Jump to content

Denk dat er meer sap in moet

goodtube
 Share

Recommended Posts

Geloven is ervaren. Daar is ook geen prediker voor nodig. "Hij geeft het Zijn beminden in de slaap."

Gezien het kennelijk collectieve karakter van de Suzie Wong tegeltjes-heilservaring vraag ik me af of hier sprake is van algemene genade, of zijn de betoverden stuk voor stuk begenadigd door persoonlijke uitverkiezing?

Geloven is ervaren. Daar is ook geen prediker voor nodig. "Hij geeft het Zijn beminden in de slaap."

Gezien het kennelijk collectieve karakter van de Suzie Wong tegeltjes-heilservaring vraag ik me af of hier sprake is van algemene genade, of zijn de betoverden stuk voor stuk begenadigd door persoonlijke uitverkiezing?

Ach Spido, als iedereen die uit zichzelf achter tegels aangaat even fanatiek achter speksteen aan zou zitten, had jij nu niet de tijd om zoveel te schrijven over iets wat nog niet eens tot je eigen ervaring behoort. Jij gelooft dus ook maar wat! :) Edited by thingman

Nee, ik geloof dus ook maar iets NIET!

Ik snap het ook niet hoe dit kan/werkt Spido. Maar er is toch wel iets aan de hand lijkt mij. Of zijn alle deze audiofielen gewoon Jomanda zieltjes volk (dat lijkt mij eigenlijk ook zeer onwaarschijnlijk).

Geloven hoeft niet, maar nieuwgierig zijn kan nooit kwaad.

Ik snap het ook niet hoe dit kan/werkt Spido. Maar er is toch wel iets aan de hand lijkt mij. Of zijn alle deze audiofielen gewoon Jomanda zieltjes volk (dat lijkt mij eigenlijk ook zeer onwaarschijnlijk).

Geloven hoeft niet, maar nieuwgierig zijn kan nooit kwaad.

Och, het is gewoon een hoop Einstein.

(...) Of zijn alle deze audiofielen gewoon Jomanda zieltjes volk (...)

Beste Duck-Twacy,

Tja... nu je het zó concreet stelt... eh...

Ben jij onder de audiofielen ooit een normaal mens tegengekomen?

(En beviel het?)

Edited by spido

Normaal zijn is zo saai, grijze muizen genoeg.

Sommige mensen blijven halsstarrig weigeren iets nieuws te proberen, wellicht omdat ze bang zijn hun mening te moeten herzien. Echte geniën durven dat wel...

Beste TL 200,

Als zo'n tegeltje een dergelijke zegenrijke uitwerking heeft, moet er wel iets ernstig mis zijn geweest met je installatie en/of met de akoestiek.

'k Ben maar blij dat ik zo'n tegeltje niet nodig heb.

Als ik je redenering goed snap bedoel jij dat al die tegeltjeskopers van de laatste tijd geen trendvolgers zijn maar allemaal genieën?  :P

Wil je hiermee zeggen dat jij dus een genie bent?

Nee hoor, maar Spido weet wat ik bedoel, lees anders dit maar even:http://www.high-endforum.nl/topic/11077-weer-een-grote-naar-de-eeuwige-jam/page-21#entry446683 de laatste regel.

Wat mijn mening over de tegel betreft moet ik zeggen dat ik ook heel sceptisch sta tegenover dat soort tweaks. Als het niet enigszins wetenschappelijk oftewel electrotechnisch te verklaren is neem ik het echt niet klakkeloos aan.

Ik wist niet wat ik hoorde toen de tegel van M :ph34r: rc een poosje onder mijn set lag, enfin dat weten jullie nu wel. Ook nu weet ik niet hoe de tegel werkt, maakt me ook niet zoveel uit, ik geniet van het effect, voor mijn part is dat autosuggestie of een delirium. Het bevalt me wel goed, call me crazy or whatever you want to. :D

• 3 months later...

Ik heb sowieso de MEC's extra ontkoppeld met per MEC een extra C van 47u en meen dat dit de verbetering op heeft geleverd.

Omdat met de MECs de voeding naar de anodeweerstand van de voortrap een stuk (van 275 vdc naar 340 vdc) hoger uitviel heb ik de anode weerstanden van 47k verhoogd.

Nu staat er ca 115 vdc op de anode ipv 170

Het verschil ervaar ik als groot.

Edit okt 2015

Weet niet meer precies, heb er ongeveer 68K anode weerstanden inzitten. Allen Bradley. Spanning is rond de 145V. Afhankelijk van de gebruikte bias en de ruststroom.

Met alle aanpassingen inclusief grote pio's over de elco's en Jensen koperfolie's voor koppeling klinkt de versterker met EL34 buizen het meest natuurlijk, menselijk, vlezig, live.

Er zit nergens nog een mkp in de signaalweg.

Zoveel mogelijk point to point verbindingen op kritische plekken.

Er zit sap genoeg in en de luidsprekers voldoen meer dan uitstekend.

Edited by goodtube