Jump to content

Subwoofer?

Odeon
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van paar Odeon Audio Fidelio high end hoornluidsprekers.

Prachtige speaker, prachtig geluid.

Nu verhuizen wij naar een huis met een grote woonkamer van 8 x 12 m.
De Odeons schieten tekort in de nieuwe situatie (ze stonden altijd in een doorsnee woonkamer)

Mijn vraag: is het nu verstandig om een subwoofer aan te schaffen om het gemis aan "conus kracht" te compenseren?

Hoor graag even, groeten Michiel

Beste mensen,

Ik ben in het bezit van paar Odeon Audio Fidelio high end hoornluidsprekers.

Prachtige speaker, prachtig geluid.

Nu verhuizen wij naar een huis met een grote woonkamer van 8 x 12 m.
De Odeons schieten tekort in de nieuwe situatie (ze stonden altijd in een doorsnee woonkamer)

Mijn vraag: is het nu verstandig om een subwoofer aan te schaffen om het gemis aan "conus kracht" te compenseren?

Hoor graag even, groeten Michiel

Met 17cm speakers ga je zo'n ruimte niet met substantieel laag vullen. Een sub kan dan een zinvolle aanvulling zijn. Maar let wel op, met meer laag van de onderste octaven (20Hz - 80Hz) ga je ook de ruimteproblemen in dat gebied erbij krijgen. Het is een kwestie van proberen. Kun je niet een goede sub lenen?

Edited by Pjotr

Een of meerder subs voor het gebied tussen 30-80 hz is een optie (mits goed ingeregeld). Als je dan een laag af filter op je speakers gebruikt kunnen ze ook iets meer belast worden (niet te veel, de tweeter is wel de beperkende factor).

Goede subs zijn echter ook niet goedkoop, wellicht de Fedelio's inruilen voor de Tosca ook een optie