Jump to content

Verbindingsproblemen met Laptop

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Hallo

Bij mijn laptop viel in 1 keer mijn draadloze verbinding weg ?

Mijn tablet werkt nog wel draadloos op het netwerk, m.a.w. mijn router is OK

Als ik nu een aparte USB-netwerkadapter (die standaard bij mijn router werd meegeleverd)

in mijn laptop prik, kan ik wel draadloze verbinding tot stand brengen.

Mijn analyse tot nu toe --> de ingebouwde netwerkadapter in mijn laptop werkt niet.

Hoe kan ik er achter komen, of deze hardware-matig echt stuk is, of er met de software/instellingen e.e.a versmurfd is ?

Via instellingen - netwerkverbinding - eigenschappen etc..  zie ik "apparaat werkt correct"

en ook de drivers zijn ok en up-to-date..

Iemand 1 idee ?

Shit, wellicht gepost op de verkeerde plek

Dus moderator, kan dit eventueel worden verplaatst naar Off-topic gedeelte
Persoonlijke berichten van en/of aan forumleden

Edited by VANZOMERENG

Je hebt niet toevallig het knopje (ergens op de laptop; zit meestal goed verstopt) van de wifi uitgezet? Ik heb me namelijk ook eens suf gezocht waarom de laptop van m'n werk ineens geen wifi meer had. Bleek dat het knopje (een schuifje eigenlijk) in m'n tas was verschoven. Ik had nog nooit aan dat knopje gezeten en wist niet eens dat die daar zat, dus ik een hele tijd lopen zoeken...

Je zou rechts beneden in de taakbalk een wifi-icoontje moeten hebben staan. Staat dat er niet, is de wifi adapter uitgeschakeld of niet aanwezig. Als er een driehoekje met een uitroepteken bij dat icoon staat, werkt de kaart wel, maar is er geen verbinding met de router.

De antenne zit in het gedeelte van het scherm. De doorverbinding naar het MB gedeelte kan wel eens breken na verloop van tijd door vaak open en dicht maken van de laptop. Dan werkt de antenne niet meer, maar kaart wel en heb je geen ontvangst.

Bij iets oudere laptops kan het  inschakelen van de antenne ook een functie zijn ipv een knopje. Meestal een antenne symbool op een van de functietoetsen. Dan "Fn" + "antennesymbool" drukken om de antenne weer in te schakelen.

Bedankt voor alle reacties..

1. Op mijn PC zit geen switch, die per abuis omgezet kan worden  = check !

2. Herinstallatie van de software v/d Ralink Lan Wireless Card heeft niet geholpen = check !

3. F2 toets ontdekt op toetsenbord - werkt ook niet ook niet i.c.m. Shift, Ctrl etc.. = check !

4. Nog van alles geprobeerd = check !

5. Eindresultaat = shit !

Voorlopig probleem opgelost door met de USB-adapter ( = dongle) te werken

als het een laptop is zoals je in de openingspost stelt, moet er wel een wifi knop zijn. dit ivm meenemen in vliegtuig. zoek nog maar eens goed of rtfm.

Ik heb me ook rot gezocht, dus inderdaad, je vindt 'm soms niet zo maar...

Geen schakelaar te zien..... wel de F2-knop met het wifi/draadloos-symbool

Deze toets solo maar ook met elke mogelijke ander toetscombinatie geprobeerd

maar geen teken van leven en indicatie op het scherm, lampje of iets dergelijks...

Maar ff verder googlen maar met die dongle erin, is het probleem minder urgent...

By the way.....  deze tekst is ook draadloos met deze PC gesmurfd

Edited by VANZOMERENG

Kijk eens goed in de handleiding van je laptop. Het kan zijn dat je on-board WiFi in de bios uit staat, de software drivers ervoor stuk zijn, de drivers voor je FN functietoetsen niet goed werken, of ergens anders door een instelling het definitief uit staat. Afijn kan van alles zijn dus. Maar dat het niet te herstellen is lijkt mij stug, Al kan hardware natuurlijk ook de geest geven, maar daar zou ik het in eerste instantie niet zoeken.

Edited by Pjotr

Geen schakelaar te zien..... wel de F2-knop met het wifi/draadloos-symbool

Deze toets solo maar ook met elke mogelijke ander toetscombinatie geprobeerd

maar geen teken van leven en indicatie op het scherm, lampje of iets dergelijks...

Maar ff verder googlen maar met die dongle erin, is het probleem minder urgent...

By the way.....  deze tekst is ook draadloos met deze PC gesmurfd

Wat ik al schreef, zo'n Action mini Dongle van € 6,- werkt perfect. En vaak is sneller dan de ingebouwde wifi.