......

dus een nieuwe versterker en mijn oude

speakers gebruiken. kortom wat zou je als

eerste moeten veranderen als je eens wat

anders wilt alvast bedankt groet.....Donald

confused.gif

Geplaatst door Hi-Fifi:

Welke speakers heb je op dit moment?

Welke prijsstelling (voor de speakers of/en de speakers)?

IKKE

Thank U for the music....    :D

Set beschrijving (max. 1000 karakters):

sony 505es

sony versterker 770es

tuner 590es

denon da 500 converter

monster bekabeling

BNS luidsprekers soundcolumn 3

vd hul luidspreker kabel

Mijn ervaringen met SONY versterkers is goed zeker op geluidtechnisch gebied.

Ik heb zelf oudere TAN 80 versterkers staan en deze voldoen (wel na een aantal keren defect te zijn geweest) nog perfect.

Geluid is dikwijls wel in orde bij sony alleen proppen ze vaak teveel in een te kleine kast hetgeen hitte problemen kan geven wardoor een mogelijk defect.

Ik zou de versterker ALTIJD meenemen als ik tot aanschaf over zou gaan van andere speakers op de ene speaker kan hij geweldig klinken op de andere waardeloos je moet het maar net treffen.

SONY versterkers vind ik verder net zo high end(what,s in a name) dan de veel duurdere versterkers van de bekende merken en zelfs vaak beter.

Vergis je niet maar daar in Japan zitten geen domme mensen en bovendien gebruikt sony doorgaans bovengemiddeld goede componenten

Dat is vaak afhankelijk van de al dan wel of niet toegepaste kwalteitsonderdelen en dan met name de transistoren volgens mij.

Ook erg afhankelijk van de opgewekte temperatuur.

Ik geloof dat kwaliteitstransistoren na zo

Na verloop van tijd (zo heb ikzelf bemerkt in mijn tan 80 versterkers) verlopen div onderdelen waardoor de versterker defect KAN raken.

Bij mij waren div weerstanden in waarde verlopen en div elco,s terug gelopen in capaciteit.

Uiteraard heb ik deze vervangen en de versterkes spelen weer als vanouds.

Lastiger wordt het wanneer de grote buffer elco,s minder worden dat is duur en dikwijls zijn ze niet in dezelfde maat te verkrijgen

Deze zijn ook niet zomaar na te meten maar je kan ze wel op gelijkheid controleren door ze te ontladen met een lamp en de tijd op te nemen.

halfgeleiders zijn in principe slijtvast mar de praktijk geeft heel andere ervaringen want ze gaan dikwijls heel stiekem zonder aankondiging defect en dan is het vaak dat bijna alle halfgeleidrs in een versterker defect of beschadigd raken.

Ook daar hoef ik me geen zorgen om te maken want alle halfgeleiders zijn vervangen,

Duur? valt wel mee als je de juiste adressen weet

Of je dergelijk zaken hoort valt te bezien daar het dikwijls zeer gelijdelijk gaat en je er dus aan went

Wanneer je laag echter sterk aan het terug lopen is dan kan er bijvoorbeeld sprake zijn van een sterk teruglopend buffer in de vorm van elco,s