Odeon Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Beste mensen, Ik ben in het bezit van paar Odeon Audio Fidelio high end hoornluidsprekers. Zie http://www.dietiker-humbel.ch/index.php?id=26&tx_commerce_pi1%5BshowUid%5D=355&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=533&cHash=8c197101d78fe8b2c96b0a4159c2ee15 Prachtige speaker, prachtig geluid. Nu verhuizen wij naar een huis met een grote woonkamer van 8 x 12 m. De Odeons schieten tekort in de nieuwe situatie (ze stonden altijd in een doorsnee woonkamer) Mijn vraag: is het nu verstandig om een subwoofer aan te schaffen om het gemis aan "conus kracht" te compenseren? Hoor graag even, groeten Michiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Dergelijke luidsprekers doen het in onze audioclubruimte (ca. 10 x 15 m) prima. ik zou eerder eens een andere opstelling proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 (edited) Beste mensen, Ik ben in het bezit van paar Odeon Audio Fidelio high end hoornluidsprekers. Zie http://www.dietiker-humbel.ch/index.php?id=26&tx_commerce_pi1%5BshowUid%5D=355&tx_commerce_pi1%5BcatUid%5D=533&cHash=8c197101d78fe8b2c96b0a4159c2ee15 Prachtige speaker, prachtig geluid. Nu verhuizen wij naar een huis met een grote woonkamer van 8 x 12 m. De Odeons schieten tekort in de nieuwe situatie (ze stonden altijd in een doorsnee woonkamer) Mijn vraag: is het nu verstandig om een subwoofer aan te schaffen om het gemis aan "conus kracht" te compenseren? Hoor graag even, groeten Michiel Met 17cm speakers ga je zo'n ruimte niet met substantieel laag vullen. Een sub kan dan een zinvolle aanvulling zijn. Maar let wel op, met meer laag van de onderste octaven (20Hz - 80Hz) ga je ook de ruimteproblemen in dat gebied erbij krijgen. Het is een kwestie van proberen. Kun je niet een goede sub lenen? Edited 17 maart 2015 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 In het algemeen worden subwoofers gebruikt door mensen die méér bas willen. Niet door hen die een bétere bas wensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2015 Report Share Posted 17 maart 2015 Een of meerder subs voor het gebied tussen 30-80 hz is een optie (mits goed ingeregeld). Als je dan een laag af filter op je speakers gebruikt kunnen ze ook iets meer belast worden (niet te veel, de tweeter is wel de beperkende factor). Goede subs zijn echter ook niet goedkoop, wellicht de Fedelio's inruilen voor de Tosca ook een optie Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 maart 2015 Report Share Posted 19 maart 2015 Erg mooi spul die LS. Ook kamervriendelijke proporties. Waar kan je dat beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts