Jump to content

Beheer van je audio/video archief

Jeroen Bakker
 Share

Recommended Posts

Zowel filemaker als muziekdb hebben als nadeel dat ik weer vanvoren af aan moet beginnen, excell heeft als voordeel dat ik mijn bestaande gevens zou kunnen uitbreiden. Met mp3's werk ik niet dus dat is geen optie.

Ik krijg begin April (eindelijk) een internet aansluiting op mijn pc, dan ga ik zeker eens bekijken of muziekdb een mooie optie is, wat betreft filemaker, daar zal ik me ook eens meer informeren.

Zowel filemaker als muziekdb hebben als nadeel dat ik weer vanvoren af aan moet beginnen, excell heeft als voordeel dat ik mijn bestaande gevens zou kunnen uitbreiden. Met mp3's werk ik niet dus dat is geen optie.

Je kunt data vanuit Excel in Filemaker importeren (en omgekeerd).

Edited by Ove Rickland

je houd wel van moeilijk doen he.

In de eerder gegeven link zit al een kant en klare access database die je alleen nog maar hoeft te vullen.

Kan je ook koppelen aan je muziek op de PC en zo ook als player gebruiken.

Daarnaast gaat de access database veel verder in het leggen van verbanden.

Maar dan heb je nog steeds niet alle muziek in één programma gearchiveerd en het digitale deel speelklaar voor handen. 

Er zijn honderden database programma's, maar niet iets wat je in een mediaplayer kunt integreren en op dezelfde manier kunt bedienen als je digitale muziek. Bovendien is JRiver wel erg goed naar je hand te zetten.

Nu nog een knechtje die de plaat voor je afspeelt.

Makkelijk doen is overigens, helemaal niks database en de boel gewoon goed opbergen.

Maar dan heb je nog steeds niet alle muziek in één programma gearchiveerd en het digitale deel speelklaar voor handen. 

Er zijn honderden database programma's, maar niet iets wat je in een mediaplayer kunt integreren en op dezelfde manier kunt bedienen als je digitale muziek. Bovendien is JRiver wel erg goed naar je hand te zetten.

Nu nog een knechtje die de plaat voor je afspeelt.

Makkelijk doen is overigens, helemaal niks database en de boel gewoon goed opbergen.

Hans, het simpelst is natuurlijk je hobby de deur doen. ;-)

Ik gebruik overigens geen digitale muziek ala mp?'s of flac etc. en ik stream niet. Maar voor andren is dat anders natuurlijk.

• 1 month later...

Eindelijk eens tijd gehad om de Muziekdb te downloaden en uit te proberen. Op het eerste zicht is het wat overweldigend, maar als je eenmaal bezig bent gaat het allemaal vrij snel. Het enige dat ik op dit moment nog erg jammer vind is dat het me nog niet is gelukt om (na dat je met de hand klassieke componisten aan tracks hebt toegekend) de klassieke componisten per album terug te vinden. Met de zoek functie krijg ik wel alle tracks te zien en de uitvoerende artiesten maar niet de titels van de albums. Maar goed ik ben er net zo'n 10 á 15 uur mee bezig geweest dit weekeinde dus wie weet ontdek ik nog iets.

Mijn eerste indruk is echt positief.

• 6 months later...

Beetje late reactie maar toch: Daar heb je helehaal gelijk n Spido, maar ik ken mijn collectie uit mijn hoofd. Wat ik nodig heb zit'em in de details, ik heb muziek van muzikant x en ik weet dat die een solo speeld bij een andere artiest, maar waar kon ik dat ook-al-weer vinden en wie was die andere artiest ook-al-weer(?), met name jazz en classiek hebben veel van dat soort details.