VANZOMERENG Posted 8 maart 2015 Report Share Posted 8 maart 2015 (edited) Hallo Bij mijn laptop viel in 1 keer mijn draadloze verbinding weg ? Mijn tablet werkt nog wel draadloos op het netwerk, m.a.w. mijn router is OK Als ik nu een aparte USB-netwerkadapter (die standaard bij mijn router werd meegeleverd) in mijn laptop prik, kan ik wel draadloze verbinding tot stand brengen. Mijn analyse tot nu toe --> de ingebouwde netwerkadapter in mijn laptop werkt niet. Hoe kan ik er achter komen, of deze hardware-matig echt stuk is, of er met de software/instellingen e.e.a versmurfd is ? Via instellingen - netwerkverbinding - eigenschappen etc.. zie ik "apparaat werkt correct" en ook de drivers zijn ok en up-to-date.. Iemand 1 idee ? Shit, wellicht gepost op de verkeerde plek Dus moderator, kan dit eventueel worden verplaatst naar Off-topic gedeelte Persoonlijke berichten van en/of aan forumleden Edited 8 maart 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 maart 2015 Report Share Posted 8 maart 2015 Je hebt niet toevallig het knopje (ergens op de laptop; zit meestal goed verstopt) van de wifi uitgezet? Ik heb me namelijk ook eens suf gezocht waarom de laptop van m'n werk ineens geen wifi meer had. Bleek dat het knopje (een schuifje eigenlijk) in m'n tas was verschoven. Ik had nog nooit aan dat knopje gezeten en wist niet eens dat die daar zat, dus ik een hele tijd lopen zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 maart 2015 Report Share Posted 8 maart 2015 Dat knopje is inderdaad vaak het probleem. Mocht je wifi kapot zijn.... Bij De Action verkopen ze een mini USB Wifi dongle. Kost € 6.99 (of zoiets) en werkt perfect en sneller dan het ingebouwde Wifi ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 maart 2015 Report Share Posted 9 maart 2015 Je zou rechts beneden in de taakbalk een wifi-icoontje moeten hebben staan. Staat dat er niet, is de wifi adapter uitgeschakeld of niet aanwezig. Als er een driehoekje met een uitroepteken bij dat icoon staat, werkt de kaart wel, maar is er geen verbinding met de router. De antenne zit in het gedeelte van het scherm. De doorverbinding naar het MB gedeelte kan wel eens breken na verloop van tijd door vaak open en dicht maken van de laptop. Dan werkt de antenne niet meer, maar kaart wel en heb je geen ontvangst. Bij iets oudere laptops kan het inschakelen van de antenne ook een functie zijn ipv een knopje. Meestal een antenne symbool op een van de functietoetsen. Dan "Fn" + "antennesymbool" drukken om de antenne weer in te schakelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 9 maart 2015 Report Share Posted 9 maart 2015 (edited) Op mijn laptop kan met de Fn toets in combinatie met dit (antenne) tekentje (F9) op de foto. Zie dit maar als aanvulling op Sodeju. Edited 9 maart 2015 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
aifi Posted 10 maart 2015 Report Share Posted 10 maart 2015 Kan zijn dat hij niet meer goed is of dat de kabeltjes los zitten van de antennes, je kan een nieuwe erin zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 maart 2015 Report Share Posted 10 maart 2015 Kan zijn dat hij niet meer goed is of dat de kabeltjes los zitten van de antennes, je kan een nieuwe erin zetten Na bijna 5 jaar je eerste inzending... Welkom welkom.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 10 maart 2015 Author Report Share Posted 10 maart 2015 Bedankt voor alle reacties.. 1. Op mijn PC zit geen switch, die per abuis omgezet kan worden = check ! 2. Herinstallatie van de software v/d Ralink Lan Wireless Card heeft niet geholpen = check ! 3. F2 toets ontdekt op toetsenbord - werkt ook niet ook niet i.c.m. Shift, Ctrl etc.. = check ! 4. Nog van alles geprobeerd = check ! 5. Eindresultaat = shit ! Voorlopig probleem opgelost door met de USB-adapter ( = dongle) te werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
vogel Posted 10 maart 2015 Report Share Posted 10 maart 2015 als het een laptop is zoals je in de openingspost stelt, moet er wel een wifi knop zijn. dit ivm meenemen in vliegtuig. zoek nog maar eens goed of rtfm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2015 Report Share Posted 10 maart 2015 als het een laptop is zoals je in de openingspost stelt, moet er wel een wifi knop zijn. dit ivm meenemen in vliegtuig. zoek nog maar eens goed of rtfm. Ik heb me ook rot gezocht, dus inderdaad, je vindt 'm soms niet zo maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 maart 2015 Report Share Posted 11 maart 2015 kun je geen gebruiksaanwijzing van je laptop ergens vinden GJ? Google wil wel eens helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 maart 2015 Report Share Posted 11 maart 2015 Foto vh toetsenbord helpt. En anders is het de (broadcom) insteekkaart in de bodem vd laptop zelf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 maart 2015 Report Share Posted 11 maart 2015 Bij mijn Asus is het de blauwe Fn knop + F2. De Asus laat even op het scherm zien dat er is geschakeld. Bij mijn HP van 't werk, een aanraakschakelaartje aan de bovenrand van het toetsenbord. Daar hoort dan een blauw lichtje te gaan branden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 11 maart 2015 Author Report Share Posted 11 maart 2015 (edited) Geen schakelaar te zien..... wel de F2-knop met het wifi/draadloos-symbool Deze toets solo maar ook met elke mogelijke ander toetscombinatie geprobeerd maar geen teken van leven en indicatie op het scherm, lampje of iets dergelijks... Maar ff verder googlen maar met die dongle erin, is het probleem minder urgent... By the way..... deze tekst is ook draadloos met deze PC gesmurfd Edited 11 maart 2015 by VANZOMERENG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 maart 2015 Report Share Posted 11 maart 2015 (edited) Kijk eens goed in de handleiding van je laptop. Het kan zijn dat je on-board WiFi in de bios uit staat, de software drivers ervoor stuk zijn, de drivers voor je FN functietoetsen niet goed werken, of ergens anders door een instelling het definitief uit staat. Afijn kan van alles zijn dus. Maar dat het niet te herstellen is lijkt mij stug, Al kan hardware natuurlijk ook de geest geven, maar daar zou ik het in eerste instantie niet zoeken. Edited 11 maart 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 maart 2015 Report Share Posted 11 maart 2015 Welk merk en type laptop? Welk besturingsysteem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 maart 2015 Report Share Posted 12 maart 2015 Geen schakelaar te zien..... wel de F2-knop met het wifi/draadloos-symbool Deze toets solo maar ook met elke mogelijke ander toetscombinatie geprobeerd maar geen teken van leven en indicatie op het scherm, lampje of iets dergelijks... Maar ff verder googlen maar met die dongle erin, is het probleem minder urgent... By the way..... deze tekst is ook draadloos met deze PC gesmurfd Wat ik al schreef, zo'n Action mini Dongle van € 6,- werkt perfect. En vaak is sneller dan de ingebouwde wifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aifi Posted 12 maart 2015 Report Share Posted 12 maart 2015 (edited) Dank dank Heb de stap gezet Edited 12 maart 2015 by aifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts