mart Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 wie kent onderstaande mono buizen voor-versterker? high fidelity by Frank of is het een net stukje huisvlijt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Frank, Je foto is nog all klein. Dat moet helaas om dat de forumsoftware groter niet toe laat. Je kunt wel foto's plaatsen via fotobucket of een ander photo share programma. Als je dat kan doen, graag. Met de foto die je nu geplaatst hebt is niets zinnigs uit te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 5 april 2015 Author Report Share Posted 5 april 2015 Gelukt: achterkant en voorkant, zonder kast (gaas)ik ben Mart en de op de versterker staat 'high fidelity by Frank' het is een mono buizen voor versterker, er zijn twee identieke exemplaren. Niet van mij maar de eigenaar wil er wel wat meer van weten. de eerste foto is de achterkant met instelpotmeters voor de ingangen. Op de foto van de voorkant is te zien dat er een uitgebreide selectie is voor de platenspeler. Geheel gemaakt met directe verbindingen zonder printplaten. is het huisvlijt en gemaakt op basis van een bestaand ontwerp? is het een merk wat nooit is doorgedrongen? is het een uniek exemplaar van eigen ontwerp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Ik mis een spanningsingang (voor netspanning) en een transformator. Waar zijn die, want zo gaat die 't volgens mij niet doen? Ik weet helaas ook niks over de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Is Frank geen Belgisch merk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 (edited) http://www.radiomuseum.org/dsp_hersteller_detail.cfm?company_id=7676 Of hier op ebay nog een te koop http://www.ebay.com/itm/291389159577?clk_rvr_id=809541194596 Edited 5 april 2015 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Mint FRANK 40 watts Stereo tube amplifier.Made in Belgium by the FRANK factory in the early sixties 1960's. Frank was a very well know Hi-Fi manufactor here in Belgium in the 1950-60's. Mister Maurice Frank was engineer by Telefunken Brussels before the war , after the war he started up his own company "Radio Union" mid fifties he started with HiFi amplifiers. Later on in the 1970's the switched over to Disco amplifiers and mixers. http://www.ebay.com/itm/291389159577?clk_rvr_id=809541194596 Interessant, goed gevonden! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 april 2015 Report Share Posted 5 april 2015 Ik mis een spanningsingang (voor netspanning) en een transformator. Waar zijn die, want zo gaat die 't volgens mij niet doen? Ik weet helaas ook niks over de versterker. Goed gezien Sodejuu. Het lijk wel een constructie ala Leak de Varislope voorversterker, die haalt zijn gloei en hoogspanning bij de eindversterker vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 6 april 2015 Author Report Share Posted 6 april 2015 Super speurwerk. Bedankt! dat van die voeding: zitten inderdaad geen trafo's op/in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 Gelijk de kliko in dan, die ouwe zooi. Pfff, daar wil je toch niet mee gevonden worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 (edited) Voedingsspanningsingangsplug aan de linkerzijde achter? De vorige reaktie maar met een korrel (lees kilo's) zout nemen, sommige zijn duidelijk van het padje af Edited 6 april 2015 by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 6 april 2015 Author Report Share Posted 6 april 2015 eerste foto links zit inderdaad een gat voor de voeding maar dat is gewoon een doorvoer gat. Het snoer is afgeknipt want deugde niet meer. Hoe werkt dat zoals Tubejack suggereert dat de voeding van de eindversterker moet komen? Dan hoort er een speciale eindversterker bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 Het wordt wel vaker gedaan. De voeding zit dan in de eindversterker en de benodigde spanning(en) voor de voorversterker worden via een kabel naar de voorversterker geleid. Meestal via een speciale aansluiting met een speciale stekker. Het wordt vaak gedaan om kosten te sparen. Trafo's en andere voedingscomponenten zijn meestel de duurste onderdelen in een versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 Het wordt wel vaker gedaan. De voeding zit dan in de eindversterker en de benodigde spanning(en) voor de voorversterker worden via een kabel naar de voorversterker geleid. Meestal via een speciale aansluiting met een speciale stekker. Het wordt vaak gedaan om kosten te sparen. Trafo's en andere voedingscomponenten zijn meestel de duurste onderdelen in een versterker. Maar als je dan toch kosten wil besparen, kun je net zo goed alles in één kastje zetten. Scheelt je een behuizing, en die zijn ook best prijzig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 april 2015 Report Share Posted 6 april 2015 Gelijk de kliko in dan, die ouwe zooi. Pfff, daar wil je toch niet mee gevonden worden... Volgens mij is t meer een museum stuk. Kun je een liefhebber heel blij mee maken denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 6 april 2015 Author Report Share Posted 6 april 2015 zit één voeding bij voor beide versterkers meldt de eigenaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 19 april 2015 Author Report Share Posted 19 april 2015 nog een plaatje van de bijhorende voeding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 april 2015 Report Share Posted 20 april 2015 Speelt het nog? Ik zou met zoiets aan restaureren denken trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 april 2015 Report Share Posted 21 april 2015 Speelt het nog? Ik zou met zoiets aan restaureren denken trouwens. Ja! Aan KT88 (lééft-ie nog?) of aan Tubejack (wìl-ie nog?) bevobbeld! Zulke leuke ouwe meuk speelt vaak zomaar de modernste spullen aan de kant! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts