TOUW Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Beste forumleden Wie van jullie kan mij vertellen hoe lang een snaar van een draaitafel mee gaat. Ik heb zelf in het bezit van een clear-audio draaitafel. Niets mis mee hoor, echter de snaar van deze draaitafel diende na een gebruik van een half jaar vervangen te worden. Hoewel mijn audiodealer dit beslist een te korte tijd vond, werd hem verteld door de importeur dat dit normaal was en dat de haarscheurtjes in de snaar kwam door het in de zon staan van de draaitafel. Nou wil het geval dat de snaar in april van dit jaar stuk ging en ik het half jaar hier aan voorafgaand weinig de zon heb gezien, althans niet in dit koude kikkerland. Vraag is dus: hoe lang doe je met een snaar? Alvast bedankt voor de info. MVG Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Beste Touw, De levensduur van een snaar kan zeer zeker verkort worden door uitdroging in de zon, maar een half jaar is wel errug kort! M'n oude Thorens gaf ik gemiddeld iedere 5 jaar een nieuw snaar, en dan zag de oude er nog prima uit! Hoelang de snaar van m'n nieuwe Transrotor Leonardo is nog even afwachten, maar 5 jaar is zeker haalbaar als je 'm af en toe met talkpoeder behandeld en uit de zon houdt (zon is voor geen enkel apparaat goed, trouwens). Het plateau voor het opstarten alvast een duwtje geven, scheelt ook! Heb ik vrijdag van je weet wel wie geleerd! Werd je snaar trouwens onder garantie vervangen of moest je een nieuwe kopen? Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 AudioPaul, Over wat voor talkpoeder heb je het ?? Doodgewone talkpoeder van Zwitsal voor zachte baby billetjes ?? Of een speciale Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:AudioPaul, Over wat voor talkpoeder heb je het ?? Doodgewone talkpoeder van Zwitsal voor zachte baby billetjes ?? Of een speciale Ha, die Ruud! Ik zou die van Zwitsal nemen, gaat je draaitafel lekker van ruiken!! En je kunt het meteen gebruiken voor (jouw) schrale billen! Die heb je vast na het lange wachten op je Leonardo Vriendelijke groet, Audiopaul en je kunt natuurlijk ook gewoon de ongeparfumeerde talkpoeder bij de drogist halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Die Dual van mij heeft op al die 22 jaar dattie in m'n bezit is nog nooit een nieuwe snaar gezien. Ook heeftie enkele jaren op zolder gebivakkeerd (erg stoffig)., maar dat kreng loopt nog als vanouds. Over "deutsche Gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: Ha, die Ruud! En je kunt het meteen gebruiken voor (jouw) schrale billen! Vriendelijke groet, Audiopaul Jaja AudioPaul, Ik geloof dat jij je billetjes ook mag gaan poederen nu je de Leonardo in huis hebt Of je moet altijd staan tijdens het luisteren (wat me vreemd lijkt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOUW Posted 8 juli 2001 Author Report Share Posted 8 juli 2001 Audiopaul De snaar is door de audiodealer, de enige echte platenspelergoeroe, rechtstreeks bij de fabrikant besteld. Ik heb de snaar dus zonder betalen en onder garantie (5 JAAR) gekregen. De fabrikant maakte er beslist geen probleem van, iets wat de importeur destemeer deed (geen vermelding meer in de dealerlijst). En dat allemaal om een bedrag van een paar tientjes. Ik denk dan ook dat een andere importeur voor dit merk aan te bevelen is. MVG Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr: Jaja AudioPaul, Ik geloof dat jij je billetjes ook mag gaan poederen nu je de Leonardo in huis hebt Of je moet altijd staan tijdens het luisteren (wat me vreemd lijkt) Niet nodig, Ruud, ik gebruik Zwitsal al jaren voor m'n snaren en sinds de Leonardo dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 juli 2001 Report Share Posted 8 juli 2001 Geplaatst door TOUW:Audiopaul De snaar is door de audiodealer, de enige echte platenspelergoeroe, rechtstreeks bij de fabrikant besteld. Ik heb de snaar dus zonder betalen en onder garantie (5 JAAR) gekregen. De fabrikant maakte er beslist geen probleem van, iets wat de importeur destemeer deed (geen vermelding meer in de dealerlijst). En dat allemaal om een bedrag van een paar tientjes. Ik denk dan ook dat een andere importeur voor dit merk aan te bevelen is. MVG Theo Beste Theo, Verhip, was jij dat? Ik ken het verhaal van je weet wel wie! Ik ben het roerend met je eens dat dit mooie merk een betere importeur verdiend!! Hopelijk gaat je nieuwe snaar langer mee! Ik zou voorstellen om flink met ons mee te gaan talkpoederen! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOUW Posted 8 juli 2001 Author Report Share Posted 8 juli 2001 Het vorenstaande weer gelezen hebbende denk ik er misschien wel over om zelf maar eens te moeten opstaan om deze importeur te gaan vervangen (hmmmm geen gek idee eigenlijk). Uiteindelijk heb ik over 2 jaar zee-en van tijd. Wie weet MVG Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts