Sodejuu Posted 25 maart 2015 Report Share Posted 25 maart 2015 (edited) Er zijn nog veel mensen die met een Logitech Squeezebox spelen, eventueel aangevuld met een DAC. Het leuke van die Squeezebox is dat het een relatief goedkoop ding was met een behoorlijk goede sound. Bovendien is de bediening een eitje met de Logitech Squeezebox Controller App. Die app is te krijgen in de PlayStore van Android en de crAppstore van crApple en werkt echt heel erg goed voor je smartphone en tablet. Helaas gaat het nu mis voor de Android gebruikers met een Nexus5, 7, of 10. Afgelopen weekend is Android 5.1 gereleased en door die update werkt de Logitech App niet meer. Met versie 5.01 en lager werkt het wel gewoon. Mensen die nog niet hebben geupdate, voor hen de raad dit nog even niet te doen als ze de app willen blijven gebruiken. Je kunt natuurlijk een andere app installeren, maar de gratis alternatieven hebben zoal hun problemen (vooral bij gebruik van internet radio) en van de betaalde, werkt eigenlijk alleen Squeezebox Ctrl echt mooi en ook bij die werkt de Spotify plug-in als enige fatsoenlijk. Edited 25 maart 2015 by Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 25 maart 2015 Report Share Posted 25 maart 2015 Dank je, dan ga ik voorlopig niet updaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 maart 2015 Report Share Posted 25 maart 2015 Orange squeeze. Goede app waar tenminste nog aan ontwikkeld wordt. Kost slechts een paar euro. Voor de hardware ben ik niet afhankelijk van Logitech. Zolang LMS beschikbaar is red ik het met Daphile. En elke NAS heeft LMS ondersteuning. Dus easy as it is. Nog beter (snelheid van indexeren is mega) vond ik mpdPup maar die ontwikkeling staat stil. De app die daarmee goed beviel was mpdroid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 maart 2015 Report Share Posted 25 maart 2015 Ik gebruik Squeezer en dat doet wat het moet doen. Het laden van album afbeeldingen is overigens wel traag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 19 mei 2015 Report Share Posted 19 mei 2015 ... Nog beter (snelheid van indexeren is mega) vond ik mpdPup maar die ontwikkeling staat stil. De app die daarmee goed beviel was mpdroid... Het geheugenplugje met mpdpup erop weer in m'n uit het zicht gebouwde netbookje gestopt... Ik vind dit toch wel erg goed! Mpd is zeer snel. Zowel met indexeren van m'n 2TB nasinhoud als skippen naar een andere track gaat erg snel. Vooral bij dat laatste verbaas ik me erover hoe rap dat is. Vrijwel naadloos! Klankmatig ook zeer goed. Stop ik nou het andere stickie er weer in heb ik Daphile... Voor mij is dit een flexibele oplossing. Ik heb DS audio beschikbaar, die doet het ook wel op mijn telefoon, maar vind ik veel te traag in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 juni 2015 Author Report Share Posted 1 juni 2015 Ik gebruik nu Squeeze Commander. Werkt stukken beter dan Squeezer (die zuigt behoorlijk). Was wel ff wennen, maar alles werkt zoals het moet. Bij Squeezer werkt internetradio waardeloos en de interface is heel erg kaal. Bovendien lukt het me niet de Squeezebox op afstand aan te zetten. Moest ik toch telkens de originele AB erbij nemen. Wat heeft dat nu voor zin? Squeeze Commander doet nauwelijks onder voor Orange Squeeze en is gratis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 juni 2015 Report Share Posted 1 juni 2015 Gratis of eenmalig een paar euro dat mag de beperking niet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts