Jump to content

Denk dat er meer sap in moet

goodtube
 Share

Recommended Posts

Goodtube...

Ik mis nog steeds de essentie van deze topic ?

Waarom al die tijd eerder zeer tevreden en nu spreken over een weergave die je niet bevalt en over slecht klinkend laag !

Bij zeer en zeer luid afspelen, tja dan begint je buizenbak wellicht ook aan zijn grenzen te stoten maar

m.i.z. is dit maar een (klein) deel van de oorzaak.

Toen ik bij je was, vond ik het geweldig klinken (tja ik heb dan geen gouden oortjes zoals de meesten hiero) maar wel met die opmerking

dat je bij jouw, relatief vrij ver van de luidsprekers afzit in een redelijk harde "ruimte".

Het zou me niks verbazen, dat bij luider afspelen, je luisterruimte/akoestiek, op een wat minder prettige manier van zich laat spreken.

Oke oke daar heb je gelijk in... Essentie.

De nadelen vd opstelling zijn me bekend. Er is weinig aan te doen. Als ik bezoek krijg zet ik de speakers verder naar voren.

De laagweergave is best goed, zeker, afhankelijk van oa de versterker. Zet ik die in UL dan is komt het er wel uit.

Ik mis op sommige momenten het gemakkelijke van grotere woofers denk ik.

En misschien is het wel zo dat je ergens aan went en dan niet beseft dat het best aardig is als geheel. Kan zijn.

KT-120 lijkt me een mooie buis voor de UL-40S2.

Zou dan wel net als Goodtube gedaan heeft de printbanen van de 6,3volt gloei dikker maken door 2,5mm VD (220volt elektra installatie draad ) er overheen te solderen.

Verder veel ruimte voor koeling..... Ruststroom zou ik in 1e instantie op 100ma zetten i.v.m. maximale stroom van de e-chock (500ma)

Ja dat heb je goed onthouden Jack. De printbanen veroorzaken wat verlies van spanning.

Besef dat met KT120/150 de kap er niet meer op kan. Voor Rene geen punt, die heeft al geen kap meer.

Ja dat heb je goed onthouden Jack. De printbanen veroorzaken wat verlies van spanning.

Besef dat met KT120/150 de kap er niet meer op kan. Voor Rene geen punt, die heeft al geen kap meer.

Ben gelukkig met de 6550 buizen die er nu op staan.  Bij zilveren versie staat hij gewoon UL ,  dat gaat prima.

Die buizen zijn vrij nieuw dus duurt nog wel even voordat andere komen. KT88 en KT77 vind ik niet mooi in deze versie.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen in het nieuwste boek van Menno van der Veen aan te schaffen en je versterker om te bouwen naar Trans.

De Demping factor gaat naar 15 of zo.  Dus strak laag.  Wel vrij complex om te bouwen.

Of dingen die je eerder geprobeert hebt met EL34 en G3 of Superpenthode

Of misschien kan je de luisteruimte schijnbaar kleiner maken door een andere opstelling,  de kamer omgooien?

De kamer is een dik jaar geleden omgegooid en ingericht door een interieurmannetje. Dat blijft dus zo want het is een leefruimte. Daarbij stond de audio niet op de priolijst. Maar ik ben content met mn hoekje hoor.

Hier ook 6550 erop. Had de fijnste resultaten echter met de KT120 en ga nog wel voor de 150.

Bij een galmbak zou ik ook niet meteen aan nieuwe buizen denken!

Dat woord heb ik niet gebruikt Thingman.

Wat ik destijds bij Goodtube heb gehoord klonk zeker niet slecht, ook niet in het laag. Het liep net erg ver door maar was wel degelijk aanwezig. Echt heel hard is er niet gedraaid en we hebben van te voren de speakers verplaatst. Nadien is er e.e.a aan de versterker veranderd en ik weet niet hoe het nu klinkt.

PS het is leuk als er luisteraars over de vloer komen. Ik besef ook dat ik hetzelfde nog ga doen, dus luisteren bij Rene, Van Zomeren, Mumsoft, Hans. Zoals eens beloofd ;-)

Lijkt me leuk om samen te gaan (als je dat wilt tenminste), kunnen we de kosten ook delen. Ik zit net als jij een beetje in een uithoek van het land, waardoor het ook al lastig is om al die leuke shows in het zuiden/westen te bezoeken. Ik ben vooral heel benieuwd naar de set van Mumsoft en wil de rest natuurlijk ook graag ontmoeten en hun sets bewonderen. 

Lijkt me leuk om samen te gaan (als je dat wilt tenminste), kunnen we de kosten ook delen. Ik zit net als jij een beetje in een uithoek van het land, waardoor het ook al lastig is om al die leuke shows in het zuiden/westen te bezoeken. Ik ben vooral heel benieuwd naar de set van Mumsoft en wil de rest natuurlijk ook graag ontmoeten en hun sets bewonderen. 

Ja luisterbezoeken met meerdere mensen geeft alleen maar meer feestvreugde. Ik zal eens zien, Leiden is wat dat betreft meer voor in het weekend, plaatsen in oostelijk deel van NL kunnen wat mij betreft ook in een avond wel afgelegd worden.

Van reiskosten heb ik geen last TL  ;)

Wat ik destijds bij Goodtube heb gehoord klonk zeker niet slecht, ook niet in het laag. Het liep net erg ver door maar was wel degelijk aanwezig. Echt heel hard is er niet gedraaid en we hebben van te voren de speakers verplaatst. Nadien is er e.e.a aan de versterker veranderd en ik weet niet hoe het nu klinkt.

Als ik me herinner speelde toen de KT77 in triode.

Ja vandaar nog steeds de kriebels er een baskast bij te maken. Ze staan toch al op een voetstuk dus dat kan net zo goed een functie krijgen.

Misschien kun je de Betonnix van Erik overnemen...  :D

Hoe zou het daarmee gaan (met beide eigenlijk)?

PS het is leuk als er luisteraars over de vloer komen. Ik besef ook dat ik hetzelfde nog ga doen, dus luisteren bij Rene, Van Zomeren, Mumsoft, Hans. Zoals eens beloofd ;-)

Zat er nét aan te denken van de week. Wat een toeval :huh:  :) . Uiteraard welkom....

Ben trouwens met een open baffle project bezig, wat hopelijk in het weekend ook weer meer vorm gaat krijgen. Véél denkwerk :blink:  :D , tekeningen maken, dan een mal maken(hopelijk dit weekend dus) om rondingen van de baffle te kunnen maken, het gat frezen, een dwarsvoet (nog niet over nagedacht...). In de olie en spelen.... Duurt nog wel even dus, maar binnenkort open ik daar wel een nieuw topic over ^_^ .

Goodtube,

Het is al weer lang geleden dat ik bij je was maar noodzaak voor meer sap in jouw set was niet wat ik opmerkte. Geen kwaad woord over de PP's hoor dus voor wat het waard is, ik "miste" destijds wel iets in jouw PP's. Dus  de kortste klap lijkt mij, regel wat met RBH. Zou me niet verbazen als dat je al aardig wat brengt. Volgens mij heeft hij ze ook samen met Klaas nog verbeterd in de loop van de jaren. Dus een een getweakte ul40 met een gekietelde king?? Ben benieuwd...

Ja luisterbezoeken met meerdere mensen geeft alleen maar meer feestvreugde. Ik zal eens zien, Leiden is wat dat betreft meer voor in het weekend, plaatsen in oostelijk deel van NL kunnen wat mij betreft ook in een avond wel afgelegd worden.

Van reiskosten heb ik geen last TL  ;)

Hartstikke leuk, ik heb 's avonds ook wel tijd dus je als je iets wilt afspreken PM dan maar. :)

Nogal wiedes he. Als het een dedicated luisterruimte betrof had ik je allang uitgenodigd dingedinges!

Nou, luisteren in een woonkamer is allang geen alibi meer om akoestiek te negeren hoor. De tijd van de eierdoosjes is al eventjes voorbij.

Enne... ik weet niet of ik zo'n uitnodigingen wel aan had genomen... Het forum is er voor de lol, niet voor zaken. :)

Edited by thingman

Dat weet ik... niemand heeft anders beweert!

Ik kies gewoon mijn eigen woorden.

Knoopte gewoon wat losse draadjes aan elkaar en dan is wel duidelijk waar de schoen, in elk geval een beetje, wringt. Verder ken ik Goodtube als iemand die graag een mening krijgt, ook al zint ie misschien niet zo.

Edited by thingman

Goodtube,

Het is al weer lang geleden dat ik bij je was maar noodzaak voor meer sap in jouw set was niet wat ik opmerkte. Geen kwaad woord over de PP's hoor dus voor wat het waard is, ik "miste" destijds wel iets in jouw PP's. Dus  de kortste klap lijkt mij, regel wat met RBH. Zou me niet verbazen als dat je al aardig wat brengt. Volgens mij heeft hij ze ook samen met Klaas nog verbeterd in de loop van de jaren. Dus een een getweakte ul40 met een gekietelde king?? Ben benieuwd...

ja toen stonden de KT120's erop. En stond eerst het schakelaartje verkeerd (triode met ST ipv UL met ST)